סיקור מקיף

תקלה חמורה בלוויין עמוס 5 עלולה לקצר את חייו התפעוליים

חברת חלל תקשורת הודיעה היום בהודעה דחופה לבורסה על תקלה חמורה בספק הכוח של הלווין עמוס 5. זו תקלה שלישית ברכיב החלופי לרכיב המקורי שנפגע באחת התקלות הגדולות הקודמות

הלוויין עמוס 5. איור: ויקיפדיה
הלוויין עמוס 5. איור: ויקיפדיה

חברת חלל תקשורת שלחה אמש לבורסה דיווח מיידי על תקלה בלוויין עמוס 5. "בהמשך לדיווחים קודמים של החברה בעניין התקלה המונעת הפעלה של חלק ממנועי הלוויין הבאמצעות ספק כח. החברה מעדכנת כי בלוויין עמוס 5 התגלתה תקלה הפוגעת ביכולתו של ספק כוח לפקד על הפעלת שני מנועים נוספים."

"בהתבסס על חוות דעת של יצרן הלווין, חברת ISS הרוסית, התקלה עלולה לגרום לקיצור של כ-11 חודשים באורך חיי הלווין. אם לא ניתןל יהיה להפעיל מנועים נוספים באמצעות ספק כוח מס' 2, עלול להגרם קיצור אורך חיים משמעותי יותר. קיימים מסלולי הפעלה חלופיים להפעלת המנועים אשר נבדקים על ידי יצרן הלווין."

בהודעה מציינת החברה כי קיימים מסלולי הפעלה חלופיים להפעלת המנועים אשר נבדקים על ידיי היצרן. אם לאחר הבדיקה יתברר שאין מניעה להפעיל את המנועים הנ"ל במסלולים החלופיים, אזי לא יגרם קיצור באורך החיים של הלווין בגין התקלה האמורה.

מהחברה נמסרה לאתר הידען בתגובה לקונית בלבד, לפיה שהתקלה לא משפיעה על מתן השירותים ללקוחות וחתימה על חוזים חדשים ומבחינות אלה הכל ממשיך כרגיל.

עמוס 5, ששוגר לחלל בינואר 2012 מבייקונור שבקזחסטן, מספק שירותי תקשורת לחברות הפועלות ביבשת אפריקה. בניגוד ללווינים האחרים שנבנו על ידי התעשייה האווירית, הלווין כבר ידע שתי תקלות משמעותיות בעבר. בתקלה הראשונה דיווחה חלל על ירידה של 50% במתח של ספק כוח 1 בעקבותיה נאלצה לעבור לספק השני. לאחר מכן דיווחה חלל על תקלה נוספת בספק 2, שאפשרה לה להפעיל רק ארבעה מתוך שמונת המנועים. החשש כעת היא שלא ניתן יהיה להשתמש בלוויין במשך 14 שנה כפי שתוכנן עם שיגורו.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

5 תגובות

  1. אל תזלזל ביצרנים הרוסים,
    הרוסים היו הראשונים לשגר לווין לחלל( ספוטניק ).
    החברה עצמה בנתה ושיגרה בהצלחה למעלה מאלף לווינים, מדובר הישג מרשים…

    לשאלתך, הבחירה של חלל תקשורת נבעה מיתרונות טכנולוגיים.

  2. האם מישהו יודע למה חלל תקשורת פנתה ליצרן רוסי במקום לתעשייה אווירית שבנתה להם בעבר לויינים איכותיים וללא בעיות ? האם הסיבה כספית או איזה יתרון טכנולוגי ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן