סיקור מקיף

סוללות

אנרגיה חלופית. צילום: depositphotos.com

אחסון אנרגיה: משוכת הממברנה

פיתוח של חוקרים מהטכניון ומחברת Primus Power צפוי להאיץ את שילובן של אנרגיות מתחדשות וירוקות באספקת החשמל

מקום חניה ייעודי להטענת רכב חשמלי. מתוך Jumpstory

הסוללות של מחר

משבר הקורונה העולמי אמנם האט במידת מה את הצמיחה של הרכבים החשמליים, אבל היצרניות הגדולות ממשיכות לשכלל את החדשנות הטכנולוגית של הסוללות החשמליות המניעים אותם

תמונות מתוך מיקרוסקופ אלקטרונים סורק מציגות אנודה המורכבת מאספלט, ננו-רצועות של גרפן וליתיום מצד שמאל; ואותו החומר ללא הליתיום, מצד ימין. ההרכב החדשני, שפותח באוניברסיטת Rice, מהווה צעד ראשון לפיתוחן של התקני טעינה המסוגלים להטעין סוללות חשמליות ומצברים במהירות העולה פי 20 מזו הקיימת כיום. [באדיבות: Tour Group/Rice University]

אספלט עבור טעינת סוללות

חופן אספלט עשוי להיות הסוד לסוללות ליתיום המסוגלות להיטען במהירות הכפולה פי עשרים מהמהירות הקיימת כיום, זאת לפי מחקר חדש שפורסם זה מכבר

תרשים של "סוללה בזרימה סולארית" המתארת תצורה של שלוש אלקטרודות: (1) אלקטרודת אנודה מליתיום, (2) אלקטרודה נגדית (CE), (3) ופוטו-אלקטרודה (PE). זרם נע דרך נוזל הנמצא בסוללה ומכונה בשם אלקטרוליט. [באדיבות: Yiying Wu, The Ohio State University]

התקן אחד שהוא גם סוללה וגם תא סולארי

בסוללות סולאריות, התהליך הבסיסי מאפשר ניצול אנרגיה סולארית ואחסונה בתור אנרגיה כימית דרך אלקטרוליט. כעת, מדענים הצליחו לפתח סוללה העושה שימוש בממס ידידותי לסביבה המנצל

Tesla Powerwall, מתוך ויקיפדיה

אחסון חשמל בבית – פתרון לצריכת חשמל בשעות השיא ולוויסות החשמל הנוצר מאנרגיות חלופיות

זו מסקנתם של פרופ' דוד אנדלמן ופרופ' גי דויטשר מביה"ס לפיזיקה ולאסטרונומיה באוניברסיטת תל אביב, במסגרת מאמר שפרסמו אודות ישימות השימוש באנרגיות מתחדשות במקום בדלק

סוללת אלומיניום הנטענת בשניה. צילום מסך, מתוך סרטון של אוניברסיטת סטנפורד

סוללת אלומיניום זולה הנטענת בתוך שניה

מדענים באוניברסיטת סטנפורד פיתחו סוללה המבוססת על יון האלומיניום, שתוכל להחליף את מרבית סוללות יון הליתיום והסוללות האלקליות הנפוצות כיום.

מרכיביה של הסוללה החדשה עשויים מביו-חומרים אורגניים מתחדשים המתקבלים מצמח האספסת (הזרעים) ומשרף עצי אורן. [צילום: Daniel Brandell ]

סוללה חדשה העשויה מזרעים ומשרף אורנים

סוללות ליתיום של ימינו אומנם יעילות, אולם השימוש בהן כרוך בשלל בעיות סביבתיות וכספיות. תוך שימוש בחומרים המתקבלים מהזרעים של הצמח אספסת תרבותית ובשילוב עם

(a איור סכמטי של חתך-הרוחב של אלקטרודת דו-תחמוצת הטיטאניום הננו-נקבובית שמעליה יש ציפוי פלטינה. (b דיאגרמת אנרגיה של מבקע מים רדיוליטי המבוסס על פלזמון.

סוללה גרעינית המבוססת על מים

לראשונה א-פעם, חוקרים הצליחו ליצור סוללה גרעינית יציבה ויעילה יותר המבוססת על מים, כזו שתוכל לתרום ליישומים רבים, ולשמש בתור מקור אנרגיה אמין ברכבים ובחלליות.

הטענת רכב חשמלי. צילום: shutterstock

מכונית העתיד תתקן את עצמה

פולימר ייחודי בעל יכולת תיקון עצמי המיועד לציפוי סוללות ליתיום ברכבים חשמליים, עשוי להאריך את חיי הסוללה.

אב-טיפוס של סוללת זרימה במעבדתו של החוקר עזיז בביה"ס להנדסה ולמדעים יישומיים באוניברסיטת הרווארד (תמונה באדיבות Eliza Grinnell, SEAS Communications)

סוג חדש של סוללה יעילה

חוקרים מהארווארד מדווחים על סוללת זרימה נטולת מתכת המבוססת על האלקטרוכימיה של מולקולות אורגניות קטנות, זולות ונפוצות בטבע הקרויות קווינונים (Quinone), הדומות לאותן המולקולות המאחסנות

From left to right: (A) a Zn anode (1cm in diameter), (B) an EMIHSO4 - PVA separator (laying on a syringe needle to illustrate thickness and transparency), and (C) a PbO2 - carbon cathode. U.S. Naval Research Laboratory

סוללות חדשות מנוזל יוני

מדענים מהמחלקה למדעי החומרים וטכנולוגיה ממעבדת המחקר של הצי בארה"ב מספקים ראיה מוצקה לקיומה של דרך לפיתוחם של התקני אחסון אנרגיה חדשניים וקלי-משקל. 

תא דלק משופר. איור: MIT

שיפור משמעותי ביעילות תא דלק

העידן של מערכות אנרגיה אישיות התקרב שלב נוסף בהפיכתו למציאות היומיום לאחר שמדענים דיווחו על גילויו של זרז חדש ויעיל המהווה מרכיב-מפתח במערכת שכזו

ממשתתפי המחקר: הירוהיטו נגסאווה (משמאל) אנדרס נילסון (מרכז) ןמייק טוני (מימין). צילום Kelen Tuttle

צורה חדשה של פלטינה ושימושה בתאי-דלק

צורה חדשה של פלטינה, שתוכל לשמש להכנת תאי-דלק יעילים וזולים יותר, הוכנה ע"י חוקרים מאוניברסיטת יוסטון. התהליך, שמתואר בכתב-העת המדעי Nature Chemistry, יוכל לסייע בהרחבת

חשמלית מהדור הישן בבוקרשט

האוטובוס שלנו גדול וירוק

כעת, לאחר שהבנו את גודל הנזק שהמכוניות גורמות לאיכות סביבה, חברה בשם סינוטקSinautec Automobile) Technologies) פועלת להחזיר לחיינו את החשמלית הידידותית

חוקרי משרד האנרגיה האמריקני בוחנים את הסוללה שתפעל על ליתיום ואוויר

סוללות ליתיום-אוויר ברכבי העתיד

חוקרים ממשרד האנרגיה של ארה"ב משתמשים בהבנתם העמוקה והמקיפה לגביי פיתוח סוללת יוני-ליתיום בטוחה, עתירת אנרגיה וארוכת-חיים בכדי לדלג מעל הקשיים הגדולים הניצבים בפני הפיתוח

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן