חומר אפל והתנגשויות גלקטיות: אסטרונומים מהרווארד מסבירים את העיקום המסתורי של שביל החלב

הגורם לכך היא הילת חומר אפל מעוותת

אסטרונומים מהרווארד טוענים שהצורה המעוקמת של שביל החלב היא בגלל הילה לא מאוזנת של חומר אפל. הטענה הזאת תומכת בתאוריות של התנגשות גלקטית קודמת ומספקת תובנות על טיבו של החומר האפל. קרדיט: Stefan Payne-Wardenaar; Magellanic Clouds: Robert Gendler/ESO

גלקסיית שביל החלב לעיתים קרובות מתוארת כדיסקה שטוחה מסתובבת של אבק, גז וכוכבים. אבל אם אפשר היה להתרחק ולצלם תמונה ישר מול קו השפה, יש לה למעשה עיקום ברור – כאילו ניסו לסובב ולכופף תקליט ויניל.

למרות שהמדענים יודעים זמן רב מנתוני תצפיות ששביל החלב מעוקמת וקווי השפה שלה מתרחבים כלפי חוץ כמו חצאית, אף אחד לא הצליח להסביר למה.

עכשיו אסטרונומים מהרווארד במרכז לאסטרופיזיקה | הרווארד והסמיתסוניאן ביצעו את החישוב הראשון שמסביר באופן מלא את התופעה הזאת, עם הוכחות משכנעות המצביעות על העיטוף של שביל החלב בהילה לא לגמרי מאוזנת של חומר אפל. המחקר גם מחזק את החשיבה הנוכחית על אופן ההתפתחות של הגלקסיה ואולי יספק רמזים על כמה מהתעלומות של החומר האפל.

הדיסקה הגלקטית של שביל החלב מעוקמת ומתרחבת, בדומה לגלקסיה ESO שבתמונה הזאת. טלסקופ החלל האבל צילם את הגלקסיה הלא רגילה הזאת הנראית מקו השפה (edge-on), וחשף פרטים מדהימים של הדיסקה המעוקמת המאובקת שלה והראה איך גלקסיות מתנגשות גורמות ליצירת כוכבים חדשים. זרועות האבק והספירליות של גלקסיות ספירליות רגילות, כמו שביל החלב שלנו, נראות שטוחות כשרואים אותן מקו השפה. קרדיט: NASA/Space Telescope Science Institute

את החישובים החדשים הוביל ג’יוון ג’סי האן. המאמר שהתפרסם בכתב העת Nature Astronomy כולל את המחברים השותפים צ’רלי קונרוי ולארס הרנקוויסט.

הגלקסיה שלנו נמצאת בענן מפוזר שנקרא ההילה הכוכבית, שמגיע הרבה יותר רחוק לתוך היקום. במאמר פורץ דרך שהתפרסם בשנה שעברה, הצוות מהרווארד הסיק שההילה הכוכבית נטויה ואליפטית בצורתה, כמו צפלין או כדור פוטבול.

על בסיס המסקנה הזאת, הצוות הניח את אותה הצורה לגבי הילת החומר האפל, הישות הגדולה יותר המקיפה כל דבר בתוך וסביב שביל החלב. החומר האפל מהווה 80 אחוז ממסת הגלקסיה, אבל הוא בלתי נראה כי אין לו אינטראקציה עם אור, כך שחייבים להסיק את צורת ההילה. הצוות השתמש במודלים לחישוב המסלולים של כוכבים בתוך הילת חומר אפל נטויה ומאורכת, ומצא התאמה כמעט מושלמת לתצפיות קיימות של גלקסיה מעוקמת ומתרחבת.

“הילה אפלה נטויה היא למעשה נפוצה למדי בהדמיות, אבל אף אחד לא חקר את השפעתה על שביל החלב”, אמר קונרוי. “הסתבר שהנטייה היא דרך אלגנטית להסביר את הגודל והכיוון של הדיסקה המתנדנדת של הגלקסיה שלנו”.

המדענים שיערו מזמן ששביל החלב נוצרה בגלל התנגשות גלקטית, והמחקר של האסטרונומים מבליט עוד יותר את ההשערה הזאת.

“אם הגלקסיה הייתה רק מתפתחת לבדה, היו לה הילה יפה וכדורית ודיסקה שטוחה”, אמר האן. “כך שהעובדה שההילה נטויה עם צורה של כדור פוטבול מרמזת שהגלקסיה שלנו עברה אירוע מיזוג, שבו שתי גלקסיות מתנגשות”.

