סיקור מקיף

אטלנטיס החלה בצעד הראשון לעבר האבל

אטלנטיס מוסעת לעבר מבנה הרכבת המעבורות, ושם היא תחובר למכלי הדלק. המעבורת הורדה למצב שכיבה בשל סופת ההוריקן פיי שחלפה בפלורידה לפני כשבוע

מעבורת החלל דיסקברי עושה את דרכה על גבי המוביל למתקן ההרכבה
מעבורת החלל דיסקברי עושה את דרכה על גבי המוביל למתקן ההרכבה

מעבורת החלל אטלנטיס הועברה במבצע לילי למבנה הרכבת המעבורות לאחר שהורדה למצב אופקי במרכז הכנת המעבורות לשיגור במרכז החלל קנדי, כדי להגן עליה בעת מעברה של סופת ההוריקן פיי.

במתקן הרכבת המעבורות (VAB), תוצמד אטלנטיס למכל הדלק החיצוני שלה ולשני המאיצים הרקטיים המונעים בדלק מוצק. נאס”א הודיעה כי אטלנטיס תועבר לכן השיגור 39A שבת הבאה, 30 באוגוסט לקראת שיגורה למשימה STS-125 לשירות טלסקופ החלל האבל בפעם האחרונה, ששיגורה מתוכנן ל-8 באוקטובר. מערכת ההובלה הובילה את המעבורת את המרחק של כ-6 קילומטרים בכ-6 שעות.

ובינתיים בכן השיגור עצמו, הושלמה ב-5 באוגוסט הקמת קיר מגן מפני הלהבות. כזכור, קיר המגן הצפוני של כן השיגור נפגע במהלך שיגורה של דיסקברי ב-31 במאי.

המשימה תהיה אחת המורכבות שידעה נאס”א כאשר מעבורת נוספת תמתין על כן השיגור הפעיל השני, 39B למסע הבא שלה, אך בינתיים היא גם תשמש כחללית חילוץ למקרה הצורך.

האסטרונאוט שפרש בינתיים סקוט אלטמן יפקד על משימת השירות האחרונה להאבל. סגנו וטייס המשימה יהיה גרג ג'ונסון. שאר חברי הצוות יהיו בעלי נסיון בהליכת חלל – ג'ון גראנספלד ומייקל מאסימו, ושלושה שזו טיסתם הראשונה – אנדרו פיוסטל, מייקל גוד ומגאן מקארתור.

לאלטמן זו תהיה טיסתו הרביעית והשניה להאבל. הוא פיקד על משימה STS-109 ששירתה את האבל ב-2002, וכטייס במשימות STS-90 בשנת 1998 ו-STS-106 בשנת 2000. לג'ונסון תהיה זו הטיסה הראשונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.