סיקור מקיף

ג'נרל מוטורס תכפיל ייצור מנועים קטנים חוסכי אנרגיה

יצרנית המכוניות הגדולה בעולם מודיעה כי ייצור מנועים קטנים בעלי צריכת דלק נמוכה יוכפלו במהלך השנים הקרובות, החברה תשקיע 370 מיליון דולר בפסי ייצור חדשים

שברולט וולט של ג'נרל מוטורס
שברולט וולט של ג'נרל מוטורס

הטרנד הירוק בשילוב עם מחירי האנרגיה הגבוהים הביאו את יצרנית הרכבים הגדולה בעולם ג'נרל מוטורס לידי החלטה אסטרטגית להשקיע במנועים קטנים חוסכי אנרגיה. 370 מיליון דולר יושקעו בהקמת מפעל חדש בצפון אמריקה בו ייוצרו מנועי 4 צילינדרים. על פי הודעת החברה, בניית המפעל תחל באופן מיידי והיא צפויה להסתיים בשנת 2010.

המפעל ייצור 2 סוגי מנועי – מנוע 1.4 ליטר טורבו עבור השברולט קרוז ומנוע 1.4 ליטר רגיל עבור השברולט וולט ההיברדית. מטרת החברה להכפיל את כמות המנועים הקטנים בעלי צריכת דלק נמוכה ולתפוס נתח שוק גדול יותר בנישת המנועים בעלי 4 צילינדרים עד שנת 2011.

החברה מצהירה כי מנועי 1.4 ליטר טורבו מציגים את המחויבות של החברה לייצר רכבים בעלי צריכת דלק נמוכה ללא פגיעה בביצועים. מנועי 1.4 ליטר הטורבו החדשים יהיו עוצמתיים כמו מנועים גדולים יותר, אך יעילים כמו המנועים הקטנים.

מעבר לחסכון בצריכת הדלק שיציגו המנועים החדשים, מודיעה החברה כי המפעל יבנה על פי קריטריונים ירוקים, וכי צורת הבנייה הייחודית שנבחרה לא תייצר פסולת בניין שתושלך לאתרי הטמנה אלא תמוחזר או תשמש לייצור אנרגיה.

ג'נרל מוטורס היא יצרנית הרכבים הגדולה בעולם, בשנת 2007 בלבד ייצרה החברה מעל 9.37 מיליון רכבים ומשאיות. ההצהרה מצביעה על כיוון חיובי בו צועדים התאגידים הגדולים בארה"ב אחרי שנים של התעלמות מהפן הסביבתי של מוצריהם. אי התחשבות בדרישות הצרכן ומהמגמות העולמיות הביאו לפגיעה ברווחיות ועתה מנסים מנהלי החברה להציג עמדות ירוקות ולייצר רכבים חסכוניים.

חשוב להדגיש כי השינוי לא בא מתוך תעשיית הרכב האמריקאית עצמה אלא בעידוד הממשל. הנחיתות של תעשיית הרכב האמריקנית מול היצרנים היפנים בתחום המנועים החסכוניים דחפה את הממשל האמריקאי לסייע ליצרנים בהלוואות בסך 25 מיליארד דולר, בתנאי שישפרו את החיסכון בצריכת הדלק בדגמים העתידיים שלהם ב-25% או יותר.

הצלחת תעשיית הרכב היפנית בייצור דגמים היברדיים הוכיחה לממשל האמריקאי כי השקעה בתחום כדאית לא רק מבחינה סביבתית אלא גם מבחינה כלכלית, וכאשר חברות בסדר גודל של ג'נרל מוטורס צועדת בכיוון זה – הרווח הוא כולו שלנו.

הודעה לעיתונות באתר ג'נרל מוטורס

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

8 תגובות

  1. סוף סוף התעשייה האמריאית מבינה שהעולם חייב ללכת בדרכים ירוקות יותר, מה שהם לא מבינים דרך המוח מגיע בסוף דרך הכיס.

    אני מקווה שאובאמה יחזיר את האמריקאים לדרך המלך.

  2. טויוטה:
    מה שאמרת הוא בלוף.
    כל המדידות מראות שטויוטה פריוס צורך פחות דלק גם בעיר (ומה הפלא? כשעומדים ברמזור המנוע כבוי, כשבולמים המצבר נטען וכ"ו).
    זה גם ניסיוני האישי – כן – מה לעשות? כשיש ניסיון אישי כל התיאוריות מקבלות פרופורציות אחרות.
    סקרי שביעות רצון של לקוחות ממקמים את הפריוס בראש רשימת שביעות הרצון ובפער גדול לעומת המתחרות.
    כמובן שתיאוריות קונספירציה תמשכנה לפרוח וזה שמומחים בכל העולם הגיעו למסקנות ברורות אינו מהווה שיקול אצל ממציאיהן.

  3. מכוניות היברידיות זה בלוף,
    צריכת הדלק של פריוס לא חסכונית באופן משמעותי בעיר – וממש גרועה בנסיעות בין עירוניות (משקל גבוה בגלל מצברים כבדים) ועדיין אין התיחסות ברורה בעולם לגבי הזהום של כמות המצברים הגדולה בכל מכונית בסוף חייו של המצבר.

  4. על יצרניות הרכב בעולם להגיע להחלטה אסטרטגית להשקיע במצברים/סוללות

    עליהם להגיע ב- משקלסגולי, נפח סגולי מינימלי ל- מקסימום יחידת אנרגיה
    כך שלא נרגיש במכונית חשמלית כל הבדל לאומת מנוע דלק.
    המצבר/סוללה יכל להיות תא דלק או כל דבר אחר לא מבוסס נפט

    יש לצמצם למינימום את התלות בנפט.

  5. בארץ לא מיצרים מכוניות אבל ראוי לציין שממשלתנו דווקא מתייחסת לנושא ונתנה הקלות במיסוי של רכב משפחתי היברידי.
    היבואנים עדיין גונבים כמו תמיד אבל המיסוי הנוח מביא לכך שמחירו של טויוטה פריוס אינו גבוה בהרבה ממחירן של מכוניות משפחתיות אחרות.

  6. חבורה של מפגרים.
    בזמנו (לפני כשנה?) בוש ניסה לשנות את החוק שמכתיב לתעשיית הרכב את הצריכה הממוצעת של דלק לקילומטר – כך שהמכוניות יהיו יותר חסכוניות, אבל התעשיה התנגדה ושמה לו רגליים.
    עכשיו כשתעשיית הרכב חוטפת – לא מהנשיא, אלא מהצרכן, שקונה פחות מכוניות ומחפש מכוניות חסכוניות, הם נזכרו לפתח מנועים, שיהיו מוכנים ב 2011. באמת תודה רבה. אנחנו צריכים פתרונות כבר היום – וכנראה שנקנה מכוניות מייצרנים אחרים.

    החטא הבסיסי בנושא, הוא בכלל שאמריקה לא עודדה כמו אירופה או נורווגיה שימוש חסכוני בדלק ע"י יקור המיסים עליו. זו אחת הסיבות שהכלכלה שלהם חוטפת עכשיו חזק.
    אולי הנשיא הבא שלהם ישכיל לעשות כל מה שבוש לא עשה.

  7. בועז, אני לא מסכים איתך. המשקל הוא פרמטר חשוב אבל הוא לא היחיד. ואם בונים מנוע חדש למכונית אמריקאית, אני מניח שלקוחים בחשבון את המשקל של הרכב.

  8. השאלה היא גם כמה תשקול המכונית. כי אם המנוע הזה יחובר למפלצת בת כמה טונות, כמו שהאמריקאים יודעים לעשות, אז אין כאן שום חידוש אמיתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן