האלוהים שכל אחד ברא בצלמו
ההסטוריה של הדתות על רגל אחת בראשית ברא האדם את אלוהים בפתיח כבר אתוודה פעמיים ראשית – לא באתי להמציא את הגלגל מחדש, אלא להאיר
ההסטוריה של הדתות על רגל אחת בראשית ברא האדם את אלוהים בפתיח כבר אתוודה פעמיים ראשית – לא באתי להמציא את הגלגל מחדש, אלא להאיר
יציאת מצרים הפכה לסמל אוניברסלי של מאבק בשיעבוד למען חירות. קבוצות רבות נכסו אותה לעצמן. מה ידוע לנו על המהימנות ההסטורית של הסיפור? היש עדויות
"לרוע המזל, התעמולה הבריאתנית מגובה בכסף גדול, שאני מעריך שהתורמים היו מעדיפים לתת לצדקה בתחומים חשובים יותר". כותב ס. צ'רצ'מן
איני יכול לערוב לכך כי אכן פעלה אישיות בשם יעקב, וכאלה וכאלה היו מעשיה. מאידך אוכל להצביע, בהסתייגות כלשהי, על תופעה מסויימת המשוקעת במקרא כמבטאת
עם הספקנים – האמוניסטיים, הדבקים באמונתם, אין לי כל ויכוח, שהרי אני והם כמותנו כקווים המקבילים. עם ה"מאמינים" ב"תורתי" אמשיך ואפתח את התיאוריה הבאה. עם
האתר ח'רבת קיאפה שבעמק האלה מציג הוכחות נוספות לקיומה של ממלכת דוד במאה העשירית לפנה"ס
בשמות יב' פסוק 37 נכתב במפורש "ויסעו בני-ישראל מרעמסס סכתה כשש-מאות אלף רגלי הגברים לבד מטף" * היו שחישבו שעם הנשים, הטף, הקשישים והערב-רב עלה
בעזרת הרשתות החברתיות והפוליטיות שהיה מעורב בהן או שהקים בעצמו, היה לו מערך של אנשים מהימנים ונאמנים שהעבירו לו ידיעות רבות על המתרחש ברחבי המזרח
האם חכמי תורת ישראל ידעו סודות מדעיים שנחשפו רק לאחרונה? הייתכן כי המפץ הגדול, הקרחונים על הירחים של צדק ועוד עובדות מדעיות נמסרו על ידי
לטענתו, גם חייזרים הם ברואי אותו אל * "התנך איננו בבסיסו ספר מדע אלא מכתב אהבה שאלוהים כתב לבני האדם בשפה שיכלו אנשים להבין לפני
מתוך הספר, התגליות המדעיות החדשות על מאורע ששינה את ההיסטוריה מאת: ויליאם ריאן / וולטר פיטמן, הוצאת עם עובד, ספרית אפקים מדע, 2008
מכיון שאין בספר רציפות כרונולוגית מתבקשת המסקנה היא שדברי הנביא נערכו לאחר מותו של ירמיהו
ספר שמואל א' פותח בסיפורה של חנה אשר התקשתה להרות ולאחר תפילותיה ותחנוניה לאל ,זה נעתר לה והיא אכן יולדת בן וקוראת לו שמואל.
על יחזקאל נאמר כי היה בן בוזי הכהן. מה שאומר שהוא היה מהאליטה של העם. מכיון שאין שום התייחסות מצד הכתוב לנבואות נוספות של יחזקאל
אחת הדמויות המלוות את דוד המלך היא נתן הנביא. אין הכתוב מספר הרבה על פועלו של נביא זה ומהמעט שמסופר אפשר לראות כי מדובר באדם
חוכמה של שליט איננה רק החוכמה האישית ששלמה כה הצטיין בה, אלא גם חוכמה שלטונית מה שהוא שונה לחלוטין. שליט חכם צריך גם לדעת מה
והרי היינו מצפים, לאור סיפורי המקרא ומיטען עדויותיו, כי גם אם רק חלק מזערי היה נכון, היינו אמורים להיחשף למימצאיו. ובמה אנו מסתפקים? בבדלי ראיות
חלק שלישי בסדרה. והפעם יעקב, שחי לפי התנ"ך 147 שנה וברובן סבל
חלק שני בסדרה. הקישור לשני החלקים האחרים בתחתית המאמר
סיפורו של אברהם, כמו כל שאר סיפורי האבות הוא אוסף סיפורים שהועברו מדור לדור, ששימשו את מקצת השבטים. בתקופה שלאחר הגליית ממלכת ישראל על ידי
גם אם פרטים רבים השתבשו במעברו בעל פה בין הדורות על כתיבתו בתנ"ך, ואף אם הסיפור לא התרחש באמת (ע"ע הספר ראשית ישראל), ישנם אלמנטים
הנביאים היו המוכיחים בשער. הם דברו ,יותר נכון זעקו כנגד השחיתות של המערכת השלטונית,כנגד חוסר הצדק החברתי וכנגד קבלת החלטות שגויה באשר ליחסים עם מדינות
פינקלשטיין חיבר לפני כשנתיים יחד עם ניל אשר סילברמן את הספר "ראשית ישראל" ובו הוא מתייחס למהימנות ההסטורית של חלקים בתנ"ך * יחלוק בפרס בשווי
סיפור יציאת מצרים הוא סיפור חסר תקדים בהיסטוריה של העמים מאחר שאין בו אפוסים,דמויות הרואיות ומיתולוגיות המהווים מסד מכונן בהתהוותן של אומות
המאמר הוצג כהרצאה באוניברסיטת בר-אילן בקיץ 2004 * עד שלא באו היוונים והרומאים, היחס לכלבים היה בעיקר שלילי