סוכנות החלל האמריקנית מבקשת לקיים עוד שיגור יום אחד של המעבורת לפני שתאשר שוב שיגורים ליליים.
מנהל נאס”א מייק גריפין אמר כי שיגורים בשעות החשכה יאושרו כאשר המהנדסים יהיו שבעי רצון משינויי הבטיחות שנעשו במעבורות. השיגור בשעות היום בלבד הוא תנאי שהוטל על נאס”א בעקבות אסון קולומביה כדי שניתן יהיה לצלם ולתעד את הרגעים שבהם עולה המעוברת למסלול בפרטי פרטים. ואולם כלל זה מגביל את האפשרות לטוס לתחנת החלל הבינלאומית שהיא היעד של המעבורות מעתה ועד לסיום תוכנית המעבורות ב-2010.
גריפין אמר זאת בסמינר שהתקיים במפגש הבינלאומי לתעופה בבסיס האימונים של חיל האוויר הבריטי באנגליה. הוא מסר כי המעבורות ידרשו ליכולת לשיגור גם ביום וגם בלילה אם רוצים להספיק להשלים את הקמת התחנה עד לקרקוע המעבורות. 16 משימות נדרשות להשלמת עבודות הבניה.
שיגור הדיסקברי היה אחד המרכיבים לקראת חידוש שיגורי הלילה, אמר גריפין. “התוכנית שלנו היא לקיים שיגור יום אחד לפני שנחדש את שיגורי הלילה. נהיה חייבים לחדש את שיגורי הלילה כדי להשלים את תחנת החלל. תמיד ידענו זאת.”
מנהל נאס”א מסר עוד כי המהנדסים בוחנים את כל הנתונים שהתקבלו בצילומים מהשיגור האחרון כדי לאשר שאכן השינויים שנעשו במכל הדלק החיצוני סייעו לשיגור להתנהל כמתוכנן.
בסוף אוגוסט אמורה להמריא המעבורת אטלנטיס בטיסה STS-115, שתחדש באופן רשמי את תהליכי בניית תחנת החלל הבינלאומית.