צביר הגלקסיות “עץ חג המולד”: ‘ווב’ ו’האבל’ של נאס”א מאחדים כוחות ליצירת מופת מסחררת

מבט מרובה צבעים על MACS0416, צביר גלקסיות הנמצא במרחק של כ-4.3 מיליארד שנות אור מכדור הארץ. התמונה נוצרה על ידי שילוב של תצפיות אינפרא אדום מטלסקופ החלל ג'יימס ווב של נאס"א עם נתוני אור נראה מטלסקופ החלל האבל של נאס"א. הפנורמה הפריזמטית המתקבלת של הכחולים והאדומים נותנת רמזים למרחקי הגלקסיות. קרדיט: NASA, ESA, CSA, STScI, Jose M. Diego (IFCA), Jordan C. J. D'Silva (UWA), Anton M. Koekemoer (STScI), Jake Summers (ASU), Rogier Windhorst (ASU), Haojing Yan (University of Missouri)
מבט מרובה צבעים על MACS0416, צביר גלקסיות הנמצא במרחק של כ-4.3 מיליארד שנות אור מכדור הארץ. התמונה נוצרה על ידי שילוב של תצפיות אינפרא אדום מטלסקופ החלל ג’יימס ווב של נאס”א עם נתוני אור נראה מטלסקופ החלל האבל של נאס”א. הפנורמה הפריזמטית המתקבלת של הכחולים והאדומים נותנת רמזים למרחקי הגלקסיות. קרדיט: NASA, ESA, CSA, STScI, Jose M. Diego (IFCA), Jordan C. J. D’Silva (UWA), Anton M. Koekemoer (STScI), Jake Summers (ASU), Rogier Windhorst (ASU), Haojing Yan (University of Missouri)

התמונה המדהימה מייצגת את אחת המראות המקיפים ביותר של היקום שצולמו אי-פעם, וחושפת נוף עשיר של גלקסיות יחד עם יותר מתריסר עצמים משתנים שהתגלו לראשונה.

פעם נוספת, אסטרונומים שילבו את כוחות התצפית של טלסקופ החלל ג’יימס ווב וטלסקופ החלל האבל של נאס”א, כדי ליצור את אחד הדיוקנאות המפורטים והצבעוניים ביותר של היקום, בדיוק בזמן לחג המולד.

התמונה החדשה, שכונתה על-ידי צוות המחקר “צביר הגלקסיות עץ חג המולד”, משלבת אור אינפרא-אדום שזוהה על-ידי טלסקופ החלל ג’יימס ווב של נאס”א, עם נתוני האור הנראה מהאבל של נאס”א, כדי להציג את MACS0416, צביר גלקסיות הנמצא כ-4.3 מיליארד שנות אור מכדור הארץ. מכיוון שהצביר מסוגל להגדיל את האור מגלקסיות רקע רחוקות יותר באמצעות תופעה הידועה בשם ‘עידוש כבידתי’, הוא איפשר לחוקרים לזהות סופרנובות מוגדלות ואפילו כוכבים בודדים בהגדלה מאוד גבוהה.

השוואה זה לצד זה של צביר הגלקסיות MACS0416 כפי שנצפו על ידי טלסקופ החלל האבל באור אופטי (משמאל) וטלסקופ החלל ג'יימס ווב באור אינפרא אדום (מימין) חושפת פרטים שונים. שתי התמונות מציגות מאות גלקסיות, אולם התמונה של ווב מראה גלקסיות שאינן נראות או נראות רק בקושי בתמונת האבל. הסיבה לכך היא שראיית האינפרא-אדום של ווב יכולה לזהות גלקסיות רחוקות או מאובקות מכדי שהאבל יוכל לראותן. (אור מגלקסיות רחוקות מוסט לאדום עקב התפשטות היקום.) זמן החשיפה הכולל של ווב היה כ-22 שעות, לעומת 122 שעות חשיפה לתמונת האבל. קרדיט: NASA, ESA, CSA, STScI
השוואה זה לצד זה של צביר הגלקסיות MACS0416 כפי שנצפו על ידי טלסקופ החלל האבל באור אופטי (משמאל) וטלסקופ החלל ג’יימס ווב באור אינפרא אדום (מימין) חושפת פרטים שונים. שתי התמונות מציגות מאות גלקסיות, אולם התמונה של ווב מראה גלקסיות שאינן נראות או נראות רק בקושי בתמונת האבל. הסיבה לכך היא שראיית האינפרא-אדום של ווב יכולה לזהות גלקסיות רחוקות או מאובקות מכדי שהאבל יוכל לראותן. (אור מגלקסיות רחוקות מוסט לאדום עקב התפשטות היקום.) זמן החשיפה הכולל של ווב היה כ-22 שעות, לעומת 122 שעות חשיפה לתמונת האבל. קרדיט: NASA, ESA, CSA, STScI

