מחקר של המרכז הרפואי וולפסון מצא כי לאכילת קינמון יתרון רפואי: מסייע בהורדת לחץ דם

תוצאות המחקר של ד"ר וינשטין הוכיחו כי הוספה של קינמון לדיאטה היומית עשויה לשפר את לחץ הדם הסיסטולי בקרב אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2.

דר וינשטין בחדרו
דר וינשטין בחדרו

מחקרים שונים כבר הוכיחו כי אכילת קינמון עשויה לשפר מדדים מטבוליים שונים בקרב חולי סוכרת. יחד עם זאת, מעט מחקרים בדקו את הקשר בין הקינמון ומדדים אלה במחקרים אקראיים עם קבוצת ביקורת.

ד"ר חוליו וינשטין, מנהל יחידת הסוכרת במרכז הרפואי וולפסון, ערך באחרונה מחקר בנושא, שמטרתו לבדוק את הקשר בין אכילת קינמון לבין מדדים מטבוליים בקרב חולי סוכרת מסוג 2 (שאינם מקבלים אינסולין).

תוצאות המחקר של ד"ר וינשטין הוכיחו כי הוספה של קינמון לדיאטה היומית עשויה לשפר את לחץ הדם הסיסטולי בקרב אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2. לדבריו: "בניגוד לציפיות ולדעה הרווחת בקרב רבים, כולל רוקחים ובעלי חנויות למוצרים טבעיים: קינמון לא הוכיח את עצמו כבעל יכולת להוריד את רמות הסוכר בדם, אלא בהורדת לחץ דם בלבד".

ד"ר וינשטין מסביר כיצד ערך את המחקר: "פנינו למבוגרים מעל גיל 30 הסובלים מסוכרת מסוג 2. המשתתפים במחקר חולקו לשתי קבוצות באופן אקראי: קבוצה אחת קיבלה בכל יום כמות של 1200 מ"ג קינמון ליום, והקבוצה השנייה קיבלה תרופת-דמה (פלצבו). כל המשתתפים עברו בדיקה פיזיקלית מקדימה ע"י רופא. כעבור 12 שבועות המשתתפים נבדקו בשנית".

לדברי ד"ר וינשטין, המשתתפים עברו בדיקות לחץ הדם, המוגלובין מסוכרר (פרמטר המצביע על איזון הסוכרת במשך 3 החודשים שקדמו ליום הבדיקה), סוכר בצום, פרופיל שומנים (כולסטרול, טריגליצרידים), תפקודי כבד וכליות ובדיקת שתן.

והתוצאות:  לחץ הדם הסיסטולי של המשתתפים בקבוצה שטופלה בקינמון ירד מהבדיקה הראשונה ב-3.4 מ"מ כספית, עם טווח של 11.4 . לעומת זאת, בקבוצה שטופלה ב"פלצבו" לחץ הדם הסיסטולי עלה ב-1.9 מ"מ כספית.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

8 תגובות

  1. 1-האם אפשר לשלב את הקינמון בדבש בשביל להוריד את אחוז הרעילות של הקינמון ?
    2-כי ממה שידוע דבש הוא הנטיביוטיקה טבעית
    3-מהיכן אפשר לקנות קינמון מסרילנקה

  2. ירון:
    גם אני קראתי את המאמר ההוא אבל מסקנתך לא עולה ממנו.
    כדי לטפל באלצהיימר, אכן דרוש אותו צעד של מיצוי המרכיב הפעיל, כי, כפי שצוין – הכמות הנחוצה היא גדולה.
    זה לא אומר כלום על המחקר המתואר במאמר זה שלא מטפל באלצהיימר, לא דרושות בו כמויות ענקיות של קינמון, ואולי המרכיב הפעיל שמשפיע בו הוא בכלל אחר.

  3. אבי שלום,

    כיצד ניתן להגיע לתמונת היום באסטרונומיה?

    בעבר התמונה (המוקטנת) היתה מופיעה בצד ימין בכל עמוד.

    אלי.

  4. תודה מיכל.
    התכונה הזו איננה חלק מהתבנית שרכשנו ולכן דורשת עבודה פרטנית. אי אפשר לומר כרגע מתי נוכל להגיע אליה כי יש דברים דחופים אחרים אבל ניקח זאת לתשומת ליבנו.

  5. אל העורך
    השידרוג מרשים ונוח
    מה דעתך להוסיף תכונה:
    שהרחבת הקישור מימין תתבצע כשהעכבר עובר על הקישור התואם משמאל.

  6. קראתי משהו דומה לא מזמן על קינמון כמונע אלצהיימר. אבל מה שצויין באותו מאמר ולא מוזכר פה היה שדרושות כמויות גדולות יחסית של קינמון ליום כדי שאכן זה יהיה אפקטיבי, וכמויות גדולות של קינמון גורמות נזק בגלל מרכיב מסויים שקיים בו. לפיכך, מה שנדרש הוא להפיק מהקינמון את אותו מרכיב העוזר למניעת אלצהיימר או במקרה זה – להורדת לחץ הדם.
    לכן גילוי החשיבות של הקינמון הוא רק צעד ראשון בדרך לייצור תרופה – אין מה לרוץ ולקנות מקלות קינמון בסופר 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן