נאס”א שיגרה את החללית AIM שתחקור תופעה ייחודית מעל הקטבים

המדובר בעננים מסתוריים שמרחפים כ-80 קילומטרים מעל כדור הארץ

נאס”א שיגרה אמש את החללית AIM שמטרתה לבחון תופעה ייחודית – ענני קרח המתרכזים באזורי הקטבים, בגובה של כ-80 קילומטרים כלומר בגבול העליון של האטמוספירה. עננים אלה נראים רק בלילה, ובשנים האחרונות נצפו לעתים קרובות יותר והפכו לבהירים מבעבר. מדענים טרם הצליחו להסביר את השינויים, אך שיערו כי יתכן והדבר קשור בשינויים באקלים העולמי.
 המשימה תימשך שנתיים. הלווין שוגר אתמול (25 באפריל) בשעה 23:26 שעון ישראל (13:26 שעון החוף המערבי) באמצעות טיל פגסוס, ששוגר ממטוס מעל בסיס חיל האוויר ונדנברג שבקליפורניה. השיגור עבר חלק ולא היו כל הפרעות חיצוניות, כדוגמת מזג האוויר.

מדובר במשימה צנועה, של אוניברסיטת האמפטון בוירג'יניה בשיתוף נאס”א, ואולם היא חדשנית בכך שמדובר באוניברסיטה השחורה הראשונה המובילה משימה של נאס”א. ד”ר ג'יימס ראסל, פרופסור ומנהל שותף במרכז אוניברסיטת האמפטון למדעים אטמוספיריים הוא החוקר הראשי של AIM. “אוניברסיטת האמפטון מובילה את הדרך בחדשנות. המובילות והחדשנות של הפקולטה שלנו מוכרות כעת לא רק בתוך הקהילה המדעית אלא בכל העולם.” אומר נשיא האוניברסיטה ויליאם הארווי.

1. אין הבדל, לווין הוא מקרי פרטי של חללית. יש דוגמאות נוספות – לווינים המקיפים כוכבי לכת אחרים, חלליות שנעות בין כוכבי הלכת ולא מקיפות אף גוף (כמו וויאג’ר וגם ניו הוריזונס) וכמובן חלליות הנוחתות על כוכבי לכת כמו אלו שנחתו על מאדים.