המרד הגדול

שרידי אמפיתאטרון רומי באלכסנדריה. מתוך ויקיפדיה

קשה כשאול קנאה

לאחר חורבן הבית השני בשנת 70 לספ' שוב נתקלקלו היחסים בין ירושלים לאלכסנדריה, מה שמתבטא במעין מחיקת הנוכחות היהודית בעיר המרכזית הזו, וזאת, לטעמי, מן

שער טיטוס ברומא. לא כל האוצרות נבזזו. היו גם כאלה שנגנזו

דעה: מהי הסטוריה

מדוע נשכחו או הושכחו היבטים של אירועים הסטוריים, אפילו שיש מהם עדות כתובה וממוסמכת

מבט על מצדה מהמחנה הרומי. מתוך ויקיפדיה

האם מתפצחת תעלומת ההתאבדות במצדה?!

ד"ר יחיעם שורק מעלה בסמניריון שהוא מעביר לתלמידיו בימים אלה, לאן נעלמו גופות מתאבדי מצדה, ומאיפה צצו סיקרים שהמרידו את היהודים במצרים ובקריני (לוב של

הגדה של פסח, וינה, תרפ"ט, 1954-1929, בית הספרים הלאומי

ההגדה בשירות הפוליטיקה

הרשימה הקודמת טיפלה בחג הפסח במשמעות הפוליטית, החל מתקופת המקרא, הרשימה הנוכחית תתמקד בהגדה של פסח. כדור להנחתה הרים לי אחד הטוקבקיסטים. הבטחתי לו שאתייחס

שער טיטוס ברומא. לא כל האוצרות נבזזו. היו גם כאלה שנגנזו

הכהונה כפי שלא הכרתם – כ"א: מה במגילות?

מגילת הנחושת היא חיבור קצר, בן 12 עמודים בסך-הכל המכילים 180 שורות, המתאר את בית המקדש בירושלים לאחר חורבנו, כנראה בסמוך למרד בן כוסבה, בבחינת

דילוג לתוכן