סיקור מקיף

הערבה

תמונת מסך מתוך הסרט "רכבת מתל אביב לאילת"

רכבת לאילת – מסע בין חלופות

רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה מציעים חלופה לקטע הבעייתי ביותר המוצע ע"י חברת נתיבי ישראל בנתיב הרכבת לאילת – מעבר באיזורים שכבר נכרו ובמנהרה

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי (משמאל) וראש המועצה האיזורית אילות אודי גת בחולות סמר. תומכים ללא סייג במאבק על עתיד החולות. צילום: מתוך אתר החברה להגנת הטבע

על פשרות וסביבה טבעית

הפשרה לפיה ייכרו רק חלק מחולות סמר היא זריית חול בעיניים. גם ככה מדובר בשרידים של דיונה גדולה שקשה לשמר בה את החי והצומח. בדיונה

מבט מכביש הערבה באיזור אליפז. מתוך ויקיפדיה

השר ל"קיפוח" הערבה

אחרי ההצעות להקמת שדה תעופה בתמנע מגיעה יוזמה חדשה – להקים מסוף גבול בערבה שיפגע בנופים הייחודיים

נוף בבקעת תמנע. צילום: אבי אביב, מתוך ויקיפדיה

שדה תעופה מיותר

בקול תרועה רמה בשמחה וששון הודיע כבוד שר התחבורה על הקמת שדה-תעופה בין-לאומי מול תמנע, שדה שאמור לשרת את צרכי התיירות באילת. האם יש חלופות

תעלת הימים ברכה או בכיה לדורות?

ריצת אמוק לפרויקט שתיפגע (הריצה) בסביבה מול חוסר היכולת לבנות פרויקטים גדולים מה תהיה הגישה המנצחת, בפרויקט תעלת הימים מים סוף לים המלח שאישרה הממשלה

תעלת הימים תועלת או נזק?

בעבר כבר התיחסתי לתעלת-הימים במסגרת רשימה על נושאים סביבתיים ובסופן של מספר רשימות הוספתי פיסקה מתריעה, בעקבות החלטת הממשלה לאשר את תוכנית עמק השלום ולבקשת

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן