סיקור מקיף

SpaceX החלה בתהליך מסודר של בדיקת התקלה שגרמה לאובדן הטיל ועליו הלוויין עמוס 6

כך הודיעה החברה באתר שלה, והוסיפה כי רשות התעופה הפדרלית ונאס”א ישתתפו בחקירה * “אנו מצטערים מאוד על האובדן של הלוויין עמוס 6”

פיצוץ משגר פאלקון 9 של חברת ספייס אקס על כן השיגור בפלורידה ועליו הלוויין עמוס 6. צילום מסך מתוך RT

SpaceX החלה בתהליך מדוקדק של בחינת הגורמים לתקלה שגרמה לאובדן הלוויין עמוס 6. כך הודיעה החברה בדף החדשות באתר האינטרנט שלה.
“אנו מצטערים מאוד על האובדן של עמוס-6, ומבקשים לחזור לשגר בביטחה ובאמינות כדי לעמוד בדרישות לקוחותינו, דבר שנמצא בעדיפות הראשונה שלנו. עסקיSpaceX הינם איתנים, עם כ-70 שיגורים צפויים בשווי של למעלה מ-10 מיליארד דולרים. בעקבות האירועים, אנו אסירי תודה על התמיכה המתמשכת והביטחון הבלתי מתפשר של לקוחותינו המסחריים, וכן של נאס”א ושל חיל האוויר של ארצות הברית”.

סקירה כללית של האירוע:

התקרית בקומפלקס 40 של חברת SpaceX בבסיס חיל האוויר בקייפ קנוורל התרחשה כשמונה דקות לפני הפעלת מבחן מתוזמנת של משגר פלקון 9, שאמור היה לשאת את הלוויין לחלל. החברה מסרה כי הפיצוץ גרם “לאובדן הטיל והמטען שנשא”.

בעת האירוע, כן השיגור היה אנכי ובוצעו בו תהליכים מונעים לצורך הבדיקה. הממצאים הראשוניים מצביעים על כך שמקור הבעיה היה ככל הנראה במיכל החמצן נוזלי של השלב העליון. בהתאם לנוהל העבודה השגרתי, כל האנשים שהיו במקום הורחקו, כך שלא היו נפגעים.

על מנת לזהות את שורש הבעיה שגרמה לתקלה פתחהSpaceX בחקירה מיד לאחר התאונה, בהתאם לתכניות מגירה לחקירת תאונות כאלה. תכניות אלה כוללות שמירה על כל הראיות האפשריות והרכבת צוות חקירה לבחינת האסון, בפיקוח מנהל התעופה הפדרלי ובהשתתפות נאס”א, חיל האוויר האמריקאי ומומחים אחרים מהעשייה. החברה מסרה כי היא נמצאת בשלבים הראשונים של בדיקת כ-3000 ערוצי נתוני טלמטריה ווידאו המכסים פרק זמן של 55-35 אלפיות שניה. במקביל חוקרים צוותים באתר השיגור עצמו את מצבו של כן השיגור 40, שספג נזק משמעותי. היקפו המלא של הנזק טרם נקבע.

SpaceX מפעילה כיום שלושה כני שיגור, שניים מהם בפלורידה ואחד בבסיס חיל האוויר ונדנברג בקליפורניה. אתרי השיגור האחרים של החברה לא הושפעו מאירועי יום חמישי. קומפלקס 4E בונדנברג נמצא בשלבים הסופיים של שדרוג תפעולי. קומפלקס השיגור 39 הממוקם במרכז החלל קנדי עתיד להיות מבצעי בנובמבר, ועל פי החברה, שניהם מסוגלים לתמוך במשגרי פלקון 9 ו-Falcon Heavy. “העדיפות הראשונה שלנו היא לחזור לשגר בביטחה ובאמינות עבור לקוחותינו, ואנו ננקוט את כל הצעדים הדרושים על מנת להבטיח את הרמות הגבוהות ביותר של בטיחות למשימות העתידיות של פלקון 9. אנו נחקור את הבעיה ונטפל בה בדקדקנות וביסודיות”.

עוד בנושא באתר הידען:

3 תגובות

  1. כשמתדלקים טיל עם לווין עליו,אז חשמל סטטי יכול להפוך השקעה של שנים ומאות מיליונים לעפר ועשן.אבל האמריקאים “ההגונים” עוד יאשימו אותנו במחדל שלהם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.