תמונות מהממות מהאבל שהופעל מחדש: גלקסיות מוזרות חדשות

בין היתר צולם ARP-MADORE2115-273 תצפית נדירה של אינטראקציה בין זוג גלקסיות ו- ARP-MADORE0002-503 - גלקסיה ספירלית גדולה עם זרועות ספירלה פרושות בלתי רגילות.
בין היתר צולם ARP-MADORE2115-273 תצפית נדירה של אינטראקציה בין זוג גלקסיות ו- ARP-MADORE0002-503 – גלקסיה ספירלית גדולה עם זרועות ספירלה פרושות בלתי רגילות.

התמונות האלה, מתוכנית בראשות ג’וליאן דלקנטון מהאוניברסיטה של וושינגטון בסיאטל, מראות את החזרה של האבל לפעילות מדעית מלאה. משמאל: ARP-MADORE2115-273 היא תצפית נדירה של אינטראקציה בין זוג גלקסיות בחצי הכדור הדרומי. מימין – ARP-MADORE0002-503 היא גלקסיה ספירלית גדולה עם זרועות ספירלה פרושות בלתי רגילות. לרוב גלקסיות הדיסק יש מספר זוגי של זרועות, אבל לגלקסיה הזאת יש שלוש.

שתי הגלקסיות הייחודיות האלה הן חלק מתוכנית לסקירת גלקסיות מוזרות המפוזרות ברחבי השמיים.

התמונות המוקדמות האלה מראות את החזרה של האבל לפעילות מדעית מלאה, אחרי שתוקנה חריגת מחשב בחללית. התצפיות המדעיות הרגילות התחילו מחדש ב-17 ביולי בשעה 13:18 שעון החוף המזרחי. בין המטרות הראשונות: צבירי כוכבים כדוריים בגלקסיות אחרות וזוהרים קוטביים בכוכב הלכת הענקי צדק, בנוסף למבט על גלקסיות מוזרות.

שתי הגלקסיות הייחודיות האלה הן חלק מתוכנית בראשות ג’וליאן דלקנטון מהאוניברסיטה של וושינגטון בסיאטל, לסקירת גלקסיות מוזרות המפוזרות ברחבי השמיים.

[חלק שמאלי] — ARP-MADORE2115-273 היא דוגמה נדירה לאינטראקציה בין זוג גלקסיות בחצי הכדור הדרומי. התצפיות האלה של האבל הן ההצצה ברזולוציה גבוהה הראשונה של האבל במערכת המסקרנת הזאת, שנמצאת במרחק של 297 מיליון שנות אור. האסטרונומים חשבו קודם שזאת מערכת של “טבעת התנגשות” בגלל המיזוג החזיתי של שתי גלקסיות. התצפיות החדשות של האבל מראות שהאינטראקציה המתמשכת בין הגלקסיות היא הרבה יותר מורכבת, ומשאירה מאחוריה רשת עשירה של כוכבים וגז מעורפל.

[חלק ימני] — ARP-MADORE0002-503 היא גלקסיה ספירלית גדולה עם זרועות ספירלה פרושות בלתי רגילות, במרחק של 490 מיליון שנות אור. הזרועות שלה נפרשות לרדיוס של 163,000 שנות אור, והיא לכן נרחבת פי שלושה יותר מגלקסיית שביל החלב שלנו. לרוב גלקסיות הדיסק יש מספר זוגי של זרועות, אבל לגלקסיה הזאת יש שלוש.

“אני מודה שהיו לי כמה רגעים של מתח בזמן ההשבתה של האבל, אבל גם האמנתי במהנדסים והטכנאים הנפלאים של נאס”א. כולם מאוד אסירי תודה, ואנחנו נרגשים לחזור למדע!”, אמרה דלקנטון.

1. בעיתונות והתקשורת הדתית חרדית התעלמות מוחלטת מכל נושא החלל. הסתירה לסיפורי התורה בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ, שמים כ 6 7 קמ של אויר ואחר חלל. החלל לא מופיע..ואחר בריאת השמש והירח ביום ה4, ולמרות שלא היו , כן נספרו היממות. והשמש סובבת את הארץ שהינה בסיס מרכז היקום. ועד אז הארץ היתה שטוחה ועמדה.
    וגודל מרחב היקום מעבר לכ 5700 שנות הבריאה…מרוב סתירות וסיפורי אגדות ההנהגה החרדית מעדיפה למנוע ידע לימוד סיפרות כתבות צילומים…המצינים את כל ההתמחויות המדעיות.
    עד מתי ציבור של מעל מיליון ועוד תקופה 2 מיליון יחיה בעולם אגדות ושקרים שיש שמים ובו נמצא הגשם כס האלוקים המלאכים השטן הלילית..ויתר סיפורי האגדה היהודית .

2. האבל מציין את פרשת הדרכים החשובה ביותר בתצפיות אסטרונומיה במאה השנים האחרונות. יש “בעידן הקדום” שקדם לטלסקופ החלל ויש “העידן המודרני”, כאשר האבל מספק את הגילויים המשמעותיים ביותר. מעניין לציין כי טלסקופ החלל יוצר על ידי קבלן של לווייני ריגול עבור הפנטגון – ואפילו התקלה המביכה שפגעה בו בימיו הראשונים נובעת מכך שכיול מיקוד העדשה בוצע במתודה של מצלמת ריגול המיועדת לחדור את האטמוספרה, ולא לגשש בריק המוחלט של הקוסמוס.