מכונית אוטונומית

נהיגה אוטונומית, הגרסה הצבאית

מערכת הנהיגה האוטונומית של לוקהיד מרטין לרכבים צבאיים עברה בהצלחה 55 אלף מיילים של נסיעה בתהליכי הניסוי

אילוסטרציה: NVIDIA Corporation.

אוטומטי, לא אוטונומי

ראש המכון לחקר התחבורה בטכניון: סיכויים ואזהרות לקראת עידן "הרכב האוטונומי"

אילוסטרציה: NVIDIA Corporation.

גם המחשב צריך לעבור טסט

כיצד נדע אם אפשר לסמוך על מכונית ללא נהג או מטוס ללא טייס? בוגר מכון ויצמן פיתח שיטה לבדיקת מהימנות תוכנות שנכתבו על ידי מחשבים

פרופ' אראל אבינרי, ראש התוכנית להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה, וראש המרכז לתשתיות ולוגיסטיקה. צילום: ניב קנטור

הרכב החכם – הברכה והקללה

הרכבים האוטונומיים יוכלו להינצל מסכנות פיזיות, באמצעות המערכות שלהם, אבל האם הם יוכלו להינצל מאיומי אבטחת המידע והסייבר? פרופ' אראל אבינרי ממכללת אפקה להנדסה מסביר

מכונית ללא נהג של גוגל נוסעת על הכביש בקליפורניה. מקור: ויקימדיה / Michael Shick.

מי אחראי כשההגה בידי המכונית?

לקראת היום שבו מכוניות ינהגו את עצמן, יצרני כלי הרכב המחויבים לטכנולוגיה שלהם מקבלים על עצמם את האחריות לנזקים

השיירה של חברת וולבו. תצלום: VOLVO

שיר השיירה האוטונומית

מבחן דרך חדש שנערך באירופה הוכיח ששיירות של משאיות ללא נהג יכולות להביא לחיסכון בדלק ולהפחתת פליטות מזהמים וגזי חממה

מימין: וולקמר דנר, מנכ"ל בוש; אנתוני פוקס, שר התחבורה האמריקני; סטיבן מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום; ופרופ' אמנון שעשוע, מייסד יו"ר ו-CTO של מובילאיי. צילום: אבי בליזובסקי

הפיכת המכונית לאוטנומית אינה רק שינוי טכני, היא תגרום למהפכה בהגדרה מה זאת עיר

בפאנל שהתקיים במסגרת תערוכת CES התוו המשתתפים ובהם שר התחבורה האמריקני ומנכ"ל מובילאיי הישראלית, את העתיד של תעשיית הרכב המתקדמת לעבר מכונית חשמלית, מקושרת ואוטונומית

מכונית קונספט מאובזרת בממשקי אדם מכונה, בדרך למכונית אוטונומית. המכונית עוצבה על ידי חברת עיצוב שוויצרית עבור מכון RINSPEED. הדגם הוצב בתערוכת סביט 2015 שהתקיימה בחודש מארס 2015 בהנובר, גרמניה. צילום: אבי בליזובסקי

תחבורת העתיד: כשרובוטים יתחילו לצפור בכביש

פיתוח המכוניות האוטונומיות יאפשר לקיים מטרות רבות וחשובות – הצלת חיי אדם (מניעת תאונות וזיהוי סכנות, פינוי הכביש בצורה מיידית עבור אמבולנסים), מניעת פקקים וחוסר

דילוג לתוכן