האסטרונאוטים של אנדוור יערכו בדיקה בשמונת האתרים בהם נשרו אריחי הגנת החום

הושלמה הליכת החלל הראשונה במשימת האנדוור, אך ייתכן שבאחת הליכות החלל הבאות תתווסף להן משימה לא מתוכננת: הדבקת טלאים במקום האריחים שנשרו

האסטרונאוט גרג פיוסטל בהליכת החלל הראשונה במשימה STS-134
האסטרונאוט גרג פיוסטל בהליכת החלל הראשונה במשימה STS-134

האסטרונאוטים דרו פיוסטל וגרג צ'יימטוף השלימו הליכת חלל שארכה שש שעות ו-19 דקות. הם התקינו בהצלחה אנטנות עבור מערכת התקשורת האלחוטית החיצונית, כבלי ניתוב, התקינו ידיות לאחיזת הולכי חלל בעתיד וכבלי חשמל.
בשל בעייה במערכת דו תחמוצת הפחמן בחליפת החלל של צ'יימטוף, קיצרו בקרי הטיסה את המשימה בכעשר דקות. אין עדות לכך שרמות דו תחמוצת הפחמן בחליפה עלו. ואולם אחת מתת המשימות, הסרת מגן מפני מיקרו מטאוריטים וחיבור כמה נקודות חשמל נדחתה לפעם אחרת.
היתה זו הליכת החלל הראשונה במשימה STS-134, הליכת החלל ה-245 שבוצעה בידי אסטרונאוטים אמריקנים. בינתיים המשיכו האסטרונאוטים גרג ג'ונסון ורוברטו ויטורי להעביר ציוד ואספקה מסיפון האנדוור לתחנת החלל.

ובתוך כך מכינים בנאס"א משימה נוספת להולכי החלל – סתימת חורים במערכת אריחי ההגנה המגינה על האסטרונאוטים מהתחממות בכניסה לאטמוספירה, כפי שעלה בגורלה של המעבורת קולומביה.

אנדוור הגיעה לתחנת החלל ביום רביעי, ולפני שעגנה היא ביצעה תמרון התהפכות שאיפשר לחברי צוות התחנה לקבל תמונות תקריב של מערכת הגנת החום כדי להבטיח שלא ייגרם נזק למעבורת בעת החזרה לאטמוספירה.
מסתבר שבשמונה איזורים קיים חשש לנזק לאריחים השחורים הללו, כמה מהם קרובים מאוד לשניים משלושת גלגלי הנחיתה – הגלגל הקדמי והימני האחורי. ככל שמתקרבים לדלת שבתוכה מאוחסנים גלגלי הנחיתה, הדבר גורר את תשומת הלב של מנהלי המשימה. שלושה מהם נראים מאוד גדולים.
מנהלי המשימה ביקשו בדיקה מקרוב של האיזורים הללו תוך שימוש בזרועות הרובוטיות של התחנה והמעבורת. אם ייוכח שקיים נזק לאנשי הצוות יש יכולת לבצע תיקונים קטנים בחלל, ובפרט סתימת החורים הללו בחומר מיוחד.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.