ילדים סקרנים: אנחנו מנסים ליצור קשר עם חייזרים – אך האם הם רוצים ליצור איתנו קשר?

“בני אדם מנסים ליצור קשר עם חייזרים כבר הרבה שנים, אך האם החייזרים רוצים ליצור איתנו קשר?” שואל סאי, בן שמונה, לונדון, בריטניה

מאת ז’קו ואן לון, אסטרופיזיקאי ומנהל מצפה הכוכבים קיל, אוניברסיטת קיל. תרגום: אבי בליזובסקי

חייזרים. המחשה: shutterstock

זו שאלה נהדרת – והאמת היא שאנחנו לא יודעים את התשובה.

עדיין לא מצאנו חייזרים, ולכן לא הצלחנו לשאול אותם ולקבל תשובה. כשאנחנו מנסים לענות על השאלה “האם הם רוצים ליצור איתנו קשר”, עלינו לשים את עצמנו בנעליהם – זאת כמובן אם יש להם רגליים.

השאלה מניחה שחייזרים אכן קיימים. ושוב, מכיוון שעדיין לא מצאנו כאלה, אנחנו לא יודעים אם כן. ייתכן שהם עשויים להתקיים, מסיבה אחת פשוטה: אנחנו קיימים. לא משנה מה שגרם לחיידקים להתפתח לגופים מורכבים עם מוח אינטליגנטי על כדור הארץ, התהליך הזה יכול היה להתרחש גם בכוכב אחר.

בכדור הארץ נראה שהשינוי הזה התרחש די בפתאומיות לפני כ-700 מיליון שנה. באותה תקופה כדור הארץ כבר היה כמעט בן 4 מיליארד שנה, והוא היה מיושב על ידי צורות חיים פשוטות כמו חיידקים במשך רוב הזמן הזה. מדוע זה לא קרה מוקדם יותר? ומה גרם לזה לקרות? עד שנמצא את התשובות לשאלות אלו איננו יכולים לדעת מהו הסיכוי שזה קרה גם במקומות אחרים.

אם יש חייזרים שם, הם עשויים לרצות ליצור איתנו קשר מאותן הסיבות שאנחנו רוצים ליצור עמם קשר.

אחת הסיבות שבגללן מדענים על כדור הארץ מחפשים חייזרים היא שאנחנו סקרנים. אנחנו רוצים לדעת אם הם קיימים, איך הם נראים וכיצד הקשר שלנו איתם עשוי להיראות. הסקרנות היא כוח רב עוצמה, המוביל אותנו להביט מעבר לאופק ולנסות דברים חדשים. כך פיתחנו מדע וטכנולוגיה, ובזכותם אנו יכולים לקיים שיחות וידאו עם חברים מהצד השני של העולם ואנו יכולים לטוס לחלל. גם חייזרים עשויים להיות סקרנים לגבינו.

אך ישנן סיבות נוספות מדוע אנו רוצים ליצור קשר עם אחרים. לפעמים היינו זקוקים לעזרה מאחרים, או חברות. אולי גם חייזרים יחפשו עזרה או ידידות עמנו.

הם עשויים להתעניין גם בכוכב הלכת שלנו. לכדור הארץ יש תנאים מושלמים לחיים. חייזרים עשויים להזדקק לבית אחר, אם מסיבה כלשהי – כגון שינויי אקלים, מלחמה גרעינית או פגיעה עוצמתית של אסטרואידים – הם נאלצו לעזוב את הפלנטה שלהם.

ייתכן גם שהם לא יחפשו חברות. יש המון דוגמאות מההיסטוריה שלנו לזמנים בהם בני אדם טיילו ברחבי כדור הארץ ופעלו באכזריות, הרגו או שיעבדו את האנשים שחיו שם. חייזרים המתיישבים על כדור הארץ עשויים לחשוש מהפרעה מצידנו. יש סיבה נוספת – בני אדם הם טורפים שאוכלים צורות חיים אחרות. גם חייזרים עשויים למצוא אותנו גם מזינים או טעימים.

כל אלה סיבות אפשריות לכך שחייזרים ירצו ליצור איתנו קשר. אבל מה אם לא? עד כמה חייזרים עשויים למצוא אותנו משעממים, קשים להבנה, פרימיטיביים מכדי שראויים לתשומת ליבם, או שעלולים לסבול ממחלה? שיחות על פני החלל אורכות שנים רבות ונמשכות הרבה יותר זמן. ייתכן שחייזרים מסוימים פשוט לא מתעניינים בחיים שמעבר לעולמם שלהם.

מצד שני, יכול להיות שהחיים כמו שלנו הם למעשה שכיחים מאוד. עם כל כך הרבה עולמות ותרבויות לבחירה, אולי פשוט עדיין לא תפסנו את עיניהם. אם זה המקרה, אנו עשויים לזהות בקרוב בעצמנו חייזרים בכוכבי לכת המקיפים כוכבים סמוכים.

לכתבה באתר The Conversation

1. תרבויות חוצניות אינטליגנטיות לא-אנושיות מלוות את המין האנושי מזה עידנים. ישנן עדויות רבות על מפגשים עמם וברוב המקרים החוויות הן חיוביות וקשורות להתפתחות תודעתית אישית וקולקטיבית.
    במחקר של ארגון FREE שבו השתתפו אלפי אנשים ברחבי העולם שחוו מפגשים מסוגים שונים עם ישויות אינטליגנטיות לא-אנושיות. הרוב המכריע ( מעל 80%) של הנחקרים דיווחו על חוויות חיוביות במפגשים שהשפיעו על חייהם באורח חיובי. ממליץ לקרוא:
    Beyond UFOs: The Science of Consciousness & Contact with Non Human Intelligence
    להורדת פרק ראשון חינם:
    מפגשים מהסוג החמישי (5-CE) הם יוזמה ליצירת תקשורת של בני אדם עם תרבויות אינטליגנטיות לא אנושית, המבוססת על חיבור לתודעה האחת הנמצאת בכל באמצעות כללי פרוטוקול התקשורת שפיתח ד”ר סטיבן גריר.
    מטרת הקבוצות לתרגל את פרוטוקול CE-5 ליצירת תקשורת מכבדת והדדית עם תרבויות אינטליגנטיות לא אנושיות.
    במסגרת פעילות הקבוצה אנו משתפים חוויות וצילומים של מפגשים מהסוג החמישי בישראל וברחבי העולם.
    אם אתם מעונינים ללמוד כיצד ליצור קשר עם אומות הכוכבים אתם מוזמנים ללמוד על הנושא באתר
    מפגשים מהסוג החמישי בישראל ? CE-5 Israel

2. אשמח אם תיפתח בכתבה של רועי צזנה (על החיסונים) האפשרות להוסיף תגובה.