סיקור מקיף

תקלות בחלל

טלסקופ החלל האבל נפרס ב-25 באפריל 1990 ממעבורת החלל דיסקברי עם יתירות גבוהה. מיקומו של האבל מחוץ לעיוותים של האטמוספירה מאפשר לו נוף בלתי מוגבל לצפיה בכוכבי לכת כוכבים וגלקסיות עד למרחק של יותר מ -13.4 מיליארד שנות אור. צילום: נאס"א / סמית'סוניאן / תאגיד לוקהיד

תקלת מחשב השביתה את טלסקופ החלל האבל

נאס"א פועלת לפתור בעיה במחשב טלסקופ החלל האבל. המחשב פסק לפעול ביום ראשון, 13 ביוני, מעט אחרי השעה 16:00 (23:00 שעון ישראל). זו כבר התקלה השניה השנה בטלסקופ המזדקן

צילום מסך מרגע ההתרסקות של החללית SN8 בטיסת מבחן בטקסס, 9/12/2020. צילום: SPACEX

החללית סטארשיפ 8 של SpaceX התרסקה הלילה בנסיון נחיתה בעת ניסוי בטקסס (וידאו)

SN8, אב טיפוס של חללית שאמורה להסיע בני אדם למאדים, המריאה ואפילו הסתובבה באוויר אך לא הצליחה בשלב הנחיתה ככל הנראה בגלל לחץ דלק נמוך במכל המרכזי דבר שגרם לה להגיע לקרקע במהירות גבוהה מדי. הניסויים ימשיכו עם החללית הבאה

המשגר לונג מארץ' 5 ממריא מכן השיגור בנמל החלל וונצ'אנג באי האינאן בסין, אתמול בשעה 14:23 (שעון ישראל). מקור: Xinhua.

נכשל שיגור של הטיל הסיני לונג מארץ' 5

ניסיון שיגור של המשגר הסיני הכבד לונג מארץ' 5 הסתיים אתמול בכישלון, מספר דקות לאחר ההמראה. סין לא פירטה את הסיבה לכשלון, שהוא השני שלה

התפוצצות הפלקון-9 בתאריך 28/6/2015. צילום: נאס"א

בשיגורים לחלל, כשלון הוא תמיד אופציה

שלשום נכשל שיגור של חללית אספקה לא מאויישת לתחנת החלל. טיל השיגור פלקון-9 וחללית האספקה דרגון הן שתיהן מתוצרת SpaceX, וזה הכשל המוחלט הראשון אחרי

אחד משני חלקי זנב החללית ספייסשיפ 2 על הקרקע במדבר מוחאבי, דקות לאחר התפרקות החללית בטיסת ניסוי. צילום: צוות החילות ותגובות החירום של מוחאבי

עדכונים מזירת תאונת חללית התיירים ספייסשיפ-2

נשיא וירג'ין גלקטיק, רי'ארד ברנסון מסר באמצעות מנכ"ל החברה במסיבת עיתונאים מאולתרת כי העיכוב בן חמש השנים בכניסת החללית לשירות נוסעים פרטיים נובע בעיקר בשל

שברי החללית ספייסשיפ 2 שהתרסקה בטיסת ניסוי במדבר מוחאבי, 31 באוקטובר 2014. מתוך טוויטר

תאונת חלל שניה בשבוע, הרוג ופצוע בהרסקות חללית ספייסשיפ-2 של וירג'ין המתוכננת להטיס תיירי חלל

חברת וירג'ין גלקטיק הודיעה בחשבון הטוויטר שלה כי מטוס החלל שלה ספייסשיפ-2 (SpaceShipTwo) התפוצץ באמצע טיסה. השברים התפזרו על פני שטח נרחב במדבר מוחאבי בקליפורניה.

מנחם קדרון (צילום: ליהי אבידן)

"מנועי טילים רגישים ביותר לתקלות ולכן חייבים לתכנן את תהליך הייצור ולבדוק היטב את כל שלבי הייצור"

כך אמר מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית מנחם קדרון, שבמסגרת תפקידו בעבר כסמנכ"ל רפאל היה אחראי על ייצור מנועי הטילים, בעקבות התקלה בשיגור חללית האספקה. "מנועי

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן