למידה וזיכרון

מבוגרים שאומצו בילדותם בגיל רך מאוד בארץ אחרת מיטיבים ללמוד את שפת המולדת שלהם. איור: pixabay.

המוח זוכר שפות שלכאורה שכחנו בילדותנו

איור: pixabay.

כיצד אנחנו מקשרים זיכרונות זה לזה ומייצרים אסוציאציות

על אף ההתפתחויות המהירות בבינה מלאכותית, ילדים לומדים הרבה יותר מהר ויעיל ממחשבים. איור: pixabay.

בינה מלאכותית אנושית יותר

כיצד המוח מציב גבולות לחיפוש בזיכרון? אילוסטרציה: pixabay.

כיצד המוח מציב גבולות לחיפוש בזיכרון?

התקנים ניידים יוכלו לאפשר לנו ללמוד דברים חדשים כבדרך אגב, תוך כדי משחק מחשב או עיסוק אחר. צילום: National Museum of American History Smithsonian Institution.

איך ללמוד קוד מורס בלי להתאמץ, באופן בלתי מודע כמעט

חוקרים באוניברסיטת תל אביב זיהו מנגנון למידה מוחי שעשוי בעתיד לחסוך לנו תהליכים מייגעים של שינון ותרגול החומר הנלמד. אילוסטרציה: pixabay.

מנגנון מוחי ללמידה מהירה

כולנו רוצים לזכור יותר ממה שאנחנו זוכרים. מתברר שיש כמה שיטות לאמֵן את המוח לזכּור יותר. אילוסטרציה: pixabay.

כשאחד גדול משניים

חותמת זמן של אירועים הנצרבים במוח. איור: מכון ויצמן

חוויה של פעם בחיים

תינוק ישן. צילום: shutterstock

מדוע תינוקות שוכחים / אני סניד

ממריצי מוח. איור: shutterstock

‫ממריצים את המוח / גארי סטיקס‬

פרופ' חיים גילון, האוניברסיטה העברית

זיכרון מברזל (ומתכות אחרות)

מימין: אורי ליבנה, עודד קלויר וד"ר רוני פז. חיזוק מלא. צילום: מכון ויצמן

לזכור ולשכוח

זקנים. מתוך ויקיפדיה

בשליפה טובה

ד"ר רוני פז וג'ניפר רסניק. יכולת הבחנה

האבולוציה של תפיסת הסכנה