רק אלפים בודדים מתוך 2 מיליון שנרשמו הגיעו ל”אירוע ההסתערות” על איזור 51, חמישה נעצרו

תיאוריות קונספירציה רבות גורסות כי בבסיס העצום במדבריות נבאדה מוחזקים שרידי חייזרים וטכנולוגיה שלהם שנתפסו על ידי הצבא * ביום שישי האחרון, 20/9/19 הגיעו רק כמה אלפי בני אדם לאירוע שנועד לדרוש ממשל ארה”ב לחשוף את כל מה שהיא מחזיקה במתקן. רוב הנרשמים חששו מאיומיו של שריף מחוז לינקולן לפיה המשטרה לא תאפשר מגע בין התיירים לבין אנשי חיל האוויר המפעילים את האתר שהשמירה בו מוגברת במיוחד

איזור 51 כפי שהוא נראה בתמונת לוויין באתר Google Earth

ביום שישי 20/9 צבאו אלפי אנשים על שתי עיירות סמוכות לאיזור הצבאי הסגור המכונה איזור 51 במדינת נבאדה, צפונית ללאס וגאס. כ-2 מיליון אנשים נרשמו לאירוע בפייסבוק, אך רובם נרתעו מהאיומים של מפקדי חיל האוויר האמריקני והשריף של מחוז לינקולן בנבאדה. רק כמה אלפים הגיעו, והשתתפו בפסטיבלים בשתי העיירות הסמוכות שכללו תהלוכות תחפושות. חמישה אנשים שבכל זאת ניסו להתקרב לשערי הבסיס נעצרו.

איזור 51, הבנוי על קרקע של אגם יבש, ובו מסלול נחיתה באורך 2.5 ק”מ היה פעיל בזמן מלחמת העולם השניה כבסיס אימונים למטוסים צבאיים, ננטש, ב-55 הוא אויש מחדש ופותחו בו בעיקר מטוסי ריגול. המפורסמים שבהם היו U-2 ו- SR-71 וכן את פרויקט OXCART לצילומי אוויר שפעלו בין השנים 1954-1974. המטוסים היו מגביהי טוס לזמנם, ובגובה של כ-30 קילומטרים הם נראו מהקרקע ואף ממטוסי נוסעים בגובה של עד 10 קילומטרים בעיקר בשעות הערב שבהם כבר שררה החשיכה משום שבגובה בו הם נמצאו האופק גדול יותר ולכן עדיין השמש לא שקעה. התרסקויות שהתרחשו מטבע הדברים כשמדובר במטוסי הניסוי הוסיפו למסתורין, וכן העובדה שהבסיס הוכרז מאז הקמתו שטח צבאי מיוחד סגור, ושהותר לשומריו לפעול בכוח נגד פולשים.

סביב הטיעונים הללו נוצרו תיאוריות קונספירציה שקישרו את הבסיס הענק , שטענו שהאיזור משמש לניסויים בטכנולוגיות שנלמדו מספינות חייזרים שהתרסקו לכאורה על כדור הארץ. המסתורין הזה תוגבר בשורה של ספרים וסרטים בדיוניים ברובם, כשהבולט בהם – היום השלישי משנת 1996 שבו נשיא ארה”ב מועבר לאיזור 51 בעת מתקפת החייזרים.

הנשיא בוש האריך ב-2003 את החסיון סביב איזור 51 כדי למנוע מעובדים שנפגעו מחומרים מסוכנים להגיש תביעות. הממשל גם פטר את חיל האוויר מעמידה בדרישות הסביבתיות לאחזקת חומרים מסוכנים. ב-2013 הוסר מרבית החסיון, בעקבות תביעת חופש המידע, והעובדה שהבסיס ומתקניו נראים היטב במפות גוגל ובגוגל ארץ, ואז הוברר סופית שמדובר בטעות האופטית שהוזכרה לעיל.

הבסיס הסודי הכי לא סודי באיזור 51 עדיין פעיל, ועובדים מגיעים אליו מדי בוקר בטיסה במטוסים לא מסומנים, שסימן הזיהוי שלהם בקשר הוא ג’נט – Joint Air Network for Employee Transportation הממריאים משדה התעופה הבינלאומי מקקארן שבלאס וגאס. בלאס וגאס פועלות מספר חברות טיולים המוציאות סיורים לאיזור, עד כמה שניתן משום שהאיזור הסגור גדול מאוד. בין היתר הם מסתפקים באטרקציות שנותרו מסרטים שצולמו באיזור.

לקראת האירוע הדף פרופ’ ג’ייסון רייט, חוקר חיים מחוץ לכדור הארץ (SETI) את הטענות, ואמר כי אין שום עדות לכך שממשלת ארה”ב מסתירה מידע על חוצנים או טכנולוגיות חייזרים. הוא תיאר את פרויקט מוגול ששיגר מיקרופונים על כדורים פורחים כדי לראות אם הם יכולים לזהות ניסויים גרעיניים בברית המועצות. זו דוגמה מצויינת של גאונות הנדסית בתחום הפיזיקה. כאשר אחד הכדורים הפורחים הללו עם המיקרופון בצורת דיסק ומחזירי מכ”מ נחת בחווה ברוזוול, ניו מקסיקו הוא סייע לתדלק את כל השגעון אחרי החייזרים שעדיין איתנו היום. אחת מתיאוריות הקונספירציה גורסת שהחללית והחייזר מתקרית רוזוול הועברו לאיזור 51.

צבי ינאי ז”ל, כאשר היה מנכל משרד הדע תחת בני בגין ב-1997 נדרש לנושא בשאילת בכנסת: “אחד המאפיינים של פסוודו מדע, הוא שהזמן לא מגדיל את הבנת התופעה, ואכן אחרי 50 שנות מפגשים כביכול עם עב”מים וחייזרים איננו יודעים עליהם היום יותר מכפי שידענו עליהם לפני 50 שנה”. עשרים השנים שחלפו מאז לא הוסיפו דבר להסרת המסתורין.

ישנו מדע לגיטימי שנקרא אסטרוביולוגיה – מדע רב תחומי שבו מחפשים אחר סימני חיים (לאו דווקא תבוניים) בכוכבי לכת מחוץ למערכת השמש שהתגלו באלפיהם מאז שנות התשעים. חלק קטן מאוד מהמשאבים מופנה לחיפוש אחר אותות רדיו מחייזרים תבוניים, תחום שכשל עד כה, ולאחרונה מיזמים של יורי מילנר מנסים להחיות אותו – בהאזנה, שידור, ואף הטסת חלליות זעירות לכיוון מערכת השמש המשולשת השכנה אלפא קנטאורי שסביב אחד מכוכביו התגלו כוכבי לכת.

ה”המחקר אחר חיים ביקום נמצא בסדר העדיפויות של נאס”א וקהילת המחקר האמריקנית. רבות מהמשימות למאדים וטלסקופי החלל תוכננו לגילוי חתימות ביולוגיות – סימני חיים כגון מיקרו מאובנים או עדויות לחילוף חומרים באטמוספירות של כוכבי לכת מרוחקים. ואולם למרות מיליארדי הדולרים שהוצאו על המשימות הללו אני חושב שרבים בציבור יופתעו ללמוד כי נאס”א והקרן הלאומית למדע עצמן לא מוציאות כמעט כלום לחיפוש אחר חיים תבוניים ביקום, לרבות חיים טכנולוגיים שעשויים להיות קלים יותר לזיהוי.”