תובנות מדעיות מהצביר

“אנו קוראים ל-MACS0416 “צביר הגלקסיות עץ חג המולד”, הן בגלל שהוא כל כך צבעוני והן בגלל האורות המהבהבים הללו שאנו מוצאים בתוכו”, אמר האסטרונום של אוניברסיטת מיזורי ד”ר האוג’ינג יאן, המחבר הראשי של אחד משני המאמרים המתארים את התוצאות המדעיות. המאמר, בשיתוף ליפאן וונג, האסטרונום של אוניברסיטת טקסס A&M, התקבל לפרסום ב-The Astrophysical Journal.

וונג, חבר במחלקה לפיזיקה ואסטרונומיה באוניברסיטת טקסס A&M ובמכון מיטשל לפיזיקה יסודית ואסטרונומיה על שם ג’ורג’ וסינתיה וודס מאז 2006, הוא חלק מצוות אסטרונומיה של תחום-זמן המשתמש בטלסקופ ווב כדי לגלות את הסופרנובות הראשונות ביותר ביקום, כשהעתיקה ביותר ברשומות, מתוארכת לזמן שבו היקום היה בן יותר מ-3 מיליארד שנים. שיתוף הפעולה הבינלאומי, הידוע בשם: “אזורי עדיפות ראשוניים אקסטרה-גלקטיים למחקר עידוש ורייניזציה” (PEARLS), מובל על-ידי האסטרונום של אוניברסיטת אריזונה ד”ר רוג’ר וינדהורסט, ומקבל קרדיט על רכישת הנתונים שהובילו לתגליות.

טכניקות חדשניות ותחזיות

אחד מתכסיסי הצוות היה להשתמש בכוח התצפית הבלתי מעורער של “ווב” כדי לחפש עצמים המשתנים בבהירות הנצפית לאורך זמן, הידועים בשם עצמים משתנים. במאמר שפורסם ב-2017 לפני השיגור של הטלסקופ ווב, וונג ועמיתיו למאמר, חזו שהטלסקופ ימצא כמה עצמים משתנים כאלה בצילום בודד באמצעות הדימות העיקרי החזק שלו, המכונה מצלמת אינפרא-אדום קרוב (NIRCam). וונג מציין את תמונת MACS0416 ואת 14 העצמים המשתנים שהיא מכילה כהוכחה חיובית, וציין שהתגליות עולות על תחזיות הצוות.

“טלסקופ ווב מגלה מספר רב של עצמים משתנים, בעיקר סופרנובות, ביקום”, אמר וונג. “הוא לא רק מוצא סופרנובות, הוא גם מצא כוכבים בגלקסיות רחוקות שמוגדלים על-ידי השדה הכבידתי של גלקסיות קדמיות סמוכות”.

התגליות נעשות באמצעות תצפיות חוזרות ונשנות על אזור שמיים לכיוון צביר הגלקסיות MACS0416. קוטבו הצפוני של המסלול (NEP), אזור שבו טלסקופ ווב יכול להצביע לשם ברציפות ולקחת נתונים לאורך השנה, אידאלי לקבלת תצפיות תחום-זמן בעתיד. וונג אומר שהרגישות חסרת התקדים מאפשרת לגלות כמה סופרנובות, כמו אלה מפיצוצים של כוכבים לבנים ננסיים ברחבי היקום, אפילו עד לתקופה שבה היקום החל ליצור את הכוכבים הראשונים שלו.

מענה לשאלות מפתח באסטרונומיה

“יש שתי שאלות יסודיות באסטרונומיה: איך נוצרו הכוכבים הראשונים?, ומהו טבע הכוחות המניעים את התפשטות היקום?”, אמר וונג. “העצמים המשתנים שטלסקופ ווב מסוגל לגלות יספקו את הנתונים הדרושים כדי לטפל בשאלות האלה.

“תגליות אלה מראות שטלסקופ ווב הוא הכלי החזק ביותר לחקר העצמים החלשים המשתנים בשחר הקוסמי, כאשר היקום מתעורר מהעידן האפל ללא כוכבים ועד לימינו. באמצעות צפיה בסופרנובות, ניתן לחקור את תהליך התפתחות הכוכבים הראשונים וגם את התפשטות היקום עד לזמן שבו היקום היה צעיר מ-1 מיליארד שנים”.

חקר סופרנובות וכוכבים רחוקים

וונג אומר שחלק מהסופרנובות האלה הן כנראה תוצאה של מוות של כוכבים ננסיים במשקל נמוך, שהופכים לננסים לבנים ומתפוצצים באמצעות פיצוצים תרמו-גרעיניים. הכוכבים המוגדלים מאפשרים לחקור כוכבים בודדים ביקום הרחוק. כוכבים עתיקים אלה הם כנראה גם כוכבים מאסיביים מאוד שמייצרים עצמים משתנים קיצונית בהירים באמצעות תהליך שנקרא אי יציבות ייצור זוגות כוכבים.

“אנו צופים שהעצמים המשתנים האלה ‘שניתן לגלות באופן שגרתי’, יחזיקו פוטנציאל עצום במתן תשובות לשאלות הנוגעות לסוף עידן החושך הקוסמי ולפיזיקה של התפשטות היקום האפל”, אמר וונג.

1. מדע הבריאה הפיזיקלית

לריקנות הגיאומטרית היה נפח בכמות אינסופית.

הדמיון מילא את הריקנות הגיאומטרית בצורות גיאומטריות כמו מעגל , משולש , ריבוע , ועוד

צורת הריבוע נוצרה מכמות מסוימת של אורך סגור, המכילה כמות מסוימת של שטח.

וכך הלאה נוצרו צורות רבות.
    וירא אלוהים כי הריקנות הגיאומטרית האינסופית מכילה רק צורות גיאומטריות, וימלא את הריקנות בזמן פסיבי שאינו זז ממקומו, והוא נח מוחלט.

כך התחילה הבריאה הפיזיקלית, עם זמן פסיבי הממלא נפח גיאומטרי אינסופי.

ויהפוך אלוהים את הזמן הפסיבי לקר מוחלט, וכך נקבע גבול הקור בעולם.

והזמן הפסיבי היה נח מוחלט וקר מוחלט, והוא תפס נפח גיאומטרי אינסופי.
    ויאמר אלוהים – טוב המעשה אשר נעשה.

וירא אלוהים את מצבו הבודד והעגום של הזמן הפסיבי הנמצא בגבול הקור, ויצרף אליו את האנרגיה הכמותית העליזה מרובת הפנים .

ויטביע אלוהים באנרגיה הכמותית העליזה חוק פיזיקלי האומר:
    הופעות רבות יהיו לאנרגיה הכמותית העליזה, אבל הכמות המתחלפת לעולם תישמר.

וירא אלוהים כי האנרגיה הכמותית העליזה אכן מחליפה את הופעותיה , תוך הקפדה על שמירת הכמות המתחלפת.
    ויאמר אלוהים טוב הדבר עד למאוד..
    ויצווה אלוהים על הזמן הפסיבי והאנרגיה, ליצור את החומר המופיע בצורות פיזיקליות רבות, כמו זהב, ברזל, פחמן , מימן, ועוד,

והיצירה החלה.
    הזמן הפסיבי הכמותי, התחבר עם האנרגיה העליזה הכמותית, ומצירוף כמויות מסוים, נוצרה צורה פיזיקלית של זהב.

ושוב פעם התחבר הזמן הפסיבי הכמותי ,עם האנרגיה העליזה הכמותית, ומצירוף כמויות חדש זה, נוצרה צורה פיזיקלית של ברזל.

ושוב פעם התחבר הזמן הפסיבי הכמותי, עם האנרגיה העליזה הכמותית, ומצירוף כמויות חדש נוצרה צורה פיזיקלית של פחמן .

וכך יצרו הזמן הפסיבי והאנרגיה העליזה , צורות פיזיקליות רבות ומגוונות, וסוגי חומר רבים ומפתיעים הופיעו במרחב הגיאומטרי,

וכך הפך המרחב הגיאומטרי למרחב פיזיקלי, המספק חומר ליצירת כוכבים, בעזרת צירופי כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.

והכוכבים התחילו למלא את המרחב האינסופי המלא בזמן פסיבי, והם ניצבים קפואים במקומם.
    ואלוהים ציווה על הכוכבים הקפואים במקומם להתחיל לנוע – רק במסלול בעל צורה בורגית, שיש לו 3 נתונים.
    קוטר המסלול הבורגי, זווית קידום, ומהירות.

והכוכבים החלו לנוע ומעולם לא הפסיקו לנוע.
    הם לא נעו במסלול של קו ישר, וגם לא במסלול של קו עגול סגור. כל כוכב נע במסלול בורגי בעל שלושה נתונים ייחודיים רק לו – קוטר ייחודי , זווית קידום ייחודית, ומהירות ייחודית..

צורת מסלול זו הפכה את כל הכוכבים שבעולם ליחידה דינמית אחת בעלת צורה של דיסקוס.

ואלוהים ציווה על הדיסקוס הזה לנוע לנצח בקו ישר במרחב אינסופי המלא בזמן פסיבי ובאנרגיה,

בתוך הדיסקוס הזה הנע בקו ישר, נעים הכוכבים במסלולים בורגיים. הדיסקוס הזה , שכל כוכבי העולם נמצאים בו, קיבל את השם … יקום ,
    מהירות היקום בקו ישר היא מוחלטת, והאדם לא מבחין בה ( ערכה המשוער C12 )

כמות כוכבי היקום היא סופית אבל אינה קבועה.
    היקום נע במרחב אינסופי מלא בזמן פסיבי ובאנרגיה, ומהם נוצרים כוכבים חדשים.
    במהלך תנועתו המוחלטת של היקום גם מתפרקים כוכבים ביקום, והם מוסרים למרחב האינסופי את האנרגיה שלהם, ואת הזמן הפסיבי שלהם.

המרחב האינסופי הוא המקום בו נולדים כוכבים, והוא גם המקום בו הם מתפרקים ונעלמים.

גם הזמן האקטיבי עוד לא נברא,
    רק הזמן הפסיבי והאנרגיה העליזה נבראו, והם שיוצרים את חומר הכוכבים..

גם האור נברא, כגלים של זמן פסיבי ,
    גלי זמן פסיבי נעים בתווך נח מוחלט וקר מוחלט של זמן פסיבי, הממלא את המרחב האינסופי.

אור השמש הוא גלים של זמן פסיבי , הנעים במרחב אינסופי מלא בזמן פסיבי, שהוא נח מוחלט וקר מוחלט.

עם ידיעה טבעית זו המציא האדם שפה של מלים,

אך האדם לא ידע כי שפת המלים מבוססת על מעשים המביאים לידיעה טבעית.
    ומאחר שהאדם לא ידע את סוד המלים, המלים הביאו את מגדל בבל , שבלבל את האדם.

המלים גם הביאו את הזמן האקטיבי הקיים רק בדמיונו של האדם, ואינו קיים במרחב הפיזיקלי.

האדם שנברא על כוכב הוא שהמציא את הזמן האקטיבי. בעל המלים עבר, הווה, עתיד.
    עבר, ועתיד נמצאים בדמיונו של האדם, כאשר
    במציאות הפיזיקלית יש רק הווה.

האדם שנברא על כוכב הנמצא בתנועה נצחית, לכוד במלכודת המלים, ומעולם לא הצליח להשתחרר ממנה.

האדם אוהב את מלכודת המלים כיוון שיש בה את האהבה והתקווה, את הכעס והקנאה, ואת פתחי המילוט אל השקר, אל האמת, ואל דמיון חופשי.

מלכודת המלים פועלת תמיד, ומאז מחפש האדם שפה טובה חדשה, והוא עוד לא מצא.

2. אדון עצבר אתה מוכן בבקשה לעזוב אותנו עם השטויות הפגאניים שלך ,בחיית טמטמת את המוח עם עבודת האלילים הזאת , לך לאתר דתי ותקשיב לאיזה רב הזוי שמדבר על זרע לבטלה ועוד זבל שם מקומך ..

3. מים ? למה לא יין ?
    הנה זה מה ששלחתי לפרופ’ צבי מזא”ה

פרשת בראשית חדרה לליבם של בני אדם,
    והיא רומזת על הדרך הנכונה לחקירת היקום
    הפיזיקלי – גיאומטרי, והיא דרך של בריאה.

צורת הריבוע נוצרה מכמות מסוימת של אורך סגור, המכילה כמות מסוימת של שטח.

וירא אלוהים כי הריקנות הגיאומטרית האינסופית מכילה רק צורות גיאומטריות, וימלא אותה בזמן פסיבי העומד במקומו, והוא נח מוחלט.

ויהפוך אלוהים את הזמן הפסיבי לקר מוחלט, וכך נקבע גבול הקור בעולם.

כך התחילה בריאה פיזיקלית פלאית של זמן פסיבי נח מוחלט וקר מוחלט, הממלא מרחב גיאומטרי אינסופי.
    ויאמר אלוהים – טוב המעשה אשר נעשה.

וירא אלוהים את מצבו הבודד של הזמן הפסיבי הנמצא בגבול הקור, ויצרף אליו את האנרגיה העליזה מרובת הפנים .

ויטביע אלוהים באנרגיה העליזה חוק האומר:
    האנרגיה העליזה תוכל להחליף פנים, אבל הכמות המתחלפת לעולם תישמר.

וירא אלוהים כי האנרגיה הכמותית העליזה מחליפה את הופעותיה , תוך הקפדה על שמירת הכמות המתחלפת, ויאמר כי טוב .

ויצירת החומר החלה.

והזמן הפסיבי והאנרגיה מילאו את המרחב האינסופי בחומרים, שמהם נוצרו הכוכבים

והאלוהים ציווה על הכוכבים להיות תמיד בתנועה
    ורק במסלול בעל צורה בורגית, שיש לו 3 נתונים.
    והכוכבים החלו לנוע,
    לא במסלול של קו ישר, גם לא במסלול של קו עגול סגור, אלא רק במסלול בורגי בעל שלושת הנתונים – קוטר המסלול, זווית קידום, ומהירות.

צורת מסלול זו הפכה את כל הכוכבים ליחידה דינמית אחת בעלת צורה של דיסקוס.
    יחידה דינמית זו בעלת צורה של דיסקוס, נעה לנצח בקו ישר במרחב האינסופי המלא בזמן פסיבי ואנרגיה.

בתוך יחידה דינמית זו הנכה כולה בקו ישר, נעים הכוכבים לא בקו ישר . כל כוכב נע במסלול בעל צורה בורגית ייחודית לו וצורת מסלול זו היא שיוצרת מכל הכוכבים מבנה בצורת דיסקוס.

המבנה עצמו של דיסקוס נע בקו ישר.
    מהירות המבנה היא מוחלטת ואינה ניתנת למדידה

מבנה דינמי זה בעל צורת דיסקוס שכל הכוכבים שבעולם נמצאים בו, קיבל את השם … יקום.
    השערה – מהירות היקום C12

כמות כוכבי היקום היא סופית אבל אינה קבועה.
    היקום נע במרחב אינסופי המלא בזמן פסיבי ובאנרגיה. במהלך תנועתו של היקום נוצרים כוכבים חדשים מהזמן הפסיבי והאנרגיה הנמצאים במרחב.

במהלך תנועתו של היקום גם מתפרקים כוכבים, והם מוסרים למרחב את האנרגיה שלהם, ואת הזמן הפסיבי שלהם.

גם הזמן האקטיבי עוד לא נברא,
    רק הזמן הפסיבי והאנרגיה העליזה נבראו, והם יוצרים את חומר הכוכבים..

גם האור נברא,
    כגלים של זמן פסיבי , הנעים בתווך של זמן פסיבי – שהוא נח מוחלט וקר מוחללט

אור השמש הוא גלים של זמן פסיבי , הנעים במרחב אינסופי מלא בזמן פסיבי – שהוא נח מוחלט וקר מוחלט.

כשנברא האדם, הוא קיבל מהבורא ידיעה טבעית.
    עם ידיעה טבעית זו המציא האדם שפה של מלים, אך האדם לא ידע כי שפת המלים מבוססת על מעשים המביאים לידיעה טבעית.
    ומאחר שהאדם לא ידע את סוד המלים, המלים הביאו את מגדל בבל , שהביך את האדם.

האדם שנברא על כוכב הוא שהמציא את הזמן האקטיבי. בעל המלים עבר, הווה, עתיד.
    עבר, ועתיד נמצאים בדמיונו של האדם, כאשר
    במציאות הפיזיקלית יש רק הווה.

4. התמונות המדהימות הם רק תמונות, וכולנו מחפשים את הסיפור של התמונות

פרשת בראשית חדרה לליבם של בני אדם,
    והיא מציגה את הדרך הנכונה לחקירת היקום.

צורת הריבוע נוצרה מכמות מסוימת של אורך סגור, המכילה כמות מסוימת של שטח.

וירא אלוהים כי הריקנות הגיאומטרית מכילה רק צורות גיאומטריות, וימלא את הריקנות הזו בזמן פסיבי העומד במקומו, והוא נח מוחלט.

ויהפוך אלוהים את הזמן הפסיבי לקר מוחלט, וכך נקבע גבול הקור בעולם.

כך התחילה הבריאה הפיזיקלית הפלאית, וירא אלוהים כי טוב הדבר עד למאוד.

ויטביע אלוהים באנרגיה העליזה חוק האומר:
    האנרגיה העליזה תוכל להחליף פנים, אבל הכמות המתחלפת לעולם תישמר.

וכך קרה, שהמרחב האינסופי התמלא בזמן פסיבי ובאנרגיה עליזה בעלת כמות משתמרת המחליפה פנים , ומשנה את הופעותיה.

וירא אלוהים כי טוב מאוד הדבר.

ויצירת החומר החלה.
    הזמן הפסיבי הכמותי, התחבר עם האנרגיה הכמותית, ומצירוף כמויות מסוים, נוצרה צורה פיזיקלית של זהב.

והזמן הפסיבי והאנרגיה מילאו את המרחב האינסופי בחומרים, שמהם נוצרו הכוכבים

והאלוהים ציווה על הכוכבים לנוע , רק במסלול בעל צורה בורגית, והוא בעל 3 נתונים,
    קוטר המסלול הבורגי, זווית קידום, ומהירות.

צורת מסלול זו הפכה את כל הכוכבים ליחידה דינמית אחת בעלת מבנה של דיסקוס.
    דיסקוס זה נע לנצח בקו ישר במרחב האינסופי המלא בזמן פסיבי ואנרגיה.

בתוך המבנה של דיסקוס זה נעים הכוכבים.
    כל כוכב נע במסלול בעל צורה בורגית ייחודית לו וצורת מסלול זו היא שיוצרת מכל הכוכבים מבנה דינמי בצורת דיסקוס.

המבנה עצמו של דיסקוס נע בקו ישר.
    מהירות המבנה היא מוחלטת ואינה ניתנת למדידה

מבנה דינמי זה בעל צורת דיסקוס שכל הכוכבים שבעולם נמצאים בו, קיבל את השם … יקום.
    השערה – מהירות היקום C12

גם הזמן האקטיבי עוד לא נברא,
    רק הזמן הפסיבי קיים במציאות , והוא יחד עם האנרגיה – יוצרים את חומר הכוכבים..

הזמן הפסיבי והאנרגיה של השמש , מפיצים אור.
    האור הזה הוא גלים של זמן פסיבי , המתפזרים במרחב האינסופי המלא בזמן פסיבי, שהוא נח מוחלט וקר מוחלט.

כשנברא האדם, הוא קיבל מהבורא ידיעה טבעית.
    עם ידיעה טבעית זו המציא האדם שפה, ולא ידע כי שפה זו מבוססת על מעשים המביאים לידיעה.
    המלים הביאו את מגדל בבל .
    המלים גם הביאו את הזמן האקטיבי הקיים רק בדמיונו של האדם, הזמן האקטיבי מציג תמיד את מלכודת המלים המבלבלת את האדם , ומזכירה לו את מגדל בבל.

האדם שנברא על כוכב המציא בעצמו את הזמן האקטיבי. המצאה זו של האדם, יצרה את המלים עבר, הווה, עתיד, שנמצאים רק בדמיונו.

האדם אוהב את מלכודת המלים כיוון שיש בה את האהבה והתקווה, את הכעס והקנאה, ואינו אוהב את שפת המספרים היבשה והכמותית.