סיקור מקיף

יבמ ו-BMW מכריזות על שת”פ: יהדקו את הקשר הרגשי והקוגניטיבי בין נהגים למכוניותיהם באמצעות מחשב העל ווטסון

 

שתי החברות יחלו במחקר משותף בכדי ללמד מכוניות את העדפותיו והרגליו של הנהג לשיפור חווית הנהיגה. בין השאר, ישולב מידע אודות מזג האוויר, עדכוני תנועה ומצב הרכב

 

טקס החתימה על שיתוף הפעולה בין יבמ ו-BMW בתחום המכוניות האוטונומיות. צילום יח"צ
טקס החתימה על שיתוף הפעולה בין יבמ ו-BMW בתחום המכוניות האוטונומיות. צילום יח”צ

יבמ ו-BMW ישתפו פעולה ביישום יכולות המחשוב הקוגניטיבי של יבמ (ווטסון) בכלי רכב, זאת במטרה להציע חוויית נהיגה מותאמת אישית ולייצר מערכות תמיכה אינטואיטיביות במכוניות העתיד של BMW. במסגרת ההסכם, קבוצת מחקר של  BMW תמוקם במטה ה- IoT  העולמי של יבמ במינכן. יחד יעבדו שתי הענקיות בכדי לשפר פונקציות חכמות עבור מכוניות BMW.

יכולות ה- Machine Learning (למידת מכונה) של ווטסון יאפשרו לכלי רכב ללמוד את העדפות הנהגים, הצרכים שלהם, הרגלי הנהיגה ויתאימו חוויית נהיגה אישית לכל נהג ונהג, תוך שיפור נוחות ובטיחות הנהיגה. הטמעת מערכת ווטסון במכוניות תאפשר לנהג לשאול את המכונית שאלות בדיבור רגיל, תוך שעיניו ממשיכות להתמקד בכביש שלפניו.  הפתרון החדש ישלב גם מידע מחברת Weather Company של יבמ בזמן אמת  כולל: עדכונים לגבי הדרך, מזג האוויר, מצב התנועה ומצב הרכב, על מנת להעשיר את חוויית הנהיגה ולספק לנהג המלצות רלבנטיות.

לדברי איתן הדר ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה: “שילוב בינה מלאכותית ולמידת מכונה יחד עם מגוון מקורות המידע תספק לנו חוויה חושית בזמן נהיגה כמותה לא הכרנו עד היום. לרבות החוויה של כלל הנוסעים ברכב. המערכות החכמות יתנו מענה לצרכים השונים שלנו בחיי היום יום בצורה הוליסטית יגבירו את הבטיחות שלנו על הכביש”.

כדי לקדם את המחקר שלה בתחום הרכב ולהדגים את יכולות טכנולוגיות ווטסון IoT ללקוחותיה,  יבמ תציב ארבע מכוניות ספורט היברידיות מדגם BMW i8 במטה ווטסון בתחום ה- IoT במינכן. מדובר באב טיפוס לפתרונות קוגניטיביים אשר יפעל על פלטפורמת הענן Bluemix של יבמ ויסייע להדגים כיצד ווטסון מאפשר ממשקי שיחה חדשים בין מכוניות לנהגים.

לא מכבר, הודיעה יבמ כי תשקיע 200 מיליון דולר במרכז המחקר השיתופי שלה במינכן. BMW, שהמטה הראשי שלה שוכן גם הוא בבירת בוואריה, היא אחת החברות הראשונות החותמות על הסכם שיתוף פעולה הכולל מיקום צוות מפתחים שלה בתוך בניין מטה יישומי ווטסון בתחום האינטרנט של הדברים. חוקרים, מפתחים ויועצים של שתי החברות יפעלו במשותף על מנת לבחון את מקומן של הטכנולוגיות המתקדמות בהידוק הקשר הרגשי והקוגניטיבי בין מכוניות – ובין נהגיהן. יותר מ- 6,000 חברות בכל העולם כבר משתמשות כיום בטכנולוגיות ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים. יבמ מנהלת כיום שיחות עם שורת לקוחות נוספים במגמה לקשר יותר מרבע מיליון מכשירים שונים אל פלטפורמת הענן של ווטסון.

על פי מחקרים של יבמ, ישנן מספר מגמות המאפיינות כיום את עולם הרכב ואת הקשר בין מכוניות ובני אדם: כלי רכב המסוגלים לאבחן ולתקן את עצמם ואפילו לסייע בתיקון כלי רכב אחרים, ללא מגע יד אדם. כלי רכב היודעים להתחבר לכלי רכב אחרים ולעולם סביבם. מכוניות עם יכולת קוגניטיבית ללמוד ברציפות את התנהגות הנהג, הנוסעים וכלי רכב אחרים ולספק עצות על בסיס המידע. בנוסף, כלי רכב הופכים היום ליותר ויותר אוטונומיים, הם יודעים להתאים עצמם להעדפות אישיות של הנהג, החל מהתאמת גובה המושב ועד זיהוי ומיקום היעדים המועדפים על הנהג. כלי הרכב גם יודעים לעשות אינטגרציה עם מכשירים חכמים אחרים, הפיכתם לחלק ממגמת ה- IoT תוך חיבור לתנועה, למזג האוויר ולאירועים הקשורים לעולם המובייל המתרחשים מסביב.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.