סיקור מקיף

שר החינוך הנכנס בנט: ירידת מסיימי חמש יחידות במתמטיקה מ- 13,000 ל-8,000 – היא בעיני איום אסטרטגי על מדינת ישראל.

” אני מאמין שישראל צריכה ויכולה להיות מובילה עולמית בהישגיה השונים, גם במתמטיקה ובמדעים. אני מאמין שאם אנחנו יודעים להוביל בטכנולוגיה בכל מקום בעולם, זה חייב לבוא לידי ביטוי גם במערכת החינוך שלנו. “

שר החינוך נפתלי בנט עם כניסתו לתפקידו ב-19/5/15. צילום: ששון תירם, עבור משרד החינוך.
שר החינוך נפתלי בנט עם כניסתו לתפקידו ב-19/5/15. צילום: ששון תירם, עבור משרד החינוך.

אתמול (ג’) נכנס שר החינוך החדש, נפתלי בנט לתפקידו. בדברים שנשא בטקס הוא הזכיר את המשבר בלימודי המתמטיקה והמדעים. “ירידת מסיימי חמש יחידות במתמטיקה מ- 13,000 ל-8,000 – היא בעיני איום אסטרטגי על מדינת ישראל. מי שלא ידע לייצר כיפת ברזל חינוכית לילד בכיתה ח’, לא יקצור כיפת ברזל שיפתח עבורו אותו הילד כשהוא יסיים י”ב.” אמר בנט.

” אני מאמין שישראל צריכה ויכולה להיות מובילה עולמית בהישגיה השונים, גם במתמטיקה ובמדעים. אני מאמין שאם אנחנו יודעים להוביל בטכנולוגיה בכל מקום בעולם, זה חייב לבוא לידי ביטוי גם במערכת החינוך שלנו. אני מאמין מאד ביזמות. הייתי תלמיד לא רע, אבל הייתי יזם יותר מוצלח מאשר תלמיד.”

“בישראל בשנת 2015, התלמידים צריכים ללמוד תוכן, אבל גם לייצר תוכן. ליזום. לחשוב. להבין שכמו בוויז, יש יותר מדרך אחת להגיע אל היעד. העבר שלנו היה ביזמות, והעתיד שלנו הוא ביזמות. הזמנים משתנים, הטכנולוגיה משתנה, היעדים משתנים, היזמות נשארת. ולכן אני מאמין במנהיגות של המשרד המאפשרת יזמות שתבוא מהשטח .”

אני מקווה שאוכל לתרום בתחום היזמות לילדים שלי, לתלמידי ישראל. כתבתי על זה ספר פעם, עכשיו הגיע הסרט.

עוד הוסיף בנט: “אנו נשאף לכך שלכל ילד תהיה נקודת זינוק שווה: בין אם הוא נולד ברעננה, או בקרית שמונה או ברהט. אסור, פשוט אסור שלסיכויי הצלחתו של ילד בישראל יהיה קשר לכמה כסף יש להוריו.”

כזכור, ב-12 במאי פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סקר המסכם את 15 השנים האחרונות בכל הקשור לחינוך מתמטי ומדעי ומדווחת על ירידה עקבית מאז שנת 2000 במספר המורים ובשעות הלימוד למדעים – בעיקר כימיה, ועל הזדקנות המורים למתמטיקה ומחליפיהם שאינם באים מהתחום. מסיבות לא ברורות, רק אתר הידען התייחס למחקר המדאיג הזה.

6 תגובות

  1. כן. ארגון המורים מהווה איום אסטרטגי על מדינת ישראל. הם מסרבים לשכר דפרנציאלי. אי אפשר להביא מורים למתמטיקה בשכר גבוהה, בלי לחלק אותו שכר לשאר המורים. אז המורים המוכשרים – נשארים בהייטק. ובאין מורים, אין תלמידים. המקצועות הנפגעים הם כל המקצועות הריאליים: מתמטיקה, פיסיקה, כמיה, מחשבים.
    בעיה נוספת הנובעת מסרוב זה של ארגוני המורים: אין אפשרות לתעדף ולתגמל מורים מוצלחים, שהיו מוכשרים יותר, שהשקיעו יותר ושהשיגו הישגים טובים יותר. אין אפשרות אפילו לפטר מורים קלוקלים ויש כאלה לא מעט, שרואים בבית הספר מקור לקבלת משכרת.
    כנסת ישראל חייבת להתגייס ולהוציא מהחוק התנגדויות שכאלה.

  2. ממשלת ישראל הורסת את החינוך בארץ בצורה עקבית בעשרות השנים האחרונות. יותר חשוב לחבר כנסת לקבל כסא מרופד בעור צבי מכל דבר אחר. אז המורים דורשים העלאה במשכורות ומסדרים להם ישראבלוף של השתלמויות – פטור מעבודה, לקיחת קורסים סתמיים, ושיפור השכר. התלמידים לומדים 5 שעות ביום לעומת 8 שעות באירופה וארה”ב. אין שום בקרה על איכות המורים – נתקלתי בכאלו עם IQ שלא ניתן למדידה כי אין סקלה כל כך נמוכה למי שאינו חוסה במוסד – פשוט אינם מבינים מה שמדברים אליהם. אין בקרה על התקדמות התלמידים ופיטורי מורים גרועים. אני מכיר משפחה אחת שעלתה לארץ וירדה אחרי שנה רק בגלל רמת הלימוד! חוץ מזה מה בנט בוכה – בהסכם הקוליציוני שהוא חתום עליו מאושר שיהיו תלמידים בישראל שלא ילמדו מתמתיקה אפילו ברמה 1. אז אני מסכים עם בנט שזהו איום אסטרטגי, נראה מה יצא מהדיבורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.