מכון המחקר מיג”ל בגליל העליון משתמש בתוכנת BIOVIA לפיתוח חיסון נגד COVID 19

מכון המחקר מיג"ל בקרית שמונה. צילום יחצ
מכון המחקר מיג”ל בקרית שמונה. צילום יחצ

כחלק מהמאמץ הכלל עולמי בתחום מדעי החיים, להתמודדות עם התפרצות COVID 19, מדענים ממכון המחקר ‘מיג”ל הגליל’ בישראל משתמשים ביישומי BIOVIA של דאסו סיסטמס כדי להאיץ את המחקר והפיתוח שלהם בחיסון אפשרי נגד SARS CoV 2 (הקורונה).

מיג”ל השתמשה ביישומי BIOVIA, בנוסף למגוון כלים חישוביים, במשך ארבע שנים של מחקרים רב תחומים בפרויקטים לפיתוח חיסונים נגד נגיפי העופות ממשפחת וירוס הקורונה. כאשר COVID 19 הפך למגיפה, מרכז מחקר ופיתוח אקדמי זה – שמתמקד במדעי הצומח, החקלאות, מדעי הסביבה, מדעי המחשב, התזונה והביוטכנולוגיה – החל להשתמש ביישומים וכלים חישוביים אלה כדי ליישם את המחקרים שלו בחקירת מוטציות COVID 19 ולהביא חיסון חדש עבור בני אדם נגד וירוס הקורונה לבדיקות in vivo פרה-קליניות תוך 90 יום. במסגרת המאבק נגד COVID 19, פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE והיישומים הדיגיטליים של דאסו סיסטמס יכולים לסייע לאקו-סיסטם הבריאותי ולענות לצרכי מחקר ופיתוח קליני, ייצור וטיפול בחולים.

סימולציה של עיטוש אנושי. באדיבות דאסו סיסטמס

על ידי שימוש ב-BIOVIA למחקר ופיתוח COVID 19, מכון המחקר של מיג”ל יכול להנחות את תהליכי ניהול המעבדות והניסויים שלו בגישה דיגיטלית, שמזרזת את תוצאות המחקר. מדעניו יכולים לעבד ולנתח במהירות את נתוני המחקר שנאספו בארבעת השנים האחרונות ולבנות מודלים של התנהגות חלבונית ויראלית ושל התפתחות אפיטופי הניטרול החזויים שלה. דבר זה מאפשר למיגל לנתח את תוצאות הבדיקה מהיבטים שונים של מחקרי העבר ולהחליט באילו אסטרטגיות מחקר להשתמש בעתיד.