סיקור מקיף

מכוניות אוטונומיות

מכונית יוקרה אוטונומית. המחשה: depositphotos.com

מדוע מכוניות אוטונומיות מפחדות משקיות ניילון?

הטכניון קיים כנס בנושא בינה מלאכותית ויישומיה בעולם האמיתי, בהשתתפות מומחים מהטכניון ומהתעשייה שממנו עולה גם כי הגבול בין המחקר האקדמי בתחום הבינה המלאכותית לבין

אילוסטרציה של אופן הפעולה של המכ"ם החדש שפותח במעבדתו של פרופ' פבל גינזבורג, מתוך המאמר ב- Nature Communications:

חוקרים באוניברסיטת תל אביב פיתחו מכ"ם שמקדם משמעותית את הטכנולוגיה לכלי רכב חכמים ואוטונומיים

המערכת מסוגלת לפעול באופן יעיל ומדויק ביותר גם ברוחב פס נמוך פי 100 ויותר מהנדרש כיום, ויכולה להבחין בעצמים נסתרים, כמו ילד המתפרץ לכביש מאחורי

אדמה חרוכה בנחל גרר כתוצאה מבלוני תעברה שהגיעו מעזה. השינויים במערכת האקולוגית יכולים להיות ארוכי טווח, וקשה לדעת עדיין מה תהיה השפעת האש בעתיד. תצלום: זווית

עוד הקפה מסביב לשמש – שנת 2018 בסביבה

רחפנים נוטעים עצים, דובי קוטב מורעבים, אסונות טבע בישראל, כדורגל נגד זיהום אוויר, מאבק ציבורי באסדת הגז, מלחמה בפלסטיק החד-פעמי, הצתות בדרום, בזבוז מזון וחרקים

קוגנטה בונה מערכת סימולטור לניסוי מכוניות אוטונומיות מבוססת ענן בשיתוף עם NVIDIA ומיקרוסופט. איור: שי רוטמן. צילום מתוך אתר החברה.

התבונה המלאכותית שתאפשר למפתחי מכוניות אוטונומיות לנסות אותן בתוך מחשב

המכוניות vאוטונומיות שמייצרים היום מסוגלות לנווט ולנסוע באוטוסטרדות, אך אף מכונית אוטונומית לא יכולה לפנות שמלאה בטיימס סקוור. מכונית אוטונומית שנוסעת יפה בפאלו אלטו לא

מערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 משולבת במכונית טסלה מדגם X. דרגה 2 משמעותה יכולת ניווט אוטונומי מוגבלת, בכבישים מהירים ועם פיקוח אנושי צמוד. מתוך ויקיפדיה

מכוניות ללא נהג כבר כאן אך הכבישים אינם מוכנים

מארק וילסון – פרופסור ומנהל התכנית לתכנון עירוני ואזורי, בית הספר לתכנון ובנייה, אוניברסיטת מישיגן, אומר שלמעבר למכוניות אוטונומיות תהיה השלכה על חיינו, כמו שהיתה

משתתפי רובוטראפיק. מקור: דוברות הטכניון.

הכביש הזה מתחיל כאן

80 קבוצות מישראל ומחו”ל השתתפו בתחרות “רובוטראפיק2017 ″ ע”ש נדב שהם ז”ל.

תצוגת מכוניות אוטונומיות ומקושרות בתערוכת CES 2017 שהתקיימה בלאס וגאס בתחילת ינואר. צילום: אבי בליזובסקי

"אנשים מוכנים לסבול מוות של 35 אלף איש מכלי רכב נהוגים בידי אדם, אך לא יוכלו לסבול הרוג אחד מרכב רובוטי

כך אמר גיל פראט, מנהל מכון המחקר של טויוטה, במסגרת פאנל שעסק ברכב האוטונומי בתערוכת CES. מחסור בשיטות יעילות לבדיקות אמינות עלול לעכב את כניסת

ליאם פדרסן, מנהל המעבדה של חברת ניסאן בקליפורניה ליד מכונית חשמלית אוטונומית מדגם LEAF בכנס CES 2017 בלאס וגאס. צילום: אבי בליזובסקי

מרכבי המאדים לרכב האוטונומי ובחזרה

חברת ניסאן הציגה ב-CES את שיתוף הפעולה עם נאס"א. ראיון עם מנהל המעבדה המפתחת רכב אוטונומי על בסיס טכנולוגיה של נאס"א

תחי המונית הרובוטית

מכוניות ללא־נהג לא ינוחו לרגע, ולכן הן עשויות לשמש כאמצעי תחבורה אוניברסלי וזול.

טקס החתימה על שיתוף הפעולה בין יבמ ו-BMW בתחום המכוניות האוטונומיות. צילום יח"צ

יבמ ו-BMW מכריזות על שת"פ: יהדקו את הקשר הרגשי והקוגניטיבי בין נהגים למכוניותיהם באמצעות מחשב העל ווטסון

  שתי החברות יחלו במחקר משותף בכדי ללמד מכוניות את העדפותיו והרגליו של הנהג לשיפור חווית הנהיגה. בין השאר, ישולב מידע אודות מזג האוויר, עדכוני

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן