מוסד הטכניון למחקר ופיתוח חתם על הסכם המסדיר הפצת שורות של תאי גזע עובריים

ההסכם נחתם עם קרן המחקר של בוגרי אוניברסיטת וויסקונסין

קרן המחקר של בוגרי אוניברסיטת וויסקונסין (WARF) ומוסד הטכניון למחקר ופיתוח חתמו על הסכם חדש, הנוגע להפצת שורות תאי הגזע העובריים שבידי הטכניון. ההסכם, הנוגע בנושאים של קניין רוחני ורישוי, קשור לשיתוף הפעולה (1998) בין שני הצדדים, שהוביל ליצירת תאי גזע עובריים בתנאי מעבדה – לראשונה בעולם.

אחת התוצאות החשובות של הדיונים, שנערכו בחודש שעבר בין שני הגופים במדיסון, וויסקונסין, הינה הרחבתה של הפצת תאי הגזע העובריים – על פי דרישות שנקבעו בהודעת הנשיא בוש – לקהילה המדעית ברחבי העולם. ההסכם החדש יעודד מחקר בתאי גזע ברחבי העולם, ועשוי להפוך לבסיס לשיתוף פעולה מחודש בין שני הגופים.

“אנו שמחים מאוד על ההסכם, שיאפשר לחוקרים מכל רחבי העולם להתעמק בחקר תאי הגזע האנושיים. זוהי מטרתו של ה- WARF – לאפשר למדענים גישה למגוון של תאים, ולקדם במהירות גדולה ככל האפשר את השימוש בתגלית החשובה של תאי הגזע העובריים. הסכם זה יגדיל את טווח האפשרויות העומדות בפני החוקרים. רק באמצעות הגדלת מספר המדענים העובדים בתחום זה נוכל לקרב אלינו את העתיד – העתיד הרפואי. כבר היום מספק מכון המחקר WiCell – גוף ללא כוונת רווח השייך ל- WARF – שורות תאים ליותר מ-150 חוקרים, והכשיר יותר ממאה חוקרים ברחבי העולם”, אמר קארל גולברנדסן, מנהל כללי ב-WARF.

“אנו מרוצים מאוד מתוצאות הדיונים, ומוקירים את גישתה ואת חזונה של WARF. אנו בטוחים שההסכם יוביל להאצת ההשגים המדעיים בתחום תאי הגזע. למחקר בתחום זה השלכות נרחבות. תחום זה, המתפתח במהירות, טומן בחובו אפשרויות נרחבות הקשורות לעולם הרפואה. ההסכם החדש יאפשר לנו להרים תרומה משמעותית לתחום חדש זה, ולתמוך בקהילה המדעית במשימתה העולמית להפוך חזון למציאות. למרכז לתאי גזע

בפקולטה לרפואה ע”ש ברוך רפפורט בטכניון יש ניסיון נרחב בשיתופי פעולה מקומיים ובינלאומיים, ובהפצת שורות של תאי גזע עובריים במסגרת תוכניות של NIH (משרד הבריאות האמריקני) ושל גופים אחרים”, אמר פרופסור צבי כוכבי, מנהל מוסד הטכניון למחקר ופיתוח.