המכ"ם לא גילה שום רסיס שנפל בשתי הדקות הראשונות. בכל מקרה, ראשי נאס"א מבטיחים חד משמעית שכל פריים ייבחן

21:50 הטלוויזיה של נאס"א מראה תמונות ראשונות מתוך הדיסקוורי שמגיעות לכדור הארץ כל אימת שהמעבורת חולפת מעל ארה"ב. שידורים קבועים יחלו רק מחר בבוקר לאחר התקנת האנטנה הלווינית. האסטרונאוטים מכינים את הציוד להמשך המסע, ובינתיים מתגלית תקלה באחת ממצלמות הוידאו שעל הסיפון. בשעה הקרובה הם גם מתכוונים לפתוח את הזרוע הרובוטית ולמתוח אותה כדי לבחון את יכולתה. הזרוע תשמש אותם רבות לצורך הניסויים שלהם – בעיקר כדי לבחון טכנולוגיות וטכניקות לתיקונים במסלול.
ובתוך כך מוסרות סוכנויות הידיעות כי המעבורת דיסקוורי ושבעת האסטרונאוטים שעל סיפונה המריאו לראשונה מאז אסון קולומביה לפני שנתיים וחצי, שבמהלכם ביקשה נאס"א להפוך את טיסות המעבורת לבטוחות יותר.
המאמצים נועדו להבטיח את שלומם של האסטרונאוטים אך גם את גאוותה של אמריקה ככוח טכנולוגי, גורל תוכנית החלל של ארה"ב, ועתיד חקר החלל בכלל.
"הציפיה הארוכה שלנו הסתיימה, כך גם עבור מיליוני אנשים שהאמינו כל כך הרבה במה שאנחנו עושים ועכשיו הם מרוצים." אמר מנהל השיגור מייקל ליינבך לאסטרונאוטים דקות אחדות לפני השיגור.
עובדי תוכנית החלל וקרובי הנספים מאסונות צ'לנג'ר וקולומביה צפו בחששות בהמראת המעבורת מכן השיגור בדיוק בשעה 10:39 לאובך של שמי הקיץ, תוך שהיא גוררת אחריה שני שובלים של עננים ומתקדמת לעבר האוקיאנוס האטלנטי באחד השיגורים המנוטרים ביותר בהסטוריה של נאס"א.
שני מטוסי ביון, ולמעלה ממאה מצלמות תיעדו את השיגור מכל זוית אפשרית כדי ללכוד כל סימן לרסיסים מעופפים מהסוג שגרם לאסון קולומביה.
צילום מחשיד ביציאה מכן השיגור
צילום וידאו של דיסקוורי בעת יציאתה מכן השיגור הראה משהו שעשוי להיות לפחות שני עצמים גדולים בצבע בהיר נושרים מהחללית. ואולם בכירי נאס"א אומרים כי המכ"מ לא הראה סימנים לנפילת רסיסים בשתי הדקות הראשונות והם העלו את האפשרות שאלו היו רסיסים לא מזיקים של נייר שהגן על המאיצים של המעבורת לפני השיגור.
סגן מנהל תוכנית המעבורת, וויין הייל, אמר כי מוקדם מדי לומר מה צילמה המצלמה, והוא הבטיח כי כל הצילומים ייבחנו פריים אחר פריים בימים הקרובים. אנחנו מקווים שלא קרה כלום". אמר.
מד הדלק שגרם לביטול נסיון השיגור לפני שבועיים עבד הפעם באורח תקין לחלוטין גם לפני וגם אחרי השיגור, לרווחת אנשי נאס"א. והספירה לאחור היתה חלקה באופן ראוי לציון. אם החיישנים היו מתקלקלים, היו אנשי נאס"א אמורים להפר את חוקי הבטיחות ולאפשר את השיגור.