מה צריכים להיות גבולות המחקר המדעי? שאלה זו מטרידה בימים אלו ממש את הקהילה המדעית, בעקבות חשיפת מחקר חדש בו הצליחו המדענים לשכלל זן קטלני במיוחד של שפעת העופות
מה צריכים להיות גבולות המחקר המדעי? שאלה זו מטרידה בימים אלו ממש את הקהילה המדעית, בעקבות חשיפת מחקר חדש בו הצליחו המדענים לשכלל זן קטלני במיוחד של שפעת העופות. הווירוסים המשופרים נעולים כרגע במעבדת המחקר, אך במידה וישתחררו לאוויר העולם הם עשויים לגרום למגיפת שפעת כלל-עולמית שתקטול מיליוני בני-אדם.
הפרשה החלה כאשר שני חוקרי וירוסים, רון פוצ'ייר ויושיהירו קאוואוקה, החליטו בנפרד לבדוק האם וירוס שפעת העופות מסוגל לגרום למגיפה כלל-עולמית. הוירוס הקטלני ביותר מסוג זה מכונה H5N1, והצליח כבר לקטול כמויות גדולות של עופות בשלוש יבשות שונות. למרות שהוא מועבר בקלות מציפור לציפור, הוא כמעט ואינו מסוגל להדביק בני-אדם. ידועים פחות מ- 600 מקרים בהם נדבקו בני-אדם בשפעת העופות, אך מקרים אנושיים אלו הינם לרוב קטלניים. למזלנו, הווירוס מתקשה מאד להתפשט בין בני-אדם.
פוצ'ייר ניסה בתחילה לעשות שינויים מכוונים בקוד הגנטי של הווירוס, בתקווה שאלו יקנו לווירוס יכולת התפשטות טובה יותר. הוא העדיף, מסיבות מובנות, שלא לבחון את הווירוס על בני-אדם, ולכן השתמש בחמוסים כחיות ניסוי. החמוסים מדמים בצורה הטובה ביותר את תגובת הגוף האנושי לשפעת, ולכן סביר להניח שפעילות הווירוס בחמוסים תהיה דומה לזו שבבני-אדם. פוצ'ייר הדביק את החמוסים בווירוסים המהונדסים שלו, אך גילה שוב ושוב שהם אינם מתפשטים מחמוס לחמוס.
בצר לו, ניסה פוצ'ייר דרך אחרת. מזה שנים רבות ידוע כי וירוסים נוטים לעבור אבולוציה מהירה כאשר הם מועברים מבעל-חיים אחד למשנהו. פוצ'ייר הדביק את אחד החמוסים בווירוס שפעת העופות, נתן לווירוס זמן להתרבות בתוך גופו של החמוס ולעבור מוטציות, ואז העביר את הווירוסים המוטנטיים לחמוס בריא. זוהי פרוצדורה ידועה היטב, שכוחה 'לחזק' את כוח ההדבקה של וירוסים תמימים יחסית הוכח כבר פעמים רבות.
לאחר עשר העברות בלבד, הצליחו החוקרים לתגבר את וירוס שפעת העופות H5N1עד כדי כך שהוא היה מסוגל להדביק חמוסים חדשים דרך האוויר. למעשה, מספיק היה לשכן את החמוס החולה בכלוב הסמוך לכלובים של חמוסים בריאים, והווירוס היה תוקף אותם דרך האוויר. הזן החדש שהתפתח מסוגל, לפיכך, להדביק בקלות דרך האוויר, והוא קטלני ממש כמו המקור.
האם הזן החדש קטלני גם עבור בני-אדם? לשאלה זו אין תשובה עדיין, אך מכיוון שווירוסי שפעת של חמוסים יכולים להדביק בני-אדם בקלות ולהפך, קיימת סבירות גבוהה כי הווירוס המשודרג מסוגל להתפשט גם בין בני-האדם. אם כך הדבר, הרי שפוצ'ייר הצליח ליצור נשק ביולוגי לעילא ועילא.
לכאורה נראה כי מדובר במחקר מיותר לחלוטין. כלום חסרים אויבים אנו, שעלינו להמציא לנו חדשים? אלא שחוקרי מגיפות רבים מעוניינים להבין את המנגנונים המולקולאריים השולטים ביכולת ההדבקה של וירוסים. לשם כך הם מנסים ליצור באקראי וירוסים אלימים וקטלניים יותר, מתוך אמונה שיוכלו לנתח את הווירוס החדש ולהבין היכן נפלה המוטציה שגרמה לו להתפשט יותר בקלות. במקרה הנוכחי גילה פוצ'ייר כי הזן החדש שפיתח לקה בחמש מוטציות חדשות בשני גנים שונים. המשך המחקר על גנים אלו עשוי להביא בסופו של דבר לתרופה שתמנע את התפשטות הווירוסים. אלא שבינתיים, המחקר הנוכחי הביא ליצירת וירוסים הכלואים במיכל קטן במעבדה, ובמידה וישוחררו הם עשויים להמיט על העולם מגיפה כלל-עולמית של שפעת שתגבה מיליוני קורבנות.
פוצ'ייר מנסה בימים אלו לפרסם את מחקרו, אך נתקל בעיכוב מצד הוועד המדעי הלאומי המייעץ לביו-ביטחון של ארה"ב. הוועד בודק כרגע את המחקר ויגיע בקרוב להחלטה איזה חלקים ממנו ניתן לפרסם. החשש העיקרי הינו שטרוריסטים עם תואר ראשון בביולוגיה יוכלו לרכוש מספר חמוסים משלהם ודגימה של וירוס שפעת העופות מסוג H5N1, ולחזור על הפרוצדורה של פוצ'ייר. צעד זה לא יהיה חכם במיוחד מבחינתם, מכיוון שהווירוס לא יעצור בגבולות מדיניים או בין יבשות, ובוודאי שלא יתחשב במושא תפילותיהם של בני-האדם: הוא מזלזל באלוהים, בישו ובאללה באותה המידה. ואף על פי כן, פעולה כזו עשויה להיות מפתה במיוחד לאנרכיסטים קיצוניים או לבני כתות-אבדון למיניהם.
לא נותר אלא לחכות ולראות מה תהיה החלטתו של הוועד לביו-ביטחון בנושא, למרות התחושה המעיקה כי 'המרצע יצא מן השק' וכי פרטי השיטה הכלליים נחשפו זה מכבר. ייתכן כי המקרה יוביל למחשבה מחדש על גבולות המחקר וגבולות הפרסום המדעי. בהקשר זה, מעניין לציין כי אירוע זה כמעט חופף לסוף סיומו של פרויקט FESTOS (Foresight of Evolving Security Threats pOsed by emerging technologieS) האיחוד האירופי, במהלכו בחנו חוקרים ועתידנים את הסיכוי שטרוריסטים יעשו שימוש לצרכיהם בטכנולוגיות ובגילויים מדעיים עתידיים, והציעו מספר קווי מדיניות שונים שנועדו למנוע את השימוש לרעה, תוך כדי הגבלה מינימלית (ככל האפשר) של החוקרים ושל חופש המחקר.
פרויקט FESTOSעומד להסתיים בקרוב, צד בצד עם פרסום המסקנות העיקריות והצעת מדיניות אשר תבדוק את הפוטנציאל לסיכון הטמון במחקרים כשל פוצ'ייר עוד בשלב הרעיון הראשוני. לא ברור האם הקהילה המדעית תקבל בהבנה ובאהדה את ההגבלים שעשויים להיות מוטלים עליה, אך מחקרו של פוצ'ייר ממחיש עד כמה אנו זקוקים להנחיות והגבלות ברורות, בטרם יתרחש האסון הביולוגי הראשון.
59 Responses
מוכתאר:
like, like ועוד פעם like!
לא משנה כמה פעמים זורקים להם את האמת הזאת בפרצוף, הם ממשיכים באותו להט ילדותי…
תמשיכו, תמשיכו להתווכח עם אנשים כמו אבי, למה לא. אם יש לכם מספיק זמן פנוי לזה.
ואני, לתומי, ראיתי את האורך של הכתבנ וחשבתי שאולי, לשם שינוי, התפתח כאן דיון בנושא באמת באמת (ועוד פעם באמת) חשוב.
העיקר שנתווכח עם הדתי הטמבל ונצא גדולים בעיני עצמנו…
איציק, אני פותח מסעדה חדשה. אכפת לך שאקרא לה "איציק הגדול"?
(ובלי קשר – אתה באמת גדול. קרעת אותי מצחוק. רוצים עוד דרש נחמד).
מוכתאר:
האתר מביא ידיעות מדעיות והתגובות אינן נכתבות על ידי האתר.
הרי ברור שתגובה מפגרת כמו שלך לעולם לא הייתה מתקבלת משיקולים מדעיים.
ממש מביך לראות את הויכוחים הילדותיים האלה באתר שטוען שהוא אתר מדעי . כל האתר הזה הוא תרגום של dailyscience ודומים. והוא מתורגם באנגלית של מדע בדיוני ולא מדע. (הקומבינה הישראלית) אני אוהב מדע בדיוני אז אני קורא בו. היציאה בהצהרות מדעיות לצורך שיווקי זהה לחלוטין להפצת דת כעסק. וכל עוד המדע לא מתכוון להשלים עם המוות ולהתעסק בשיפור החיים הוא זהה לדת . כולכם באותה סירה מכסים הכל במספרים וטוענים לאמת, מדענים אמיתיים עושים! ולא יוצאים בהצהרות לפני שיש להם משהו. תמשיכו להכין כתבות מצחיקות משעשעות וחסרות בסיס ואני ימשיך לקרוא.
כפיים לאיציק הליצן!
מרוצה?
ר.ח. אומר משפט אחד ואומרים לו שהוא מצחיק, אני מפציץ ומשקיע ואין אף מילה טובה 🙁
איזה 7 מספר ה7והר 7ה
אגב: '7' הוא מספר טיפולוגי שחוזר על עצמו באובססיביות בזוהר..
'ז' ארצות, ז' רקיעין, ז' אלפי שנים..'
יש אלפי שביטים, חלקם מחזוריים חלקם חולפים. בכל מקרה לא צריך לפרש את הספר, זהו לא ספר מדע, ואם הוא מזכיר ידע מדעי הרי זה הידע שהיה בתקופתו (לא שכל ספר שמצטט מדע חייב להיות מדוייק, עיין בכל החומר שמפרסמים מכחישי האקלים או מכחישי האבולוציה שממציאים מדע משלהם).
ינון
באמת שלא מתוך קינטור, אתה לא מתבייש לצטט את הזוהר? עושה רושם שלא קראת אותו כמו שצריך..
הזוהר מתאר את העולם כקליפות בצלים זה בתוך זה ומתאר יצורים מוזרים וכו' וכו'.. זה בכלל ספר פנטזיה. לא הגיע הזמן להתקדם?
אולי ישנם רק 7 כוכבי שביט שנראים לעין [בלי טלסקופ], והמחזור שלהם לא ארוך מדאי [בצורה שניתן לעקוב אחר המחזור???
יש הרבה יותר משבעה כוכבי שביט. אבל הוא צדק בקשר למחזוריות. אני לא משוכנע שהמחזוריות התחילה עם הגילוי של האבל כי דווקא מדע האסטרונומיה היה היחיד שלא התנוון בימי הביניים בוודאי לא בספרד המוסלמית, שיהודים רבים בה היו המתווכים בין התרבויות.
ישנם הרבה מאמרי חז"ל וזוהר שמובאים בשביל להראות את קדימת התורה לחידוש מדעי מסויים.
על רבים מהם כבר דנו המחזירים בתשובה והמחזירים בשאלה באריכות.
מצאתי מאמר מעניין בזוהר שלכאורה הקדים את זמנו [אפילו למי שמייחס את כתיבת הזוהר למאה ה13]
אשמח לקרוא את תגובות חכמי האתר [משני צידי הויכוח], על המאמר הבא:
בזוהר פרשת תרומה כתוב שרבי אלעזר בנו של רבי שמעון בר יוחאי ישב עם עוד חבר וצפה בשמים וראו כוכב שביט. שאל החבר את רבי אלעזר: מה אביך אומר על זה. והוא ענה שאביו אמר ש:
אל תחשוב שכל כוכב שביט הוא בפני עצמו ולא קשור לשאר, אלא ישנם רק 7 כוכבי שביט והם מופיעים שוב ושוב במחזוריות.
נראה לכאורה שכותב הזוהר הקדים את האלי בהרבה שנים. אנא תגובותיכם
ר. ח.. צחקתי
like, like, like,
איציק,
שכחת גם שזה שלא מוצאים בחפירות מימי בית ראשון חוטי טלפון מראה שלכולם היו אז סללולריים.
כל מי שלמד לעומק תורה ותורה שבעל פה יודע שחז"ל כבר ייצרו לבבות מלאכותיים והשתילו אותם ביהודים בכדי להציל את החייהם.
הרבה אנשים חושבים שהאמריקאים היו הראשונים להנחית אדם על הירח ושוכחים שחוני המעגל כבר ביקר שם בחללית שלו לפני אלפי שנים ואף הגיע למאדים כשהאמריקאים רק מעזים היום להתחיל לחשוב על כך.
המדע המודרני מעז להתפאר בגילוי האנטיובטיקה בעוד ידוע לכל שהשתמשו באנטיביוטיקה הרבה יותר אפקטיבית בחדרי הניתוח בימי סנהדרין הגדולה, שהרי כתוב במסכת נזיקין: "רבי דרוין היה נותן בהם סימנים", ולפי הדרש סימנים הם אנטיביוטיקה חזקה ודרוין כוונתו רופא ממשפחת הכהנים.
המדענים המודרנים טוענים שהם הראשונים למצוא תרופות למחלות גנטיות בעוד כבר בני יעקב אבינו ידעו לרפא את אחיהם יוסף באמצעות דם של גדי עיזים. בזכות התרופה החזקה הזו יוסף שרד והמציא את מדע הפסיכולוגיה כשפיתח שיטות לפירוש חלומות, אלפי שנים לפני פרויד!
הבורות שלכם היא שגורמת לכם להאמין שיש משהו חדש במדע המודרני- אלוהינו האחד והיחיד נתן לאבותינו חכמה הרבה יותר גדולה שרק אבדה עם הזמן בגלל כל חטאינו. אם רק תקראו את המקורות בצורה יותר יצירתית תבינו שהכל כבר היה ידוע קודם!
אבי ג,
מה הטענה שלך בדיוק?
שחכמי ישראל לפני 2000 שנה ידעו את כל מה שאנו יודעים היום?
שהמדע לא חשוב ומהווה בזבוז זמן ורק לימוד כתבי הקודש חשוב?
שהמדענים לא רוחניים מספיק?
או שזו טענה אחרת?
נסה להיות ממוקד ותקבל תשובות ממוקדות ולא סתם התקפות.
"אין לי רב אני לא דתי המדע קרוב לליבי כי היא מכלול של של נושאים הדורשים למצוא אמת רציונאלית אימפירית וזה חשוב להוכחת הכתוב בספר העתיק ביותר. ולשפר את מצבינו."
שלום לך אבי.
אם תצליח להתנתק רגשית מהצורך להוכיח משהו מספר עתיק כלשהוא, ותנסה לבחון אובייקטיבית את הכתוב בספר הזוהר או בספר בראשית קשור איכשהוא למציאות האובייקטיבית , אתה תגלה חד משמעית שאין שום קשר בין מה שמחזירים בתשובה כאלה או אחרים מנסים 'למכור', לבין מה שכתוב בפועל..
האם אתה מסוגל להיות מספיק כנה עם עצמך?
מסופקני..
אבי:
אז מה בסוף?
הפרת והחידקל יוצאים ממקור משותף או לא?
יש הבדל כי הגיג לא ניתן לבדוק לעומת זאת השערה ניתנת לבדיקה בניסויים, או שהיא עוברת אותם והופכת לאמת מדעית או שהיא לא עוברת את הניסוי ונזרקת לפח. הגיגים הם דבר חסר ערך. זה לא רק משחק מילים, אצלך כמו אצל כל הממבו ג'מבו מיסטקינים בגרוש, הכל משחק מילים אפילו תורת הקוונטים שספק אם אתה מבין בה משהו.
מה ההבדל בין הגיג להשערה אם שניהם לא פוגעים במטרה.
לגבי הקישקושים אתה בעצם נכנס לקטגוריה של הפוסל במומו פוסל כלומר – אדם החושש שיאשימו אותו בפגם כלשהו נוטה להאשים אחרים בפגם זה.
אבי (שכל הידע כבר נמצא אצלך) תלמד קצת מה איכפת לך מהפורומוריסטים גלעד, ישראל שחשוב להם לדון ולא להתקיף.
אם מאמר מדעי סותר מאמר מדעי קודם, הוא עושה זאת עם הוכחות לא עם הגיגים, לעומת זאת הקשקושים הרבים גם סותרים אחד את השני וגם לא שווים כלום.
תורת הקוונטים מתקיימת במרחקים קטנים והתוצאות שחזתה התקבלו במדויק בניסויים ומאפשרת בין היתר לך להשתמש במחשב כי גם האלקטרוניקה בנויה עליה, ואילו תורת היחסות מתקיימת בקנה מידה של כוכבים וגלקסיות וגם היא הוכחה. זה שכל אחד בתחום של השניה לא מתקיימת זו בעיה אחרת שצריך לפתור, אבל עושים זאת על ידי העלאת השערות וניסויים ולא על ידי הגיגים.
זה בדיוק הפער בינינו אתה מסתפק בכתבי עת מדעיים בלבד הסותרים אחד את השני בלי סוף
אני גם בוחן כתבים עתיקים גם מחקרים עכשווים על הכתבים העתיקים וגם כתבי עת מדעיים.
אולי תפתע אבל יש לא מעט מדענים שהם דתיים ורוחניים וגם קיבלו פרסי נובל.
נ"ב
רעות רוח היא לומר זבל על מה שאתה לא מכיר בגלל שאתה מפחד שהאמת בה עלולה לשבור לך הרבה מאוד מיתוסים שאתה חי על פיהם שאפילו המדע מדי פעם שובר אותם מתוך הבנה עמוקה שיש אמיתות הרבה יותר עמוקות.
רק תורת הקוונים שברה לא מעט מיתוסים גם לגבי תורת היחסות של אינשטיין אז טול קורה מבין עינך והצנע לכת זה יהיה טוב לידען.
אני מניח שמי שעושה תעמולה רוצה שהיא תופץ לכל דורש, אבל אין לי יכולת לבדוק את זה ספציפית ולכן הצבתי איסור גורף. מה גם שכדאי מאוד שמי שמגיב פה יכתוב דברים מקוריים.
גם ככה מדובר בזבל, חבל ליבא זבל ממקום אחר. גם אם בעל הזבל מסכים לתת אותו, לא כל דבר שנותנים בחינם שווה משהו.
גם לגבי הזוהר, עמית הצדיק הסביר לך למה מטעים אותך ונותנים לך ציטוטים חלקיים, שלא לדבר על כך שהוא נכתב בימי הביניים, כלומר לני כאלף שנה ולא לפני 1,700 שנה. גם אני יכול לכתוב מאמר ולהגיד שמצאתי אותו באיזה מסמך עתיק מלפני אלף שנה, אז מה, זה עושה את זה נכון?
אם חשוב לך המדע, אז למה אתה מנסה לכוון אותו לפי איזה ספר הזוי מתקופה שבה אנשים האמינו בשטויות? למה לא להסתפק, כמוני, בכתבי העת המדעיים של היום?
עמית הצדיק….. גם אם קראת והייתה מקורב ואתה מלהג ומזלזל ומפרש בהתאם לעמדתך והבנתך
שהיא מצומצמת ברמת הנקודה אז אני רגוע.
חבל שאתה לה מצליח להתעלות לרמתם של המדענים שחוקרים ללא לאות גם כשהם נופלים הרבה פעמים עד שרואים את האור שבקצה המנהרה וחוקר עד הסוף את מה שכבר נחשפת אליו.
כנאה נפלת אבל לא קמת כמו המדענים והחוקרים שאמת צרובה בנפשם.
תהיה בריא ומאושר בתקווה שתקום.
נקודה הסקתה מסכנות מעניינות אם זה עושה אותך מאושר ורציונאלי יותר אז יבושם לך.
דרך אגב אין צורך להסתתר מאחורי נקודה (זה כל כך מצומצם) זה הזמן לפתוח את המוח ולקלוט עולמות נרחבים שאתה מתעקש למחוק.
היי אריק
אין לי רב אני לא דתי המדע קרוב לליבי כי היא מכלול של של נושאים הדורשים למצוא אמת רציונאלית אימפירית וזה חשוב להוכחת הכתוב בספר העתיק ביותר. ולשפר את מצבינו.
כולה טענתי שיש מי שלוקח את המדע לכיוונים מזוויעים הן במובן הבריאותי השרדותי והן במובנים כלכליים.
תודה על המידע לגבי האתר שהצמדת אבדוק במה הוא יכול להוסיף לי ובטח שהוא יכול.
בידידות אבי ג
אבי ב. לא כל אתר באינטרנט לא מאפשר להוציא מידע או להעתיק מידע מאתרו.
החומר שהוצאתי מהאתר לעיונכם לא בניגוד לכללים נהפוך הוא הוא טוב לכל דורש
להלן משפט הלקוח מתוך דברי הפתיחה באתר.
"באתר ניתן למצוא מאות הרצאות, מאמרים וסרטים המוצעים לכל דורש"
קמילה אחרונה להלן מי סובב מסביב למי כדור הארץ סביב השמש או להפך:
היה זה איינשטיין עצמו שכתב כי מבחינה אובייקטיבית (מדעית) לא ניתן לקבוע מי סובב סביב מי, כאשר שני גופים סובבים אחד סביב השני בחלל. לעומת זאת לפי תורת היחסות ניתן להתייחס לעולם כאל מרכז מערכת השמש, כי הוא המקום היחיד בו נמצא הצופה (האדם), וממנו נחקר היקום כולו. ביטויים כמו "זרח השמש ובא השמש" ככל הנראה נאמרו מנקודת היחוס של האדם (במקרה זה, שלמה המלך ע"ה).
עד היום אנשים אומרים "השמש זרחה" ו"השמש שוקעת" על אף שהעולם מסתובב סביב צירו. מובן כי מנקודת המבט האנושית היקום אכן סובב את האדם, וכן הוא מנקודת המבט הדתית – כי כל היקום כולו נברא עבור האדם (כפי שמופיע בדברי הנביא: "אם לא בריתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי"). האדם הוא היצור היחיד המסוגל לחקור את היקום, להסיק על קיום בוראו, להאמין בו ולעובדו באמת. בכך שונה האדם מכל היצורים החיים. מי שבאמת מבין את זה, גם מבין מדוע כל הגופים הקיימים סובבים אותו.
מה עוד שכיום מכניקת הקוואטים נוטה להוכיח בדיוק את זה: שכל הדברים הקיימים מתנהגים בהתאם לקיומו של הצופה (ניסוי שני החריצים). מנקודת המבט היהודית – אילולא נברא הצופה, גם לא היה יקום להביט בו, כי לא היה נברא דבר. לכן גם לימדונו חז"ל שהאדם יחשוב בלבו שכל היקום נברא עבורו, כי באמת הוא תכלית הבריאה, עבורה נברא כל היקום כולו.
הרב מנשה ישראל הוסיף: בספר הברית מסביר בזה את האמור בפסוק (יהושע י יב) אָז יְדַבֵּר יְהוֹשֻׁעַ לַידוָד בְּיּוֹם תֵּת יְדוָד אֶת הָאֱמֹרִי לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר לְעֵינֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁמֶשׁ בְּגִבעוֹן דּוֹם וְיָרֵחַ בְּעֵמֶק אַיָּלוֹן. לכאו´ ויאמר לעיני ישראל מיותר, הרי אמר כבר שדיבר לפני בני ישראל, אלא רק לעיני ישראל הוא העמיד את השמש בגבעון, כשבפיזיקה אכן כדור הארץ הוא שעצר מליסוב סביב צירו.
מכל מקום אין פה סתירה ליהדות, כי היהדות בוחנת את היקום במבט מעמיק ולא בשיטה כמותית (לכן דת ומדע לעולם לא יתנגשו). הדת מתייחסת לרעיונות המוסריים
לאבי המד"ת (המדרדר לדת). חבריך לאמונות הטפלות (וגם התפלות…) אכן מלהטים במילים ובכתבים שונים. ככל מד"ת הם נוקטים בדרכי רמייה, שקר והונאה, כמו עיוות, סילוף וחלקי אמיתות. ציטוט של דברי שקר, הונאה, סילוף ורמייה לא הופכים את הדברים הללו לאמת, כמובן. הפח הפסאודו מדעי שכתב ז.כהן נבחן היטב לאור השפעתו על מוכי אמונה ונפגעי דת שכמותך (ויש יותר מדי כאלה בארצנו). בימים אלה עובדים על התשובה שחושפת את הונאות הספר שלו. פשוט על כל הבל שזמיר כהן שולף משרוולו צריכים אנשים רציניים לעמול כדי להסביר מה האמת והמציאות ולהוכיח את השקר, ההונאה והרמיה.
כמובן שלא אשחת את זמני ואת שאר הקוראים בעימות מיותר איתך אבל רק, ככה, כדי להבהיר במה דברים אמורים נתייחס לשקר על כך שבזהר נאמר כי כדור הארץ עגול…ראשית כמו כל רמאי צוטט רק חלק מהטקסט. לא אכנס לכ-ל ההפרכה כי זה אחד הפרקים היותר ארוכים בספר (שהיה לי העונג לקרוא לאור היכרות עם מחברו של הספר…) ואתמקד רק בעיוות, סילוף וצינזור הטקסט המקורי.
הטקסט המקורי-לפי פירוש "הסולם"- מדבר על 7 ארצות כנגד 7 רקיעים שברא הרש"ע (ריבונו של עולם). "פירוש הסולם" שמופיע בתוך ספר הזוהר עצמו, ולכן ללא כל סייגים, אליבא דכולי עלמא, הוא הפירוש המוסמך לדברים: "כי כל הישוב מתגלגל בעיגול ככדור, אלו למטה ואלו למעלה. כלומר, שהבריות שעל הכדור מסביב, נמצאים אלו כנגד אלו וז' חלקים שבכדור הם ז' ארצות".
מה שבעל פירוש הסולם אומר לנו הוא שהחלוקה של "אלו למטה ואלו למעלה" לא מתייחסת לצד עליון או תחתון על פני הכדור – אלא למקומם ב 7 המדורים שתחת הארץ, בספירות הפנימיות. אלו ש"למעלה" הם אנו בני האדם, ואלו ש"למטה" הם תושבי הארצות התחתונות שמתחת לשכבה שלנו!
בזהר המלא בהבלים גם רשום שדיירי אותם ארצות תחתונות הם כ"שדים" עוד "חוכמות" קטנות מאד שהזה מחבר הזהר הלא הוא ר' משה בן ליאון בימי הביניים. טוב לא אאריך רק רציתי להדגים הספר שייצא לאור מלא, גדוש ועמוס במידע החושף, כאמור, את ההבלים של ז.כהן ועוד נכונו לנו.
בכל מקרה אבי המאמין אנחנו יודעים ומכירים מדתים כמותך ואוכלים אותם לארוחת בוקר ומגהקים אותם בצהריים כבר…..
אבי הדתי, אם לא היית טיפש, הייתי מנסה להסביר לך כמה דברים. אבל אתה טיפש.
אבי
למרות שאתה בפניקה או התלהבות כזו, שהחלטת להעתיק אתרים שלמים לכאן..- אולי העובדה שהחלטת ל'רעות בשדות זרים' מרמזת על קמצוץ של רצון להיחשף ל'חוכמות חיצוניות' מאתר הידען. (אחרת לא היית משוטט באינטרנט, שהרי גדולי רבניך אסרו אותו) אז רק בשביל שתחכים קצת: הנה 'ידען' אחר שיחכים אותך גם כן..
http://www.daatemet.org.il/
אם תאהב את האתר הזה, אין צורך להעתיק את כולו מרוב התלהבות לשום מקום, אתה פשוט יכול להוסיף לינק..:)
אבי יא חופר
קמילה, חבל שענית לאבי, עכשיו רק ראיתי את מה שכתב, הוא עובר על תקנון האתר בכך שהוא מעתיק מילה במילה מאתר אחר ומפר את זכויות היוצרים של אותו אתר.
אוי אביב אבי,
אם עגלתך לא הייתה מלאה בכל כך הרבה קש היית יכול אולי להפסיק לבזבז את זמנם של הקוראים. צורתו של כדור הארץ הייתה ידועה ליוונים כבר לפני יותר מאלפיים שנה. פיתגורס היה הראשון למיטב ידיעתי ששיער שהארץ היא כדורית (לפני כ-2500 שנה) והיה זה ארתוסתנס (לפני כ-2250 שנה) שאף מדד וחישב את היקפו של כדור הארץ באמצעות תצפית מדעית יפהפיה שביצע במצרים ובאמצעות שימוש בגאומטריה (עוד אחד מההישגים הנפלאים של היוונים הקדמונים). בנושא מצומצם זה, אמנם מה שנכתב בזוהר הוא אינו שגיאה (וזאת בניגוד לדוגמאות רבות אחרות) אבל צריך להיות בור או נוכל כדי לטעון שידע זה הופיע בו לראשונה. צריך להיות אוויל של ממש כדי לייחס למסעו של קולומבוס את "גילוי" כדוריותו של העולם, כי כל הרעיון של אותו מסע מפורסם של קולומבוס היה להגיע להודו (להודו! לא לאמריקה), שהארופאים ידעו מקשרי המסחר שהיא נמצאת מזרחה להם, הפעם מכיוון מערב וזאת בהתבסס על הידיעה שהעולם הוא כדורי. אילו קולומבוס היה חושב שהעולם שטוח הוא לא היה יוצא למסע זה מעולם שכן היה מובטח לו לפי אמונה כזו שהיה "נופל" מעבר לקצה. רק מחב"ת בור וטיפש יכול לדקלם כמו תוכי טיעונים שהם גם שגויים עובדתית וגם בלתי הגיוניים ראציונלית. גם שארית הדברים שהבאת כל כך מטופשים וכל כך לא קשורים לנושא שאני חושדת שפשוט העתקת איזה טקסט של מחבת"ים ופשוט "שפכת" אותו כאן.
לגבי שאר הנסיונות הפתאטיים לקשר בין כמה משפטים לא ברורים בזוהר ובין תגליות מדעיות, יש גבול כמה זמן אפשר לבזבז על שטויות באתר שעניינו מדע. תראה אבי, זה באמת מאוד פשוט לשכנע אותי ולמעשה את כל עולם המדע שבזוהר יש ידע אמיתי, כל מה שצריך הוא למשל להראות בתנאי מעבדה טלפורטציה על עצמים מאקרוסקופיים, או לפתח מחשב קוונטי, או להציג עקרון פיסיקאלי שעדיין לא מוכר למדע אבל שניתן להדגימו באופן הדיר. באמת שלא חסרים דברים, כל טכנולוגיה שגם עובדת בצורה מבוקרת ואינה מבוססת על ידע מדעי קיים. כמה זה כבר מסובך? תחשוב מבחינת עלות תועלת לקבלה, היא יכולה להיות הזרם הכי משמעותי בעולם אם רק יציגו כמה דוגמאות מרשימות, איזה גולם או שניים, מה כבר ביקשנו?
אגב, כתבת: "ישנם מדענים גם כיום [אם כי מעטים מאוד] הסבורים כי הקביעה שהשמש במרכז לא הוכח מדעית". אוקיי, אני מודה שבבורותי איני מכירה כאלה, האם תוכל לתת דוגמא למדען אשר מחזיק כיום בדעה כזו?
אבי יקירי! תוכל בבקשה לכתוב כתובת אימייל שניצור קשר, הייתי רוצה לדבר איתך!
יהודה אתה מיישם את חוקי המדע האומר שכל מי שחושב אחרת או יודע אמת אחרת יש לעמידו על המוקד.
נתתי לכם בסך הכל כמה נקודות למחשבה. תקראו את החומר ותגיבו באופן עניני ולא מתריס.
גם אני רוצה להוכיח שמה שכתוב בתנ"ך ובספרות החוכמה היהודית (עברית) זה מנוגד למדע לרציונאל.
בינתיים לא קבלתי תשובה אמיתית שמוכיחה שכתבי התנך זה שקר וחסר כל יסודד.
מיקל,
חזרת בתשובה?, הלכת לישון?
למה אתה לא מסלק אותו מהאתר
הוא מציף את האתר בדיברי מחב"תים
עשה משהו
יום טוב
סבדרמיש יהודה
חברה מתי המדענים גילו את קיומם של החידקים? נכון, רק אחרי שפתחו את המיקרוסקופ לפני כ 400 שנה.
אז כבר מלפני כ 2000 שנה אם לא יותר כבר ידעו שחידקים קיימים והם מסוכנים לאדם עד מוות ולהלן
המאמר בנידון:
לפני המצאת המיקרוסקופ וגילוי עולם החיידקים באמצעותו, איש מאנשי המדע לא העלה בדעתו כי מלבד היצורים השונים שעינינו רואות בעולם, קיימים יצורים נוספים אשר אינם ידועים ואינם מוכרים לנו רק משום גודלם הזעיר [גודלו הממוצע של חיידק הוא שני מיקרונים על חצי מיקרון (מיקרון הוא אלפית המילימטר). כלומר על קו באורך מילימטר יכולים לעמוד חמש מאות חיידקים זה לאחר זה או אלפיים חיידקים זה לצד זה…].
את הצעד הראשון לגילוי עולם החיידקים עשה ההולנדי אנטוני ואן ליבנהוק שפיתח את המיקרוסקופ הראשון בשנת 1680. מיקרוסקופ זה לא היה אלא גליל צר ובו עדשות, וכושר הגדלתו היה פי 200 בלבד. באמצעות המיקרוסקופ שפיתח הצליח ליבנהוק לראות כעין יצורים זעירים נעים וזזים בחומר הנמצא בין השיניים, אך רק במחצית השניה של המאה ה19- נודעה בודאות מציאותם של החיידקים ועובדת היותם מחוללי מחלות. מי שקידם יותר מכל את מחקרי עולם החיידקים וגילה את הקשר שבין יצורים זעירים אלה לבין מחלות שונות, היה איש המדע הצרפתי הידוע לואי פסטר (1822-1895).
סוגים שונים של חיידקים
עם חשיפת עולם מופלא זה הנהיג פסטר את שיטת החיטוי בבתי החולים לשם השמדת המזיקים הבלתי נראים הללו. עד אז היו משתמשים לא פעם באותה סכין ניתוחים לניתוח חולים במחלות שונות, והתמותה עקב ההידבקות היתה רבה. איש לא קישר בין הסכין רוויית החיידקים השונים ובין מות החולה המנותח. מאז הנהיג פסטר את החיטוי בשעת ניתוחים, הצטמצם מאד אחוז הנפטרים לאחר ניתוח.
בעקבות המחקרים הנ´´ל, גילה עוד פסטר כי ניתן להשמיד את החיידקים המזיקים שבחלב, באמצעות חימומו. תהליך זה נקרא לכבוד הממציא הדגול בשם פסטור. בזכות הפסטור ניצלו מאות מיליוני תינוקות אשר אימותיהם לא יכלו להניקם והיה הכרח להאכילם בחלב פרה. (הישג מפורסם נוסף של פסטר הוא החיסון. ועיין בחוברת ´´תורה ומדע´´ מס´ 1)
לאור זאת נמצא כי רק לפני פחות ממאה וחמישים שנה נודעו לאנשי המדע:
א. מציאותם של החיידקים.
ב. עובדת היותם מחוללי ומעבירי מחלות שונות באמצעות מגע בהפרשותיו של חולה הנגוע בהם.
ג. הדרך להשמדתם באמצעות חום. (אגב, התברר כי אחד מתפקידיו של החום הגובר בגופו של החולה הוא… השמדת חיידקי המחלה!)
והתגלית החדשה היא: יתכן מצב בו אדם משמש כנשאי של חיידק מסוים אשר אינו משפיע עליו לרעה, אך הוא יהיה פעיל ומזיק לאדם אחר אשר ידבק ממנו.
והנה, למרבה הפלא, לפני כאלפיים שנה(!) אמרו חז´´ל בין שאר הלכות דרך ארץ בסעודה (מסכת דרך ארץ פרק ז), את המשפט הבא:
´´לא ישתה אדם מהכוס ויתן לחבירו, מפני סכנת נפשות´´.
והטעם מבואר בצוואת רבי אליעזר הגדול (הובא ב´´טורי זהב´´ או´´ח סימן קע ס´´ק ח):
´´כי שמא יש לו חולי בגופו, ויצא מפיו לאותו שיור (=שנשאר בכוס), ויחלה גם חבירו´´.
כלומר, רבי אליעזר הגדול אשר חי בתקופת התנאים לפני למעלה מאלפיים שנה ידע כבר אז כי:
חולי מתפתח כתוצאה מהימצאותם של גורמים בלתי נראים הנמצאים גם בהפרשות החולה, ולא רק באבר שהמחלה פגעה בו.
ב. גורמים בלתי נראים אלה עלולים לעבור מאדם לאדם באמצעות שתייה מאותו כוס, ולהדביקו באותה מחלה.
ג. גם אדם בריא לא יתן לחברו לשתות מכוסו. כי ´´שמא´´ יש לו חולי בגופו. כלומר יתכן שאדם בריא ישמש כנשאי של חיידקים שונים שאמנם אינם פעילים בגופו, אך הם יהיו פעילים בגופו של חברו(!).
זאת ועוד. בתלמוד אשר נכתב לפני כאלף ושש מאות שנה מופיע המשפט המפתיע הבא (מסכת עבודה-זרה, כח, א. מתורגם מארמית):
´´אמר שמואל: פצע שנוצר ממכת ברזל, סכנת חיים יש בו, ומחללים עליו את השבת´´.
כלומר, אף על פי שעל סתם פצע אין מחללים את השבת, שהרי חילול שבת מותר רק במקרה של הצלת חיים, אם הפצע נוצר ממכת ברזל – מחללים עליו את השבת כדי לרפאו. משום שלפי המידע שביד חכמי התורה יש סכנת חיים בפצע קטן כזה. (וראה שם בתלמוד את דרך הריפוי).
מסתבר מאד שאנשי המדע דאז היו מתפלאים לשמע הלכה זו: ´´הרי אין מדובר כאן בפצע בחלל הפנימי של הבטן וכדומה, אלא בפצע חיצוני קטן. ואיזו סכנת חיים יש בזה?´´
כיום, לאחר גילוי עולם היצורים הזעירים, כולנו יודעים כי בחלודת הברזל מצויים החיידקים הגורמים למחלת הצפדת (טטנוס) הנוראה, וכניסתם אל הגוף באמצעות הפצע החיצוני הקטן עשויה להיות קטלנית.
חז´´ל לא היו צריכים להמתין למחקרים המדעיים בעידן המודרני כדי לדעת זאת. ומשום כך, על אף זהירותם הרבה בשמירת השבת, לא היו מוכנים לקבל את הטענה המדעית דאז האומרת כי ´´סיבת מותו של הנפצע מברזל נעוצה בודאי בגורם אחר כגון מחלה פנימית שהתפתחה בו.
אך ברור שאין כל קשר בין הפצע החיצוני והקטן לבין סיבת המוות´´. (-טענה שהיתה בודאי נחשבת אז כנכונה מבחינה מדעית. שהרי לפני שהתגלו החיידקים על ידי אנשי המדע לא היה שום היגיון מבחינתם לתלות את סיבת המוות בפצע שגרתי הנראה פשוט ולא מסוכן. ובודאי שאין היהודי רשאי לחלל על כך את השבת).
אולם חז´´ל אשר ידעו שכל מידע מדעי הנוגע לדיני התורה ניתן למשה בסיני, ובין שאר פרטי הלכות שבת נאמר כי בפצע שנוצר מברזל יש סכנת נפשות, הורו הלכה למעשה כי יש לחלל את השבת(!) על פצע שנוצר ממכת ברזל. וכפי שאכן התברר כיום גם לאנשי המחקר.
רב' יהודה אין כאן כל אמירה בענייני דת ממש לא מדובר במדע אמיתי שהיה כבר ידוע זמן רב לפני המדע המודרני שרמת מדעניו ממש בושה לעומת המדענים של פעם.
דת זו התנהגות ואמונה סוביקטיבית של האדם בהתאם לחינוך שספג בבית, בבית הספר או מתוך רצון פרטי שלו.
לפני כ 500 שנה המדענים הדגולים גילו שכדור הארץ עגול, ממש בושה כי כבר לפני 1700 שנה נכתב בספר הזוהר שכדור הארץ עגול נא עיינו בחומר והחכימו:
דברי המדרש המוזכרים בילקוט מעם לועז, מקור הדברים בספרות חז"ל היא בספר פרקי דרבי אליעזר (סוף פרק ה) וכך כתוב שם: "החמה קרנותיו ופניו המביטות למטה של אש, וקרנותיו ופניו המביטות למעלה של ברד, ואילולי הברד שהוא מכבה שלהבותיו של אש היה העולם נבער באור, שנאמר ואין נסתר מחמתו, ובחורף הופך את פניו של מעלה למטה, ואילולי האש שהוא מחמם פניו של ברד לא היה העולם יכול לעמוד מפני הקור, שנ` לפני קרתו מי יעמוד, הן כל אלה קצות דרכיו של חמה".
וכל הלומד אכן משתומם, וכי אכן כך הם פני הדברים , ואני כותב בהסתייגות, כי כדור השמש עדיין לא נחקר עד תומו ועדיין רב הנעלם אל הגלוי, כך שאי אפשר לקבוע מסמרות אם אכן מה שנראה מהמדרש בדרך הפשט אכן מופרך מהמציאות.
כך הרי היה בעבר ביחס למה שכתבו חז"ל לפני כאלף שבע מאות שנה בספר הזוהר (פרשת ויקרא דף י עמוד א) בתרגום לעברית: "בספרו של רב המנונא הזקן פירש יותר, שהרי כל הישוב בכדור הארץ מתגלגל בעיגול ככדור, כשחלקם למעלה, וחלקם למטה, וכל אותם בריות המיישבים את כדור הארץ משונים במראה גופם כתוצאה משינויי האקלימים כפי כל מקום ומקום, וכל אותם בריות גם אלו שנמצאים בחצי הכדור התחתון עומדים על עומדם כמו שאר בני האדם, ולכן יש מקום בישוב שבשעה שמאיר לחצי הכדור האחר חושך אצלם, וכאור אצלם חושך לתושבי החצי האחר, בשעה שלאלו יום – לאלו לילה, וישנם מקומות ששם כל הזמן יום ואין שם לילה אלא רק שעה אחת קצרה".
ולמותר לציין, שדברים אלו היו נראים לכאורה מפוברקים ומופרכים לחלוטין מהמציאות, שכל תיאור זה המקובל כיום כדבר מובן מאליו, שהוכח באלפי הוכחות, [וביותר בעת האחרונה כשהתקבלו הצילומים מהחלל החיצון], נתגלה רק לפני כחמש מאות שנה כשמצא קולומבוס את החצי השני של כדור הארץ הארצות אשר בעבר השני של הכדור בשנת 1491, ועד אז היו מקובלים בעולם תפיסות שונות ותיאוריות אחרות לגמרי, ואילו תיאוריית כדוריות הארץ הייתה דחויה וכאילו הזויה לקבל כי ישנן בני אדם העומדים אל מתחת כפות רגלינו, ומכל מקום כבר נכתבו שחור על גבי לבן האמת הברורה כיום בספר הזוהר שנכתב כאמור כאלף ומאתיים שנה לפני קולומבוס, ואפי` פירסום ספר הזוהר בעולם היה כמה מאות שנים לפני קולומבוס, שהרי הזוהר כבר נתפרסם לפני יותר משבע מאות שנה, שבספרים מהתקופה של שנות המאה הי"ג כבר מצטטים קטעים שלמים מספר הזוהר שהיה בידיהם, כפי הנראה בספר לבנת הספיר שחיבר רבינו דוד בן רבי יהודה החסיד ז"ל, וכן בספר אוצר הכבוד לרבינו טודרוס השר הגדול שהיה משנה למלך ספרד, שחי במאה הי"ג, ומביא לשונות לרוב מספר הזוהר, וכן בתשובות הרשב"ץ (ח"ב סימן רל"ו), ובעוד הרבה ספרים מהתקופה ההוא.
ואין דרך אחרת אלא לקבל כי כל הסודות של כדוריות הארץ וכוח המשיכה, וסיבוב כדור הארץ סביב צירו, הכל נגלה לחכמי הזוהר מסוד ה` ליראיו, ואף שבשעה שכתבו דברים אלה הסתכנו בפירסום מידע שנראה כלפי חוץ כאילו מדע בדיוני, מכל מקום מכיון שספרי חז"ל אלו לא נכתבו כלימוד כללי אלא כספר קבלה שרק מורמים מעם לומדים והם בוודאי יאמינו למה שנכתב בזוהר מבלי כל ספק, לכן כתבו את הסודות שהיה מקובל בידיהם, ובחסדי ה` נגלה גם לעין כל מאות בשנים אחרי כן שכל דברי חז"ל אמת קיימת.
ואכן כך בדיוק, בנוגע לשאר המידע שיש בדברי חז"ל שעד היום לא גילו המחקרים את אמיתות דבריהם, אי אפשר בידינו להכחיש בבירור כי דברי חז"ל משוללים מהמציאות, ויתכן שבביקורים הבאים בכוכבים הרחוקים תגלה המדע דברים חדשים שעדיין לא ידוע עד היום. [ולא ארבה בדוגמאות, די לציין לדברי חז"ל בענין צביר הכוכבים שיש בכימה… שהתגלו כאמיתיים לחלוטין עם הצבת הטלסקופים החיצוניים], אולם דברי חז"ל מתפרשים לעתים רבות במובן פנימי הרבה יותר, שהוא הרבה יותר אמיתי ונצחי מהמציאות הגשמית שנראה לעינינו.
וכך גם המאמר המצוטט בתחילת דברינו בענין השמש וחצאיו הקרים והחמים, ידוע לכל מי שהריח קצת קבלה ומיסטיקה שראשית ההאצלה שעליה מבוסס כל הבריאה היו `עשר ספירות` שמכונות בשמות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות, שמלבד עצם הספירות הם גם מסמלות את ההנהגה של הקב"ה בעולמו, שלפעמים הקב"ה מנהג עולמו בחסד, ולפעמים במידת הדין שהיא גבורה, ולעתים במידת התפארת, שהוא הנהגה ממוצעת הכלולה מחסד ודין גם יחד, וכן הלאה.
ידועים דברי חז"ל שהביא רש"י בתחילת התורה שבתחלה עלה במחשבה לברוא את העולם במידת הדין, ולפי שראה הקב"ה שאין העולם מתקיים, בהנהגה זו, הקדים מדת רחמים ושתפה למדת הדין, ולכן בהתחלת התורה כתוב בראשית ברא `אלקים` שהוא השם לעומת מידת הדין, ואחר כך כתוב (בראשית ב ד) ביום עשות הוי"ה אלקים ארץ ושמים שהוא צירוף מהשמות המורים על חסד וגבורה גם יחד.
עשר ההאצלות הללו, הם הם עולם האצילות הגבוהה ביותר מארבע העולמות שהאציל וברא ויצר ועשה הקב"ה בעולמו, מתחת לעולם האצילות ישנה עולם הבריאה שגם בה קיימים עשרה דרגות, וכן בעולם היצירה שמתחת לה קיימים עשרה דרגות של מלאכים שמנה הרמב"ם (יסודי התורה פ"ב) שהן: חיות הקדש, אופנים, אראלים, חשמלים, שרפים, מלאכים, אלהים, בני אלהים, כרובים, אישים. וכן בעולם העשיה שאנחנו נמצאים בו קיימים עשרה דרגות שמתגלמים בגשם עשרת הגלגלים, שבהן שבעה כוכבי הלכת, וכוכבי השבת, והמזלות, וכל קבוצה של עשר מקבילה לעשר שבעולם העליון יותר, כך שכשמחשבים את השמש במעמדה היא מגלמת את מידת התפארת שבעולם העליון – עולם האצילות, ודבר זה כי השמש מקבילה למידת התפארת כתוב הרבה פעמים בספרי הקבלה וידוע לכל מי שמתחיל קצת בחכמה זו.
[לא רק זה, חשוב על דבר נוסף, האם התבוננת פעם מאין הכח התמידי של השמש להפיק אנרגיה בעוצמות אדירות כל כך בכל שניה, לפי ההשערות עוצמת האנרגיה שמייצרת השמש בכל שניה שווה להתפוצצות של 100 בליון טון של חומר נפץ ט.נ.ט.!!!!, 15,000,000 מעלות חום במרכז השמש!!!, בספרים הק` מבואר כי כח זה מושפעת ומונעת בכל רגע ורגע מהספירה העליונה הרוחנית הנקראת `תפארת` שהיא מושפעת מהקב"ה בעל הכוחות כולם].
מכיון שהעולם נברא על תקן של חסד ודין גם יחד, כמעט ואין דבר בעולם שלא משתקפת בו הצירוף הזה, כמו בצבעים, צבע אדום הוא נגד מידת הדין, ולעומת זה צבע הלבן היא נגד מידת החסדים, אש נגד מידת הדין ומים נגד מידת החסדים, כמו כן תקופות השנה נחלקות כשהחורף שאז עיקר ההשפעה של הגשם מסמלת את מידת החסדים ולעומת זה ימות הקיץ שהחום שורר בעולם מסמל יותר את מידת הדין, וכך בכל הפרטים בעולם. שככל שתרבו בעסק התורה ובעומק שיש בה תגלו יותר ויותר.
ועכשיו נחזור למאמר התמוה לכאורה בענין מהות השמש, מפרקי דרבי אליעזר שהתחלנו בו, ואני מעתיק את דבריו עוד פעם: "החמה קרנותיו ופניו המביטות למטה של אש, וקרנותיו ופניו המביטות למעלה של ברד, ואילולי הברד שהוא מכבה שלהבותיו של אש היה העולם נבער באור, שנאמר ואין נסתר מחמתו, ובחורף הופך את פניו של מעלה למטה, ואילולי האש שהוא מחמם פניו של ברד לא היה העולם יכול לעמוד מפני הקור, שנ` לפני קרתו מי יעמוד, הן כל אלה קצות דרכיו של חמה".
ואחרי ההקדמות שביארנו כאן, הדבר ברור לכל המתבונן שרבי אליעזר הגדול שביאר בספרו הרבה מחכמת הקבלה, [והוא היה רבו של רבי עקיבא שנחשב לאחד מגדולי המקובלים בין התנאים, שהיה רבו של רבי שמעון בר יוחאי, שכפי עדות התלמידים כל תורתם נובעת מרבי אליעזר בן הורקנוס שחיבר את הספר פרקי דרבי אליעזר], לא דיבר במאמר זה מהשמש הגשמית אלא ממידת התפארת, שהיא הספירה המקבילה לשמש הגשמית, וכדרך חכמי ישראל שלא הורשו לדבר בחכמת הקבלה ברבים, אלא בדרך נסתרת, שיובן רק למעטים מהחכמים שכבר הורשו לגשת אל הקודש ולהתעסק בחכמת הקבלה, [ורק רבי שמעון בר יוחאי קיבל רשות מן השמים לגלות את החכמה הזאת יותר ממה שהיה עד אז].
וכך מתבארים דברי המדרש, שהשמש שהיא התפארת כוללת בה שני ההנהגות שהן הספירות חסד וגבורה, שאילו היה העולם מתנהג רק במידת הגבורה לא היתה העולם יכולה להתקיים, וכך גם במידת החסדים לבד גם כן לא הייתה העולם בת קיום, מכיון שהעולם נברא על תקן של שכר ועונש, שבלי זה המטרה האלוקית לא היתה יוצאת לפועל, ועל כך ממשיך המדרש שבאמת תמיד העולם מתנהג על פי מידת התפארת, אלא שיש זמנים שבהם החסד משפיע יותר וזמנים אלו הן בבחינת ימות החורף, שבהם מושפעת השפעת הגשמים שמקורם בהשפעת החסדים שהמים מסמלים אותם, ואילו יש זמנים שהגלגל מתהפך וכח הגבורה שיש במידת התפארת גוברת יותר, וזה בבחינת ימות הקיץ שבהן החום והאש שולטים יותר והם המסמלים את מידת הגבורה שבעולם.
[בנוסף לכך, ידוע היום מהמחקרים האחרונים כי מרכז השמש הא כור גרעיני המייצר כמויות עצומות של אנרגיה, כמו שכתבתי למעלה את המדידות שלהם, ולולי שהיתה השמש מוגנת במעטפת ההגנה הנקראת בשם `פוטוספירה` הבולמת את הקרינות המסוכנות ואת גלי ההלם כתוצאה מהזעזועים הגרעיניים הנוראיים שמתווצרים בכל רגע, היינו כולנו נשרפים פה על כדור הארץ, וגם לממצאים אלה אפשר למצוא רמזים בהתחלת מאמר חז"ל זה].
ואף אילו עומק שבדברים שכתבתי כאן, לא מובן לכם, מכל מקום די בכך בכדי להיווכח שיש בדברי חז"ל משמעויות עמוקות הרבה יותר ממה שנראה על פניו, ותוכלו להניח את הפירוש הזה -שכולו מהספרים הק`- על הזמן שכבר תיכנסו לעומק דברי התורה, שאז בוודאי תבינו את האמת שבדברים, ולסיכום יאמר, כי עלינו להתייחס ברצינות הרבה ביותר ובכובד הראש הראוי לכל מאמר חז"ל אף אם הדברים נראים כבלתי נתפסים בעליל, במבט פשוט, דברי חז"ל כבר עמדו במבחן בהצלחה מרובה, כאשר הרבה הרבה ממאמריהם שהיו נראות תמוהות בלשון המעטה, הפכו במשך השנים לעובדות מדעיות.
[כדאי לציין כי קביעת חז"ל שמי הגשמים מושפעים מלבד מחזור המים הרגיל גם ממים מהחלל החיצון, קיבלה חיזוק בעשור האחרון מהרבה מחקרים, ומיום ליום זה הופך כבר לעובדה מדעית ש30,000 המטאורים החודרים אל האטמוספירה מדי יום מפרקים כמויות מים אדירות שהופכות לעננים ולסוף גם למי גשמים].
כך יש להתייחס גם לאותם מאמרים שהמדע עדיין מפגרת לגלות את האמת שמאחורי הדברים. מומלץ מאוד לקרוא וללמוד ספר `המהפך` שחיבר הרב זמיר כהן שליט"א, שם תוכלו לקנות הרבה מידע עדכני, לא `רק` אמונה.
ב. לגבי השאלה הראשונה.
בזוהר הקדוש [שהוא חלק מהתורה שבעל פה] מפורש בפרשת ויקרא [דף י עמוד א] שהיום והלילה על כדור הארץ נוצרים כתוצאה מכך שכדור הארץ סובב על צירו אל מול השמש, ולא כפי שהיה מקובל בזמנים קדומים שהשמש וכוכבי השמים רצים במהירות נוראית להקיף את כדור הארץ מדי יום ביומו.
כפי הידוע כיום כדור הארץ מסתובב בגלגל סביב השמש הניצב במרכז, ואילו בדרך כלל מבואר בספרים הקדושים כאילו השמש היא הסובבת במהלך שנתי את כדור הארץ הניצבת במרכז, הנכון הוא שהדברים אינם פשוטים כלל ועיקר. ענין זה אם השמש סובב סביב כדור הארץ או להיפך אינו עניין הלכתי כלל, כי החשבונות בראיית הירח אינו משתנה בין אם נאמר כך או כך, וכל החשבונות האסטרונומיים יוצאות זהות בין אם נקבע את כדור הארץ כמרכז, ובין אם נקבע את השמש כמרכז, והכל הוא עניין יחסי, שאינו משנה כלל לגבי המציאות הנראית בכדור הארץ.
נכון שברמב"ם סידר את החשבונות לקביעת ראש חודש ועוד, בהנחה, שכדור הארץ ניצבת במרכז, והשמש מסובבת אותה, אולם אפשר גם לסדר אותם חשבונות על המדע החדש הקובע את השמש במרכז, ואין הבדל הלכתי, כך שחז"ל שסידרו את החשבונות סידרו אותם לפי מה שהיה מקובל בימיהם, וכל עוד אין לכך שינוי הלכתי לפי המידע שיתגלה בעתיד אין בכך שום בעייה. הרי חז"ל לא קבעו כמטרה שהשמש עומדת במרכז, שנמצאו דברי חז"ל לפי המדע כיום בטלים, הם רק השתמשו בלשון הזה כדי להגיע למטרות ההלכתיות שלהם, והדרכים איך להגיע לתוצאה יכולה להשתנות במשך הזמן ואין בכך בעיה, אילו היו חז"ל קובעים כדבר כשלעצמו שקבלה בידינו כי כדור הארץ עומדת במרכז, היה בכך התחלה של קושיא לפי המדע המודרני, אבל כל עוד שנתון זה לא בא כקביעה וכמטרה, אלא כסיבה לתוצאה מבוקשת, יתכן שהסיבה לתוצאה ישתנה כשהתוצאה תישאר זהה.
הארכתי קצת בהסברת העניין כי רבים שגו בזה. שמעתי מכבוד הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א מבני ברק, שאין בכך שום כפירה או בעיה לומר כיום כי השמש עומדת במרכז, וזאת מהטעם הנ"ל שמעולם לא קבעו חז"ל אחרת, אלא רק השתמשו בנותון זה כפי מה שהיה ידוע בימיהם כדי לסדר חשבונות ראיית הירח. כל זה נכתב בהנחה שאכן צודק המדע המודרני שהשמש עומד במרכז וכדור הארץ סובבת אותה, אחת לשנה, וקביעה נוספת שחכמי ישראל היו עושים את החשבונות בהנחה שגכדור הארץ עומדת באמצע, אולם הרשי לי להטיל ספק בשני הדברים.
א. המדע שהשמש עומד במרכז היא קביעה בת מאה וחמש שנים, לפני כן היו מחלוקות ועוד בזמן בית שני היו ויכוחים בעניין זה בין חכמי יוון, לידיעתך, ישנם מדענים גם כיום [אם כי מעטים מאוד] הסבורים כי הקביעה שהשמש במרכז לא הוכח מדעית, מאידך יש הסבורים שיש לייחס חמישים אחוז של תנועה לשמש וחמישים אחוז תנועה לכדור הארץ, כך שלא ולא זה עומדים במרכז, ובהתבסס על הגילויים שגילה איינשטיין בתורת היחסות, יש לדברים אלו על מה לסמוך.
לפי האסטרופיסיקה המודרנית המתבססת על תורת היחסות של איינשטיין אין הוכחה חד משמעית בשאלה מי ניצב במרכז היקום, אחת מהיסודות בשיטת היחסיות שנתקבל על דעת כל המדענים בעשיריות השנים האחרונות הוא:
שבנוגע ל"סיסטמה" של שני גרמים הנמצאים בתנועה יחסית אחד לשני, אי אפשר לקבוע מי הנמצא במצב של מנוחה, ומי המתנענע, ולא מפני החסרון בידיעה שלנו, כי אם מפני "טבע" הענינים, זאת אומרת שבנוגע לשאלה מה מסתובב סביב מה, אין למדע כל עמדה, ואדרבה – המדע שולל מענה ברור מהאמור. ועוד יותר – באם תמצאנה קושיות על שיטה אחת, יש דוגמתן גם בנוגע לשיטה השניה, וכמבואר בשיטת היחסיות בארוכה.
מהאמור מובן – שבאם יבוא מי שהוא ויאמר שמאיזה טעם שיהיה בוחר לקבע שגרם פלוני עומד והשני סובב סביבו, אי אפשר מנקודת המדע – שתימצא על זה איזה סתירה.
ב. הקביעה שחכמי ישראל הם שהעמידו את כדור הארץ במרכז המערכת, אינו ברור כלל, שהרי כך כתב הרמב"ם ביד החזקה (קידוש החודש פרק יז הלכה כד): "טעם כל אלו החשבונות ומפני מה מוסיפים מנין זה ומפני מה גורעין, והיאך נודע כל דבר ודבר מאלו הדברים, והראיה על כל דבר ודבר, היא חכמת התקופות והגימטריות שחברו בה חכמי יון ספרים הרבה והם הנמצאים עכשיו ביד החכמים, אבל הספרים שחברו חכמי ישראל שהיו בימי הנביאים מבני יששכר לא הגיעו אלינו, ומאחר שכל אלו הדברים בראיות ברורות הם שאין בהם דופי ואי אפשר לאדם להרהר אחריהם, אין חוששין למחבר בין שחברו אותו נביאים בין שחברו אותם גוים, שכל דבר שנתגלה טעמו ונודעה אמתתו בראיות שאין בהם דופי אין סומכין על זה האיש שאמרו או שלמדו אלא על הראייה שנתגלתה והטעם שנודע".
ומשכך, הרי ייתכן שחכמי ישראל בזמן הקדום כשבני יששכר קבעו חדשים היו באמת מחשבים את החשבון בהנחה שהשמש עומד במרכז, ורק בזמן המאוחר כשאבדו הספרים האלה התחילו לחשב את חשבונות הראייה לפי מה שהיה ידוע אז מחכמי יוון. אולם נחזור למה שהתחלנו שאין בכך שום הבדל לעניין התוצאה הסופית של ראיית הירח שאותה קבלנו איש מפי איש עד משה רבינו.
עבר לכך, הנושא של שידרוג מחלות הוא חשוב מאוד ואף מבהיל
יום טוב
סבדרמיש יהודה
שימו לב איך אבי הנ"ל גורר אתכם לשיחה בנושאי דת, ואתם מאפשרים לו את הגרירה.
ממש מצחיק
סבדרמיש יהודה
אבי:
על איזו אשליה אתה מדבר?
האשליה שהארנבת אינה מעלה גרה או האשליה שהפרת והחידקל יוצאים ממקומות המרוחקים מאות קילומטרים זה מזה?
מיכאל רוטשילד הנכבד תתעורר אתה רדום בתוך אשליה,,,, מקווה שלא תאחר את הרכבת היא כבר בתחנה
עוד דקה היא יוצאת לעבר האמת
כאשר אתה שואל שאלה בסגנון הזה זה ברור שאתה פוסל מראש בלי לחקור לעומק את התשובה לשאלתך
כאשר אתה נעול וצר אופקים לעולם לא תגיע לחקר האמת.
אתה שואל שאלה כמו אותו בורג במנוע הרכב ששואל למה המהנדס תכנן את הגלגלים מגומי.
עד שלא תדרוש מעצמך להבין את המהות לקיום אתה תהיה תקוע כמו בורג במנוע……. חבל אבי כי יש לך פוטנציאל לעלות מעבר לקופסת המחשב.
אבי:
שמעת את רבותינו מדברים על ויטמין K או על משהו דומה?
מדובר במנהג פגני מטומטם שבטח המית הרבה ילדים עד שגילו שבגיל שמונה ימים זה פחות מסוכן (ולא פחות מטומטם).
האם אתה חושב שהמדענים יגלו יום אחד את מה שרבותינו ידעו מזמן – כמו שהארנבת מעלה גרה ופרת והחידקל יוצאים ממקור משותף?
אלוהים שלך שכל כך דואג לילדים הקטנים, איך הסכים לרמה כל כך גבוהה של תמותת ילדים עד כמעט המאה ה-20?
להלן דוגמא לגבי ברית המילה שלפי המצווה עושים אותה ביום השמיני מעניין למה דווקא ביום השמיני.
היום המדע חושף מהשידעו מזמן רבותינו להנאתכם:
אני מעתיק את המקורות הבאים מהספר "מסילות אל האמונה":
ברית מילה היא פעולה כירורגית הזקוקה למנגנון קרישה ומניעת דימום במצב תקין לשם ביצועה המוצלח. פגיעה בכלי הדם מעוררת תחילה את המערכת המכווצת את כלי הדם הפגוע וסותמת את הפרצה בו באופן זמני. מערכת זו, האחראית למניעת דימום, תלויה בעיקרה בפעילותן הנורמלית של טסיות הדם, הנוצרים במוח העצם, יחד עם כדוריות הדם האדומות והלבנות.
כדי להשלים את פעילותן של הטסיות וליצור קריש יציב ובלתי חדיר, יש צורך במנגנון קרישה תקין.
והנה תינוק נולד עם מנגנון קרישה תקין, על-ידי פקטורים של קרישה המועברים אליו דרך השליה. עובדה זו מסבירה את מיעוט התופעות של שטפי דם אצל התינוק בזמן הלידה ומיד לאחריה. ברם, תמיכה זו נעלמת תוך 2-3 ימים, ומגיל 3-5 ימים כל תינוק – אף אם הוא בריא ובשל – סובל ממצב של חוסר גורמי הקרישה.
פקטורים אלה, כאמור לעיל, נוצרים בכבד, אך בימים הראשונים אחרי הלידה אין הכבד בשל עדיין לפעילות זו, וברור שאינו יכול לעמוד במעמסת יתר של התערבות כירורגית. ולכן ברית-מילה בגיל 3-6 ימים יכול לגרום למותו של התינוק עקב דמם מסיבי, ללא יכולתו של התינוק להתגבר על הדמם הזה (ד"ר א. אברהמוב, אסיא, כרך ג' עמוד 384).
זוהי נקודה שזכתה לדיון ממצה, ל. אמט הולט ורוסטין מקינטוש מוסרים שלתינוק שאך נולד יש "רגישות מיוחדת מאד לדימום בין היום השני ליום החמישי לאחר הולדתו… שטפי דם בזמן הזה אף כי אינם רציניים על-פי רוב, הרי לפעמים הם חזקים למדי ועלולים לגרום נזק רציני לאיברים הפנימיים, בעיקר למוח, ואף לגרום מוות בגלל הלם ואבדן דם" ('הולט פדיאטריקס' מהדורה 21, עמוד 125-126 ניו-יורק 1953).
נוכחנו לדעת שמנגנון הקרישה ומניעת הדמם אינו תקין בחמשה-ששה ימים הראשונים של התינוק.
והנה, קיימים שני גורמי קרישה, "ויטמין K" ו"פרותרומבין". בלעדיהם לא שייך שמנגנון הקרישה יהיה תקין, והמעניין שרק ביום השמיני, אותם גורמי קרישה מגיעים לריכוז הדרוש בדמו של העובר!
הבה ונראה!!
ויטמין K
"יתר על כן, בתקופה זו של חייו יכול התינוק לדמם באופן עצמי על פני העור, דרך מערכת העיכול ואפילו במוחו, עקב חוסר פקטורים אחדים התלויים בנוכחות ויטמין K, שהכבד הבלתי בשל לא מסוגל לייצרו בכמות מספקת. דבר זה אופייני יותר לתינוקות בעייתיים (פגים, חולים, ועוד). מקובל כיום לתת זריקת ויטמין K באופן מניעתי מיד לאחר הלידה, ובכך מונעים אנו את הדמם הזה.
באופן פיזיולוגי, עד גיל 8 ימים הכבד מתחיל להתאושש. הוא הולך ומתבגר ותפקודיו משתפרים. בגיל שמונה ימים קיימת כבר רמה מספקת של גורמי הקרישה ומניעת הדמם, כך שהתינוק יכול לעמוד בהצלחה בביצוע הברית" (ד"ר אברהמוב שם).
ובכן, ויטמין K, יסוד החשוב לקרישת הדם, קיים ברמה מספקת בדמו של העובר רק בגיל שמונה ימים…!
הפרותרומבין
נתבונן ביסוד השני הנחוץ גם הוא לקרישת דם תקינה, 'הפרותרומבין':
לפנינו דיאגרמה המבוססת על הפרטים הנידונים ב"הולט פדיאטריקס" על כמות הפרותרומבין בשמונת הימים הראשונים:
הדיאגרמה מלמדת שכמות 'הפרותרומבין' ביום השלישי של התינוק היא רק 30% מן הכמות הנורמלית. וביום השמיני מגיע כמות 'הפרותרומבין' לרמה שהיא אפילו טובה יותר מהרמה הנורמלית – 110%, אחר כן יורד ומתייצב ל100%-.
כלומר לתינוק ביום השמיני לחייו, יש כמות 'פרותרומבין' יותר מאשר בכל יום אחר בימי חייו, וכאמור ויטמין K נוצר בריכוז מספיק בדמו של העובר רק ביום השמיני, ואם כן, היום המתאים ביותר מבחינה-רפואית לביצוע המילה הוא היום השמיני…!!
התורה חייבה כל יהודי לעשות במשך חייו, "ניתוח" אחד בלבד הדורש קרישת דם טובה, וייעדה לכך יום שכעת רק מתגלה למדע שהוא המתאים ביותר בחיי האדם לביצוע הניתוח – ביום שמיני, ואשר בו יצר הבורא יתברך את המצב הטוב ביותר לצורך החלמה…!!!
אבי, אתה לא מתבייש?
אני במקומך הייתי מעדיף להחביא את ה'זוהר'..
http://www.youtube.com/watch?v=GlgWAI0y_M4&feature=plcp&context=C2586aUDOEgsToPDskL1FOo0wUmRH5N0FlMctw5z
אבי,
https://www.hayadan.org.il/danger-virus-developed-111211/#comment-318010
אתה יכול להראות דוגמא למקרה בו המדע חשף מה שכתוב בזוהר?
אבי
איך, בלי מדע, היית עושה נגיד, טיפול שורש?
בלי הרדמה?
וניתוח מעקפים? אם בכלל היית מגיע לגיל שהיית צריך אחד?
ואיך היית קורא את הדף הזה אם אתה קצר רואי?
בלי משקפיים?
וכמה שעות ביום היית צריך לעבוד רק כדי לאכול?
או אם לא היו מכונות, אולי בכלל היית עבד, לא?
ונגענו רק באפס הקצה של קשיי חיי היומיום ללא הקדמה שהביא המדע.
כי כך בדיוק חיו רוב האנשים לפני הקדמה שהביא המדע. (זה בסדר, לא היו כל כך הרבה אנשים לפני הקדמה שהביא המדע, כך שזה אולי מתאזן, אלא אם כן אתה אחד מאותם אנשים שלא היו בכלל ללא הקדמה שהביא המדע).
המדע גם חושף את האמת שמאחורי מלחמה ושלום, או פינוקיו. ושכחת את כיפה אדומה.
חוץ מזה, אשמח אם תמצא לי בספר הזוהר כיצד משבטים ממותה.
יאיר, אם במקום יאיר אקרא לך משה אתה תמשיך להיות אדם בן אנוש .
גם אם תהיה פולטיקאי / מדען / או רב גדול בתורה.
המדע בסופו של יום חושף את מה שכתוב בספר הזוהר.
אבי, כל מה שאמרת נכון ואפילו נכון מאד.
עכשיו תחליף "מדע" ב "כסף" ותראה שזה נשאר נכון.
כתוב "כח פוליטי" במקום "כסף" וראה זה פלא, עדיין נכון.
שים "דת" תחת "פוליטיקה" ו. . .(and we have a winner)
המדע הוא הקופסה בו שורצים אגו מניאקים שהורסים את העולם בכל מה שהם נוגעים בו.
הרצון להיות כמו אלוקים מעביר אותם על דעתם.
יש לעצור את המדע המטורף הזה שמייצר מחלות מייצר פצצות מייצר השתעבדות לכסף ממציא היסטוריה שלא הייתה עושה ניסויים על בני האדם והחיות באכזריות הופך להיות כלי שרת של ממשלות, נהנה מכוח כלכלי על חשבון רוב האוכלוסיה הענייה בעולם.
אין בהם ולו שמץ של אהבה לאנוש הם כמעט רובוטים שדם זורם בהם.
תוכיחו שאמרתי משהו לא נכון.
ובאותו מידה הוא יכול לפתור את בעיית מצוקת הנדל"ן, ולהוריד את המחירים בעשרות החוזים.
וגם להביא לנסיגה משמעותית במהירות הכחדת המינים.
וגם לבטל את רוע הגזרה של המתת תינוקות ממין נקבה בסין.
ואפילו לעצור את התחממות העולם
ועוד הרבה דברים טובים.
צפו למגפה בשנה הקרובה
מטריד,
ובאותו נושא:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4159590,00.html
ממליץ לקרוא את NEXT של קרייטון