משבר החינוך

כל אחד יכול ללמוד מרחוק. איור: shutterstock

לחשב מסלול מחדש במערכת החינוך

עבר זמנה של מערכת החינוך כפי שהיא. השאלה היא רק עד מתי נוסיף לנתח, להטליא ולהתעלל בגופה הזאת, בטרם נביא אותה לקבורה סופית ונתחיל בחיים

שר החינוך נפתלי בנט עם כניסתו לתפקידו ב-19/5/15. צילום: ששון תירם, עבור משרד החינוך.

שר החינוך הנכנס בנט: ירידת מסיימי חמש יחידות במתמטיקה מ- 13,000 ל-8,000 – היא בעיני איום אסטרטגי על מדינת ישראל.

" אני מאמין שישראל צריכה ויכולה להיות מובילה עולמית בהישגיה השונים, גם במתמטיקה ובמדעים. אני מאמין שאם אנחנו יודעים להוביל בטכנולוגיה בכל מקום בעולם, זה

פרופ' עדה יונת, זוכת פרס נובל על פענוח המבנה המרחבי של הריבוזום. צילום: מיקי קורן, מכון וייצמן למדע, ויקיפדיה

נובל כחול-לבן

שישה חוקרים ישראלים זכו בעשור האחרון בפרסי נובל לכימיה ולכלכלה, אך השאלה הגדולה היא אם זהו רצף זכיות מרגש אך חד-פעמי או מגמה נמשכת של

ננו לויין ישראלי לירח. איור: קבוצת SPACEIL

יזמות ישראלית המפתח לעתיד‬

ביוני 2012 פרסם "הארץ" מאמר שכותרת המשנה שלו קבעה: "המקצועות המדעיים בישראל בקריסה: גיל המורים עלה בעשור האחרון בעשרות אחוזים ומספר שעות הלימוד צנח

תלמידים במרכז למדעים בהרצליה שואלים שאלות את האסטרונאוט מייק פוסום בתחנת חובבי הרדיו הממוקמת בביה"ס. צילום: ד"ר יורם רוסלר

פרדיגמת החינוך: החוליה החלשה

מחקרים מראים כי אחוז גדל והולך של האוכלוסייה בארץ אינו מקבל את הכלים או את התנאים להתמודדות בעולם מודרני. רמת ההישגים של ילדי ישראל במבחנים

פרופ' דן שכטמן בכנס "פדגוגיה בעידן החינוך" של היוזמה למחקר יישומי בחינוך 2610117

פרופ' דן שכטמן: "בחינוך יש חורים גדולים וממשלת ישראל חייבת לתקן את העוול שבו חצי מהתלמידים לא לומדים לימודי ליבה"

חתן פרס נובל השתתף ונאם אתמול בכנס "פדגוגיה בעידן החינוך" של היוזמה למחקר יישומי בחינוך. עוד אמ כי הורה שאינו שולח את ילדיו לבית הספר

מחשבות על החינוך המתמטי

חישוב מהיר מראה כי בהוראת מתמטיקה יש יותר מקו שבר אחד, וכי אין תחליף לעבודה קשה

ננוטכנולוגיה בבית-הספר התיכון?

קיצורי הדרך והאטרקציות שמציעים היום בתי הספר התיכונים בישראל, לא יולידו לנו דור של מדענים מעולים.

דילוג לתוכן