סיקור מקיף

קיוריוסיטי יצא ממצב בטוח לאחר יומיים

הרכב עבר ממחשב צד א’ למחשב צד ב’ בידי מהנדסי נאס”א ב-28 בפברואר בתגובה לתקלת זכרון במחשב צד א’. מחשב צד א’ זמין כעת כגיבוי אם יידרש.

זו תמונה עצמית של רכב המאדים קיוריוסיטי המורכבת מ-66 תמונות שצולמו בידי מצמת הזרוע MAHLI במהלך היום המאדימאי ה-177 של עבודת קיוריוסיטי על מאדים או בלשון כדור הארץ 3 בפברואר 2013. צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS

רכב המאדים קיוריוסיטי חזר למצב פעילות רגיל והוא בדרכו לחידוש החקירה המדעית. זאת לאחר יומיים במצב המתנה או מה שמכונה בלשון המחשבים “מצב בטוח”.

השלב הבא יכלול בדיקת מחשב הפעילות של הרכב, (מחשב צד ב’), באמצעות פקודות שתאפשרנה לו להזיז בחופשיות את הזרוע. מחשב צד ב’ הוא זה שסיפק מידע בשבוע שעבר אודות מיקום הזרוע הרובוטית של הרכב שהופעלה לאחרונה בידי מחשב הגיבוי – מחשב צד א’.

הרכב עבר ממחשב צד א’ למחשב צד ב’ בידי מהנדסי נאס”א ב-28 בפברואר בתגובה לתקלת זכרון במחשב צד א’. מחשב צד א’ זמין כעת כגיבוי אם יידרש. “אנו צוןפים לחזור לבדיקת הדוגמאות המדעיות עד סוף השבוע” אומרת מנהלת משימת קיוריוסיטי ג’ניפר טרוספר מהמעבדה להינע סילוני של נאס”א בפסדינה קליפורניה. המהנדסים זיהו בקלות את בעיית התוכנה שגרמה למצב הבטוח ב-16 במארס ויודעים כיצד למנוע ממנה מלהתרחש שנית.

פעילויות נוספות יכללו הכנה להפסקת שידור פקודות לקיוריוסיטי במהלך מרבית חודש אפריל כאשר מאדים יחלוף ישירות מאחורי השמש מנקודת המבט של כדור הארץ. הפסקה זו נעשית כהגנה מפני אפשרות שהשמש תשבש פקודות שישלחו לרכב.

הרכב קיוריוסיטי מכיל 10 מכשירים מדעיים לחקר ההסטוריה של מכתש גייל, מקום שבו היו תנאים לקיום מים שיכלו לאפשר חיים ברמה החיידקית.

 

לידיעה באתר נאס”א

4 תגובות

  1. מה שלא מספרים לנו זה למה הוא היה ב”מצב בטוח”.
    אחד החייזרים שם עשה לו restart בצורה לא מסודרת ואז הוא נכנס ל”מצב בטוח”.
    מה שבטוח – בלינוקס זה לא היה קורה.

  2. היו נותנים את הניהול של הפרויקט לישראל ואז היו דואגים שלרכב החלל הזה יהיה גם ביטוח צד גימל. האמריקאים רצו לחסוך כמה דולרים ועשו רק רק צד א ו-ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.