החלו ניסויים קליניים לתרופה המיועדת לטיפול באלצהיימר

חברת פרדיקס החלה בימים האחרונים לבצע ניסויים קליניים שלב I בתרכובת חדשנית PRX-03140; התרופה עתידה לשפר את תפקודי הזיכרון ויש לה פוטנציאל של הגנה על העצבים ומניעת הידרדרות נוספת במצבם של החולים

חברת פרדיקס הודיעה כי היא החלה לבצע בימים האחרונים ניסויים קליניים שלב I בתרכובת חדשנית PRX-03140, המיועדת לטיפול במחלת האלצהיימר, בהפרעות זיכרון ובהפרעות קוגניטיביות אחרות.

יצוין, כי מדובר בתרופה הניסיונית השנייה שהחברה מכניסה לשלב הניסויים הקליניים במהלך שנת 2004. התרופה הניסויית נתגלתה תוך שימוש במודלים ממוחשבים של קולטני GPCR ופותחה באמצעות שילוב של כימיה חישובית עם כימיה תרופתית.

התרופה עתידה לשפר את תפקודי הזיכרון ויש לה פוטנציאל של הגנה על העצבים ומניעת הידרדרות נוספת במצבם.

ד”ר סטיבן דונהיו, סגן נשיא לעניינים קליניים ורגולטוריים, מסר: “אנו מאמינים כי ל-PRX-03140 יש פוטנציאל רב להפוך לטיפול חדשני בהפרעות המשפיעות על הזיכרון והקוגניטיביות. מנגנון הפעולה הכפול – הגברת שחרור האצטילכולין תוך כדי המרצת הייצור של חלבונים המגנים על תאי העצב – הוא רצוי במיוחד לטיפול במחלות קשות כגון מחלת האלצהיימר”.

ד”ר אורן בקר, אחד ממייסדי החברה והמנהל המדעי שלה, ציין, כי “התרכובת PRX-03140 היא התרופה הניסויית השנייה שגילינו והבאנו לשלב הניסויים הקליניים בתוך פרק זמן של פחות משנתיים. בכך מוכחת פעם נוספת יעילותה של מערכת גילוי ופיתוח התרופות הייחודית של החברה”.

המחקר צפוי לכלול למעלה מ-40 מתנדבים בריאים. מחקר רב-מינוני נוסף שיכלול מתנדבים בריאים, מבוגרים וכן אנשים עם ליקויים קוגניטיביים קלים עתיד להתחיל במחצית הראשונה של 2005.