חידוש: טכנולוגיה היברדית בתעשיית היאכטות

היאכטות הופכות לירוקות לסביבה וחוסכות עלויות צריכת אנרגיה לבעליהן, המחיר עדיין בשמים ולא מתאים לאזרח הקטן אבל לפחות בעלי ההון חוסכים בימים טרופים אלה

היאכטה ההיברדית. (צילום: DSe Hybrid)
היאכטה ההיברדית. (צילום: DSe Hybrid)

חברת Island Pilot ממיאמי פלורידה הבטיחה להרכיב את היאכטה ה"ירוקה" הראשונה באמריקה ועתה נראה כי המשימה השאפתנית שלה הושלמה. DSe Hybrid אמורה להיות היאכטה הכלכלית ביותר בשוק, והידידותית ביותר לסביבה, כל זאת אודות ליעילות המדהימה של מנועיה.

מהנדסי החברה נאלצו להתגבר על מכשולים רבים ולתכנן מחדש מרכיבים רבים בספינה. אך התרומה הגדולה ביותר ליעילות נובעת מהיכולת של החברה לשלב בין אנרגיית דיזל, אנרגיה סולארית ואנרגיה חשמלית. מכאן מקור שמה של הספינה DSe (ראשי תיבות של Diesel Solar Electric).

המנוע של הספינה מונע על ידי חשמל המיוצר על ידי הלוחות הסולאריים. בשעות הלילה או כאשר כמות השמש אינה מספקת הספינה צורכת אנרגיה ממצברים שאגרו אנרגיה במהלך היום. כשהמצברים מתרוקנים מופעל מנוע הדיזל שמפעיל את הספינה ובמקביל טוען את המצברים.

לדברי החברה, השייט ביאכטה שקט אודות למנועים החשמליים. מהירות העולה על 6 קשר דורשת הפעלה של מנועי הדיזל וניתן לשמוע את המנוע ככל שהמהירות מטפסת לכיוון ה-13 קשר. יש לציין ששייט במהירות של עד 6 קשר אינו פולט מזהמים לאוויר אודות למנועים החשמליים שעושים שימוש באנרגיית השמש.

מבט מבפנים. (צילום: DSe Hybrid)
מבט מבפנים. (צילום: DSe Hybrid)

ה-DSe Hybrid היא ספינה תענוגות והיא מאובזרת בהתאם: ספות עור, מסכי LCD, צלחת לוויין באיכות גבוהה, מערכת קולנוע ביתי, מקרר מתקדם המייצר קרח, ראדר מתקדם, מערכת טייס אוטומטי ועוד. החדרים רחבים ומכילים את כל הנדרש לשייט ארוך טווח. הקפטן בחדר הסיפון נהנה מזווית ראיה רחבה של 270 מעלות. לקוחות אמידים יותר יכולים לשדרג את כל מרכיבי הספינה.

הרעיון אולי נשמע מופרך מיסודו, ואולי קצת הזוי אבל קיים הגיון כלכלי מאחורי היוזמה, ובמיוחד בימים אלה בהם מחירי האנרגיה לוקחים חלק בתהליך קבלת ההחלטות של האליטה הכלכלית. החברות בענף כל הזמן מחפשות את יתרונן על פני המתחרים ונראה כי הפעם חברת Island Pilot מצאה קלף מנצח המקנה לה יתרות על מתחרים, מציג מוצר ידידותי לסביבה וחוסך כסף ללקוחות. הספינות הראשונות יהיו זמינות באביב 2009.

הפיתוח החדשני יכול להוות קטליזטור לתעשייה התחבורה הימית לעבור למנועים חוסכי אנרגיה. תעשייה זו מגלגלת מאות מיליארדי דולרים מדי שנה, ובמידה ויהיה ביקוש למוצר החדש אנו נזכה לשורה של פיתוחים חדשים בשנים הקרובות אשר יכולים לדחוף חברות להחליף את ציי הספינות הישנות שלהם לספינות סולאריות חסכוניות שאינן פולטות מזהמים לאוויר.

מקורות

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

11 תגובות

  1. מתי כבר יפחיתו את המחירים לתאים סולאריים?תא גדול המפיק 64w עולה כ 2300 שח שערוריתיים לחלוטין,במיוחד עקב הפשטות היחסית של היצור והטכנולוגיה הקיימת כבר עשרות שנים. דבר נוסף (ואולי גם מרגיז הוא שהניצולת של התאים היא כ 11% עד 12% .השאיפה היא להגיע לניצול של עד 14% עד 2012 ,כשלעצמו לא נראה יעד שאפתני במיוחד.

  2. רגע, מה עם שימוש באנרגיה הכי 'עתיקה' וידועה – שימוש באנרגית הרוח?
    מ י פ ר ש י ם !!!!!

  3. סתם ג'ימיק לעשירים שרוצים לצבוע את עצמם בירוק
    מי שיקנה אותם הם אותם מליונרים צבועים בעלי עסקים המזהמים ביותר

    לכול מי שיש לו כסף לקנות כזה יכטה
    זה בטוח שיש לו מספיק כסף לדלק
    בסה"כ כול המקום לשיזוף ולמסיבות שחיתות נתפס ע"י חרא ירוק דבוק

  4. הכתיבה באתר הידען משתלמת ורמי יושובייב כבר מתחיל להתעניין בקניית יאכטה.

  5. אם היו באמת רוצים לעשות את הכל ירוק יותר, היו צריכים להכין ביאכטות תאי גזים 🙂

  6. מזון מהונדס נמכר קודם כל לעניים.
    תרופות נמכרות בעיקר 🙂 לחולים.
    רובוטים נמכרים בעיקר לתעשיה.
    בקיצור – יש עוד דרכים להחדיר טכנולוגיות.
    הדרך הטובה ביותר תלויה באופי הטכנולוגיה.

  7. ישנן שתי דרכים להכניס טכנולוגיה חדשה לשוק, ותקנו אותי אם אני טועה,
    אחת – שימוש צבאי, טכנולוגיות שמפותחות ישירות לצבא שמוכן לשלם עבור פיתוחים שאין לאוייב ומציבים אותו קדימה, אח"כ הטכנולגיות משוחררות לציבור.
    השניה – העשירים, העשיר רוצה חידושים, כבר יש לו הכל והוא רוצה מה שחדש יותר, יש לו מספיק כסף בשביל לספוג כשלונות (שלעמך אין), אח"כ הניסיון שנלמד מאפשר למכור את המוצר לעמך (העשירים כבר נעו למוצר הבא).

    בין הטכנולוגיות שעברו בידי שני אלו ניתן למנות את: האופניים, האוטו, המחשב, האינטרנט, הרדיו ועוד.

  8. אודות => הודות (פעמיים).
    אפשר היה לקוות שבהזדמנות זו ינסו לעשות משהו גם עם אנרגית הגלים אבל יכול להיות שזה נשקל והתברר כבעייתי מבחינת הסרבול שזה יוסיף ליאכטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן