ברקס 2.0 – מה ההבדלים בין מערכות הבלימה הישנות לאוטונומיות
המחשבה על מערכת בלימה עלתה בד בבד עם המחשבה על רכב, ועד היום זהו אחד הגורמים המשפיעים והקריטיים בתכנון רכבים. אבל מהו המסלול הטכנולוגי של מערכות הבלימה? הנה קצת היסטוריה ומידע מעניין עליהן
המחשבה על מערכת בלימה עלתה בד בבד עם המחשבה על רכב, ועד היום זהו אחד הגורמים המשפיעים והקריטיים בתכנון רכבים. אבל מהו המסלול הטכנולוגי של מערכות הבלימה? הנה קצת היסטוריה ומידע מעניין עליהן
כך אמר בדיון בוועדת המשנה לקידום טכנולוגיות לאנרגיה מתחדשת עידן עבודי, ראש תחום האנרגיה במשרד התחבורה. יו"ר ועדת המשנה חה"כ יעל כהן-פארן אמרה: "מגזר התחבורה
גברים סומכים יותר על רובוטים בנהיגה בהשוואה לנשים. גברים מעוניינים שרובוט יטפל בילדים ויבצע מטלות אישיות פי 2 בהשוואה לנשים. כ-62% מהגברים בגילאי 18-22 היו
שלטי פרסומת עם מיעוט טקסט שמופיע ללא תמונות פוגעים בקשב בזמן הנהיגה, לעיתים אף יותר משלטים עמוסי טקסט, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה.
מיזם טכנולוגי חדש מבטיח להביא את בשורת התחבורה הציבורית החכמה לישראל, לייעל את פעילות הקווים ולצמצם את זמני ההמתנה
טכנולוגיה חדשה עשויה להניע אוטובוסים ומכוניות תוך כדי נסיעה, אך האם היא תהיה כְּדָאִית מבחינה כלכלית?
רשתות תחבורה של כלי רכב מצוידים בחיישנים וצמתים חכמים ישנו מן הקצה אל הקצה את האופן שבו אנחנו נעים בעיר
מה הקשר בין הולדת האופניים להתפרצות הר געש באינדונזיה? מדוע הסינים הצעירים כבר לא רוצים לרכוב על שני גלגלים? והאם האופניים החשמליים הם פתרון לבעיות
על פי מחקר של פרופ' אמנון שעשוע ושי שלו שוורץ, כאשר תיושם המכונית האוטונומית ללא נהגים בכל המצבים, יהיו לכך השלכות כלכליות וחברתיות רבות כדוגמת
שמעתם בוודאי על רכבים חשמליים – אותן חיות מוזרות המתחילות להופיע בכבישים. אבל אולי לא ידעתם כמה הם חשובים לעתידנו – וכמה הם קרובים לחדירה
ראש המכון לחקר התחבורה בטכניון: סיכויים ואזהרות לקראת עידן "הרכב האוטונומי"
כיצד נדע אם אפשר לסמוך על מכונית ללא נהג או מטוס ללא טייס? בוגר מכון ויצמן פיתח שיטה לבדיקת מהימנות תוכנות שנכתבו על ידי מחשבים
חברת הסטארט-אפ הישראלית HopOn פיתחה מערכת המזהה באופן אוטומטי נוסעים העולים לאוטובוס, ומחייבת אותם באמצעות אפליקציה, וכל זאת בשברירי שניה.
חברת פינק פארק מספקת את החלום הוורוד על חניה זמינה וזולה, בהשראת מודלים טבעיים.
IBM רשמה פטנט על מערכת למידת מכונה המסוגלת להעביר באופן דינאמי את השליטה במכונית אוטונומית, בין נהג אנושי לבין מעבד שליטה המשולב במכונית עצמה, בכל
מכוניות ללא־נהג לא ינוחו לרגע, ולכן הן עשויות לשמש כאמצעי תחבורה אוניברסלי וזול.
לאחר הצלחת המטוס הסולארי, יוזמה חדשה להקפת כדור הארץ בסירת קטמרן שמשתמשת באנרגיות מתחדשות בלבד נמצאת בשלביה הסופיים. האם בדרך יצליחו הספנים הירוקים לשכנע את
אופניים חשמליים הם כבר לא טרנד חולף או תחביב מגונה של בני נוער, והם ממלאים את כבישי (ומדרכות) הערים. האם הם טובים לסביבה? תלוי איזה
טכנולוגיות דיגיטליות מאפשרות פתרונות יצירתיים ונוחים לבעיות מודרניות של נהיגה – וגם את מימון המון שהופך אותן למוצרים בייצור מסחרי
בפאנל שהתקיים במסגרת תערוכת CES התוו המשתתפים ובהם שר התחבורה האמריקני ומנכ"ל מובילאיי הישראלית, את העתיד של תעשיית הרכב המתקדמת לעבר מכונית חשמלית, מקושרת ואוטונומית
כמה חברות מפתחות היום במקביל כלי רכב אוטומטיים ללא צורך בנהג, ומומחים מעריכים שהם יופיעו בכבישי ישראל כבר ב-2050. איך ישפיעו הרכבים האלה על תאונות
האם חניון אוטומטי תת-קרקעי הוא העתיד של החניה בישראל, או דרך אחרת להתעלם מבעיית התחבורה במרכזי הערים?
הרכבות המהירות בסין לא רק נושאות אנשים – הן גם משפיעות על התפשטות מגיפות הסארס ושפעת החזירים במדינה. הכירו את הצד הפחות נעים של התחבורה
הרמזור הראשון בעולם הוצב בפינת שדרות אוקליד ורחוב East 105th בקליבלנד ב-5 באוגוסט 1914. מדענים ברחבי העולם, כמו גם יצרניות שבבים ותוכנה מנסים לפתח רמזורים
התקציב לתמיכה במיזמים צפוי לעמוד על כמליון שקל לשנה * האקסלרטור (מאיץ) יפעל במסגרת המכון לחדשנות תחבורתית באוניברסיטת ת"א שהוקם בשיתוף פעולה בין מנהלת תחליפי