סיקור מקיף

הממשלה אישרה היום את התוכנית הלאומית להקטנת התלות בנפט בתחבורה

התוכנית נועדה לגבש פתרונות שיביאו להפחתת התלות הגוברת של העולם בנפט ובמדינות יצרניות הנפט, שגורמת אי יציבות בכלכלות העולם ופוגעת באיכות הסביבה דרך פליטת מזהמים וגזי חממה

מכונית סוסיתא 1966 מתוצרת ישראל ששימשה את הדואר. צילום: מתוך ויקיפדיה
מכונית סוסיתא 1966 מתוצרת ישראל ששימשה את הדואר. צילום: מתוך ויקיפדיה

הממשלה אישרה היום תוכנית לאומית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה. הממשלה תשקיע בתוכנית כ- 1.5 מיליארד ₪ בעשר שנים הבאות ותפעל לגייס מיליארדי ₪ נוספים ממקורות חוץ ממשלתיים.

התוכנית נועדה לגבש פתרונות שיביאו להפחתת התלות הגוברת של העולם בנפט ובמדינות יצרניות הנפט, שגורמת אי יציבות בכלכלות העולם ופוגעת באיכות הסביבה דרך פליטת מזהמים וגזי חממה.

התוכנית גובשה על ידי צוות בין משרדי, בראשות פרופ' יוגין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה. במסגרת התוכנית, ייצור המדען הראשי במשרד התמ"ת מסלול ייעודי לעידוד השקעות בתחום ויסייע בליווי עסקי ורגולטורי לחברות. כמו כן יגביר המשרד את השקעותיו במחקר ופיתוח בתחומים אלו. לשם יישומה, ימונה מנהל לתוכנית במשרד ראש הממשלה, אשר ירכז את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים בממשלה; משרדי התמ"ת, התשתיות, האוצר, הביטחון, הגנת הסביבה, המדע, התחבורה, החקלאות ועוד. בנוסף יפעל להגביר את שיתוף הפעולה בין הממשלה לגורמים חוץ ממשלתיים- ממשלות זרות, חברות ישראליות ובינלאומיות וארגונים העוסקים בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין: "אני רואה בזה יעד לאומי ואסטרטגי של מדינת ישראל. ההתמכרות לנפט מביאה לתלות של העולם המערבי במדינות הנפט, וגורם לפגיעה משמעותית בסביבה. יש לכך השלכות משמעותיות גם על ישראל. אנחנו מדינה קטנה אולי במידות שלה, אבל גדולה במדע ובמחקר. לכן הכוונה היא לרתום כוחות חזקים, מחקריים ומדעיים, טכנולוגיים, ולקשור אליהם גופים אחרים כדי שישראל תהייה הגוף המוביל, הקטליזאטור לפעולה מחקרית בתחום".

שר התמ"ת, שלום שמחון, שבמסגרת משרדו ייושם חלק הארי של התכנית ואשר חתום על התוכנית יחד עם ראש הממשלה , ציין כי "התכנית רותמת את יכולותיה הטכנולוגיות והמדעיות של ישראל לטובת מימושו של יעד אסטרטגי, הן ברמה הלאומית והן ברמה העולמית".

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

תגובה אחת

  1. הפקת דיזל מפסולת עירונית, נראה שזה נושא מבטיח, יש מתקניפ פעלים בעולם שמפיקים 200 ליטר דיזל על כל טון של פםולת (במשקל יבש כמובן). עם כל האשפה העירונית של ישראל היתה עוברת במתקנים כאלה הינו מספקים את רוב הדלק לתחבורה שלנו בעצמנו, לגבי השאר שילוב של מכונית חשמליות ומכונית על גז היה משלים את הפתרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן