מרכז טיסות החלל בהאנטסוויל אלבמה יקבל אחריות על פיתוח נחתת הירח של ארטמיס

כך אמר מנהל נאס”א ג’ים ברידנסטין באירוע הכרזה בהאטנסוויל על רקע מכל הדלק של משגר ה-SLS הענק שנועד להחזיר אנשים לירח ומשם למאדים

איור: נחתת הירח של תוכנית ארטמיס ממנה ימריאו האסטרונאוטים. איור: נאס"א
איור: נחתת הירח של תוכנית ארטמיס ממנה ימריאו האסטרונאוטים. איור: נאס”א

מנהל נאס”א ג’ים ברידנסטין הודיע ביום שישי במסיבת עיתונאים במרכז החלל בהאנטסוויל, אלבמה על תפקידו החדש של המרכז להוביל את תוכנית הנחיתה המאויישת של סוכנות החלל ושיבה לירח עד שנת 2024.

“מרכז טיסות החלל מארשל הוא מקום הולדתה של תוכנית החלל האמריקנית.” אמר הסנטור מאלבמה מו ברוקס. “היו אלה המדענים והמהנדסים כאן שתכננו, בנו, בדקו ועזרו לשגר את משגר סטורן הענק שנשא אסטרונאוטים במשימות אפולו לירח, אמר ברוקס. “מרשל יש יכולות ייחודיות ומומחיות לא נמצא במרכזים אחרים של נאס”א. אני שמח נאס א בחרה מרשל להוביל מרכיב מפתח של השיבה של אמריקה לירח ולהוביל בעידן ארטמיס. הודות למנהל ברידנסטין לנסוע לכאן כדי לחלוק את החדשות הנהדרות באופן אישי.
ברידנסטין ערך את ההכרזה לצד מכל מנוע המימן הנוזלי שישמש את משגר ה – Space Launch System (SLS) שיטיס את האסטרונאוטים הבאים לירח. הוא מדגיש כי מדובר בגבר הבא (ה-13) ובאישה הראשונה שיטוסו לירח.

“אנו מעריכים מאוד את התמיכה המוצגת כאן היום על ידי נציגי הקונגרס בתוכנית ארטמיס של נאס”א ושובה של אמריקה לירח, בדרך להישג הגדול ביותר של האנושות – להנחית אסטרונאוטים על מאדים,” אמר ברידנסטין. “אנו מתמקדים בגישה המשולבת של נאס”א הנעזרת ביכולות הטכניות של מרכזים רבים. למארשל יש את השילוב הנכון של המומחיות והניסיון החלק הקריטי הזה של המשימה.”
הידע והמומחיות שנצברו במארשל במשך השנים בפיתוח ובניית מערכות ההנעה, מהנדסים במארשל יעבדו עם חברות אמריקאיות כדי לפתח במהירות, לשלב ולהדגים מערכת נחיתה אנושית שיכולה לשגר אסטרונאוטים ל(תחנת החלל) שער הירח, לאסוף את האסטרונאוטים ולהסיע אותם בין השער לבין פני הירח.

מנהל נאס"א ג'ים ברידנסטין בהכרזה על בניית נחתת הירח, על רקע מכל הדלק של משגר SLS שעובר ניסויים במרכז טיסות החלל בהאנטסוויל אלבמה. צילום: נאס"א
מנהל נאס”א ג’ים ברידנסטין בהכרזה על בניית נחתת הירח, על רקע מכל הדלק של משגר SLS שעובר ניסויים במרכז טיסות החלל בהאנטסוויל אלבמה. צילום: נאס”א

מרכז טיסות החלל מארשל, וצפון אלבמה, שיחק תפקיד מרכזי בכל המשימות האמריקניות המאוישות מאז מרקורי 7.. אני גאה בכך שמארשל נבחר להיות המוביל לתוכנית הלנדרס, אמר אדארהולט. “אני גם גאה מאוד כי שמארשל עיצבה ובנתה את מערכת הרקטות והמשגרים שיאפשרו את הטיסות המאוישות לירח ולמאדים. אנו מצפים לעבוד עם שותפי התעשייה שלנו ושותפי נאס”א מרחבי הארץ.”
מרכז החלל ג’ונסון של נאס”א ביוסטון, אשר מנהל את הרכיבים המאויישים של תוכנת ארטמיס לרבות שער הירח, אוריון, פרויקט טיסות החלל המאוישות המסחריות ותנחת החלל הבינלאומית יפקח על כל ההיבטים הקשורים להכנת הנחתת והדרכת האסטרונאוטים לעבוד בתוכה. מרכז החלל ג’ונסון גפ ינהל את כל משימות ארטמיס, החל בארטמיס 1, רכב הניסוי המשולב של מערכות חקר החלל העמוק של נאס”א.

נאס”א הוציאה לאחרונה טיוטת תוכנית וביקשה הערות מחברות אמריקאיות המעונינות לספק רכיבים למערכת הנחיתה האנושית המשולבת. גרסה סופית תשוחרר בחודשים הקרובים. התוכנית המאויישת של נאס”א לחקר הירח מבוססת על גישה דו-שלבית: השלב הראשון מתמקד בבניה מהירה של נחתת שתוכל לאפשר נחיתה של צוות ראשון על הירח בתוך חמש שנים בשלב השני תקים הסוכנות נוכחות אנושית מתמשכת על וסביב הירח על ידי 2028. הסוכנות תשתמש במה שנלמד על הירח להתכונן לקפיצה הגדולה הבאה – שיגור אסטרונאוטים למאדים.

להודעה של נאס”א

1. נראה שהכתבה כולה היא תרגום גוגל של כתבה שנכתבה באנגלית ושהידען אפילו לא טרח לקרוא אותה לפני שלחץ send….חבל, בדרך כלל הכתבות ברמה גבוהה…

2. לורם איפסום:
    מה שכתבת הצחיק ושיעשע אותי מאוד, אך גם העציב – בגלל שזה פשוט נכון…
    * … אלא אם במהלך הזמן הזה תתרחש ל-SpaceX תקלה לא מתוכננת, עם אסטרונאוטים מתים…

3. עד שאלו יבנו ויבחנו סוף-סוף את ה-SLS (בלוק 2 המתקדם, שיוכל להגיע לירח), ואת נחתת הירח האמורה, ואת תחנת “שער הירח”, וישגרו את כל הציוד הזה, וגם את האסטרונאוט, והאסטרונאוטית (לא לשכוח!!), הם יגיעו בדיוק לחגיגות הפתיחה של דוכן הגלידה של ספייס-אקס על הירח.