תמונה מדהימה של האבל מגלה היווצרות כוכבים חדשה בגלקסיית הפנטום

הזרועות של הגלקסיה הספירלית M74, משובצות באזורים ורודים של היווצרות כוכבים חדשה, מוצגים בתמונה הזאת של טלסקופ החלל האבל. קרדיט: ESA/Hubble & NASA, R. Chandar

התמונה המדהימה הזאת מטלסקופ החלל האבל מראה את הזרועות של הגלקסיה הספירלית M74 משובצות באזורים ורודים של היווצרות כוכבים חדשה. M74 — המכונה גם גלקסיית הפנטום — נמצאת בסביבות 32 מיליון שנות אור מכדור הארץ בקבוצת דגים, היא מראה מוכר עבור האבל.

מה שנראה כפריחות אדמדמות יפות המפוזרות ברחבי M74 הם למעשה עננים עצומים של גז מימן. הם זוהרים בגלל קרינת UV מכוכבים צעירים וחמים המשובצים בהם. האזורים האלה — שאסטרונומים קוראים להם אזורי H II — מציינים את המקום בו נוצרים הרבה  כוכבים חדשים, והם מטרה חשובה לטלסקופים שנמצאים בחלל וגם על הקרקע. למצלמה המתקדמת לסקרים של האבל, שאספה את הנתונים בתמונה הזאת, יש אפילו מסנן שהותאם במיוחד כדי לבחור רק את אורך הגל האדום הספציפי הזה!

קבוצה של תצפיות שחוקרות את ההתפתחות של גלקסיות ספירליות מקומיות כמו M74 סיפקה את הנתונים לתמונה הזאת. החקירה הזאת מטרתה לקבל תובנות על ההיסטוריה של היווצרות כוכבים בספירלות האלה. כדי לעשות זאת, אסטרונומים ניתחו צבירי כוכבים כדי לתארך את החלקים השונים של גלקסיות ספירליות, וזה איפשר להם להבין איך הגלקסיות התקבצו עם הזמן. בנוסף, הם חקרו את פיזור האבק בגלקסיות ספירליות. האבק הזה נראה בתמונה הזאת כפתילים כהים שמתפתלים לאורך זרועות הספירלה של M74.

פרט למשימתם להבין את ההיסטוריה של גלקסיות ספירליות, האסטרונומים צפו ב-M74 כדי להשלים תצפיות מטלסקופים אחרים. שילוב תצפיות של אותו עצם מטלסקופים שונים בספקטרום האלקטרומגנטי מספק לאסטרונומים הרבה יותר תובנות מתצפיות שיספק טלסקופ אחד. התצפיות של האבל גם סללו את הדרך למכשירים עתידיים. M74 הייתה אחת המטרות הראשונות של טלסקופ החלל החזק החדש ג’יימס ווב.

1. די לטרלול בתגובות. כמה נפיחות וריכוז עצמי צריך כדי לקרוא למחשבת שלך, על שמך – “התאוריה העצברית”. הזוי

2. אבי בליזובסקי

הטרול עצבר מציף את התגובות באובססיביות עם קישורים לא קשורים, ו”תאוריות” מטופשות.

הוא חוזר שוב ושוב ושוב על אותם דברים במאמרים שונים.

הדיונים שפעם היו בין הקוראים נבלעים לפעמים בין *עשרות* תגובות אובססיביות של אותו טרול.

כבר לא כיף לבקר באתר הזה שהיה בין הבודדים שהם הנורמלים בעברית במדע

אבי, אל תכנע לטרול ותבקש ממנו להפסיק

3. על פי התיאוריה העצברית, המרחב האינסופי מלא בזמן פסיבי ובאנרגיה.
    זמן פסיבי ההוא נח מוחלט וקר מוחלט, והוא התווך המעביר אור, כגלים של זמן פסיבי.
    זמן פסיבי ואנרגיה ממלאים את המרחב האינסופי, וחומר הכוכבים נוצר מצירוף כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.
    בתיאוריה העצברית החומר אינו מושג כמותי, והוא נתפס כצורה פיזיקלית.
    אם צורה גיאומטרית נתפסת ככמות של אורך סגור המכיל כמות של שטח, אז צורה פיזיקלית נתפסת כצירוף כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.
    חומר כמותי לא קיים בתיאוריה העצברית, ולכן אי אפשר לדבר על הרבה חומר,או קצת חומר.
    החומר הוא צורה פיזיקלית, ומושג הכמות (הרבה או קצת) לא חל על החומר.
    לכן אין מקום להרבה כוח משיכה, או קצת כוח משיכה.
    בתיאוריה העצברית היקום פועל בלי כוח משיכה.
    היות והמרחב האינסופי מלא בזמן פסיבי ובאנרגיה, במרחב זה תמיד נוצרים כוכבים ממה שיש במרחב.
    כאשר כוכב מתפרק, הוא מוסר למרחב את כמות הזמן הפסיבי שלו, ואת כמות האנרגיה שלו.
    עיינו במאמר….יקום פלאי הנוצר מאנרגיה וזמן פסיבי.