Reference: “A tilted dark halo origin of the Galactic disk warp and flare” by Jiwon Jesse Han, Charlie Conroy and Lars Hernquist, 14 September 2023, Nature Astronomy.
DOI: 10.1038/s41550-023-02076-9

1. במקום התיאוריה של מפץ גדול, תיאוריה פיזיקלית של בריאה

המציאות הפיזיקלית נבראה מ 5 דברים כמותיים רציפים.
    סימן ההיכר של דבר כמותי רציף ( דכ”ר) הוא פשוט.
    כל כמות שנבחר מדכ”ר , תמיד יש כמות גדולה יותר, ויש כמות קטנה יותר.
    כל כמות שנבחר מדכ”ר , נמצאת תמיד בין כמות אפס, לכמות אינסופית.
    יש בעולם 5 דכ”רים , 3 בתחום הגיאומטרי ו2 בתחום הפיזיקלי,
    אורך, שטח, נפח, שייכים לגיאומטריה, זמן ואנרגיה שייכים לפיזיקה.
    גיאומטריה ופיזיקה הם שני המדעים המדויקים.

המציאות הפיזיקלית הופיעה, לאחר שאת המרחב האינסופי הריק, מילאו שני דברים כמותיים רציפים, והם אנרגיה וזמן פסיבי.
    זמן פסיבי הוא זמן אמיתי הקיים ממש במציאות הפיזיקלית.
    הזמן המוכר לכולנו לא קיים במציאות הפיזיקלית, והוא נעלם ברגע שחושבים עליו. הזמן הזה קיים רק בתודעה של האדם, ולכן מתאים לו השם …זמן אקטיבי.

לאחר שהמרחב האינסופי התמלא באנרגיה וזמן פסיבי, התחיל להופיע חומר הכוכבים, שנוצר מצירוף כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.
    חומר הכוכבים הוא רציף , ואין לו כוח משיכה.

צירופי הכמויות של זמן פסיבי ואנרגיה , יצרו את היסודות המוכרים
    כמו , זהב, פחמן, ברזל ועוד. כל צירוף כזה הוא צורה פיזיקלית, ולכן
    החומר אינו מושג כמותי.

בחומר הרציף הוטבעה תנועה נצחית, וכל כוכב תמיד נע.

כך הופיעה האנרגיה של תנועת חומר, ואחריה סוגים רבים של אנרגיה.

חוק שימור הכמות של אנרגיה הוטבע ביקום , והוא מבטיח יקום נצחי.

תיאוריה פיזיקלית של בריאה מתוארת בהרחבה בספר.
    “מסע הקסם של עצבר על כנפי הידיעה הטבעית”

2. שאלה על חומר אפל

כל תיאוריה חדשה צריכה להסביר, מעבר לחומר האפל, גם את כל מה שהתיאוריות הקיימות מסבירות כל כך טוב. מעבר לכך – צריך להיות גם דרך לבחון את התיאוריה.

מה לדעתך מימדים נוספים יכולים להסביר?

ודרך אגב התעלם מעצבר – הוא שקרן פתולוגי.

3. מאמר שהוא אצבע בעין בעת הזאת.. איך אפשר להתייחס ברצינות למאמר תאורטי על עיקום מסתורי של אוניברסטה הרווארד ומדעניה מרציה וסטודנטים שלה שכל ראיית העולם שלהם עקומה ומעוותת ?!,
    קחו למשל את איינשטין שזיהה את האנטישמיות באקדמיות בגרמניה ושוויץ ואת תפיסתם העקומה ונמלט לאמריקה, כמו שאמר עצבר זה יכול לחכות לאחרי המלחמה ושהשפיות אולי תחזור תוספת שלי.

4. הרוורד מוסד עם האף גבוהה גבוהה, אנטישמים ואנטי ישראל
    אפשר לפרסם אלפי מחקרים ממוסדות שאינם מזדהים עם החמאס

5. ניוטון וכוח המשיכה – פיזיקה של שדים ורוחות
    כשהתותחים רועמים המוזות שותקות.
    מאמר זה מיועד לדיון החל משעה 6 אחרי המלחמה.

רעיון כוח המשיכה נמסר לעולם על ידי ניוטון לפני 330 שנים.
    ניוטון האמין שיש כוח מסתורי פלאי הבוקע ממעמקי כדור הארץ, ושכל תפקידו הוא להפיל למטה חפצים שהתחלקו לנו מהידיים. כוח מסתורי כזה מביא את הקורא אל עולם האגדות ,והדמיון מעניק לכוח זה דמות של שד חביב בלתי נראה.
    לשד הזה העניק ניוטון את השם הנחמד “כוח משיכה”.

למרבה הפלא ניוטון סחף אחריו מאמינים רבים ברעיון כוח המשיכה, וכך התחילה חקירה מוזרה של המציאות הפיזיקלית, עם פיזיקה של שדים ורוחות.

מדוע המציא ניוטון את הרעיון ההזוי של כוח משיכה.
    ניוטון לא ידע כי חפצים שהתחלקו לנו מהיד נופלים מעצמם, ובכך הם מקיימים חוק טבע פיזיקלי פלאי , והוא חוק שימור הכמות של אנרגיה. חוק השימור הזה התקבל במדע רק לפני 170 שנים, וברור שניוטון לא ידע על קיומו.

ומאחר שניוטון לא ידע שחפצים נופלים מעצמם, ולא ידע על קיומו חוק שימור הכמות של אנרגיה, הוא המציא את רעיון כוח המשיכה. הרעיון המטורף הזה החזיק מעמד 160 שנים בכל תוכניות הלימוד הרשמיות של פיזיקה, וכך נוצרה ביצה מדעית עכורה, שמנעה כל אפשרות להכיר את מבנה היקום האמיתי.

את הביצה המדעית העכורה של ניוטון, ביטלה המציאות הפיזיקלית שגילתה לעולם את קיומו של חוק כמותי פלאי, והוא שימור הכמות של אנרגיה.

איך חוק שימור הכמות של אנרגיה, מבטל את הרעיון של כוח משיכה.
    כדי להרים אבן גדולה מעל פני האדמה לגובה 1 מטר, צריך להתאמץ ולהתעייף, וכמות העייפות הזו מייצגת כמות של אנרגיה.
    אם נשחרר את האבן הזו מגובה של 1 מטר , היא תיפול מעצמה למטה במהירות מתגברת, ומכת הפגיעה שלה באדמה. תציג בדיוק את אותה כמות אנרגיה שהייתה דרושה, כדי להרים את האבן לגובה של 1 מטר.

ככה פועלת המציאות הפיזיקלית הפלאית, והיא שלימדה את המדענים על קיומו של חוק טבע פיזיקלי חשוב – חוק שימור הכמות של אנרגיה.

יש הרבה סוגים של אנרגיה, והם יכולים להתחלף זה בזה, על פי חוק השימור הזה. המציאות הפיזיקלית פועלת מעצמה , על פי חוקים פלאיים הטבועים בה, וחוקרים סקרנים של המציאות הפיזיקלית ,התחילו לגלות את החוקים הללו.
    חוק שימור הכמות של אנרגיה שהתגלה לפני 170 שנים מבטל לחלוטין את הפיזיקה של ניוטון הנזקקת לכוח משיכה – והוא מוכיח כי חפצים שהתחלקו לנו מהידיים- נופלים מעצמם, ואין במציאות הפיזיקלית שד מסתורי שמפיל אותם למטה..

ומה מסתבר ? שכבר 170 שנים מלמדים באוניברסיטאות את הפיזיקה של ניוטון, ולא קם אפילו מורה אחד וזעק ” אין כוח משיכה, והפיזיקה של ניוטון אינה נכונה”
    יש להדגיש כי ניוטון לא ידע שהפיזיקה שלו אינה נכונה, אבל כבר לפני 170 שנה, ידעו מורי הפיזיקה על קיומו של חוק שימור האנרגיה המבטל את רעיון כוח המשיכה , אך הם לא מצאו אומץ לב, לספר זאת לתלמידיהם .

170 השנים האומללות האלה, הפיקו שגיאות נוראיות בתפיסת מושג החומר ומבנה היקום, והמושגים של חומר אפל ואנרגיה אפלה, מעידים על כך.

הגיע הזמן לעבור לפיזיקה אחרת ,המבוססת על חוקים פלאיים הטבועים במציאות הפיזיקלית . זוהי הפיזיקה האמיתית, והיא מופיעה בספר מהפכני – הנושא את השם…….”מסע הקסם של עצבר על כנפי הידיעה הטבעית”
    ספר זה מתנגש עם כל התורות הפיזיקליות שפותחו ב 150 השנים האחרונות, והוא מציג לעולם פיזיקה חדשה, וגם גיאומטריה חדשה של מעגלים.
    בפיזיקה החדשה החומר הוא רציף ואין לו כוח משיכה, וכוכבי היקום נעים במסלולים בורגיים במרחב מלא בזמן פסיבי.
    זמן פסיבי הוא סוג חדש של זמן.

6. האם זה אפשרי שרוב החומר האפל נימצא בממדים גבוהים בלתי נראים, ורק ממד כוח המשיכה שלו מתבטא בממדים שלנו, כמו קרחון שרק 1/9 מימנו ניראה?,האם ניתן לחשב מה כמות החומר הבריוני שגורם למשיכה כזו,ואז להשליך אותו לממדים גבוהים יותר מהממדים בעולם שלנו,מה דעתכם?,אשמח לקרוא התייחסות.