פלוטו: תמונות ראשונות בצבע

תצרף התמונות הצבעוני המשופר כולל כמה מהמראות החדים ביותר של פלוטו שהחללית ניו הוריזונס צילמה בעת המעבר שלה ליד פלוטו ב-14 ביולי.

הרים ומישורים על פלוטו כפי שצולמו כ-15 דקות לפני ההתקרבות הגדולה, בתוספת צילום צבע של אותו איזור ברזולוציה יותר נמוכה (בגלל המרחק ממנו צולמה) מאפשרים הצצה לנופים המרהיבים. צילום:NASA/JHUAPL/SwRI

תצרף תמונות צבעוני משופר כולל כמה מהמראות החדים ביותר של פלוטו שהחללית ניו הוריזונס צילמה בעת המעבר שלה ליד פלוטו ב-14 ביולי.

התמונות הם חלק מסדרה של תמונות שצולמו סביב הנקודה הקרובה ביותר של ניו הוריזונס לפלוטו, והרזולוציה שלהם היא 77-85 מטרים לפיקסל, כך שניתן לראות בה פרטים יחסית קטנים. נתונים ברזולוציה נמוכה – כ-630 מטרים לפיקסל הוספו לתצרף כדי ליצור תמונה חדשה.

רוחב הנוף שבתמונה כ-80 קילומטרים מקצה ה- badlands צפון מזרחית למה שמכונה היום באופן פורמלי מישור ספוטניק (Sputnik Planum,) וחוצה את הרי אל אדריסי, ועד ל”קו החוף” של תצורת ה”לב” של פלוטו, ועד למישורי הקרח של הלב.

התמונות המרכיבות את התמונה המאוחדת צולמה מהטלסקופ ארוך הטווח (LORRI) כ-15 דקות לפני שניו הוריזונס הגיעה לנקודה הקרובה ביותר לפלוטו ממרחק של כ-17 אלף קילומטרים, עם נתוני צבע (בתחום האינפרה אדום הקרוב, אדום וכחול) שצולמו על ידי Ralph/Multispectral Visible Imaging Camera (MVIC) 25 דקות לפני הצילומים של לורי.
המגוון הרחב של מכתשים הרים ומישורי קרח הנראה בתצלומים מספק למדענים ולציבור הרחב חלון הצצה לנופים עוצרי הנשימה ברזולוציה גבוהה בפלוטו.

זרם התמונות מפלוטו ימשיך בשנה הקרובה, כאשר החללית ניו הוריזונס תעביר את כל המידע האגור במחשב שלה לכדור הארץ.
ייתכן שייעשה ביכולות שלה שימוש נוסף. לפי ויקיפדיה, ב-1 בינואר 2019 החללית צפויה לחלוף על פני גוף בחגורת קויפר בקוטר של כ-30-45 קילומטר שכינויו 2014 MU69. המשימה דורשת אישור סופי של נאס”א בשנת 2016, אך תמרונים לתיקון המסלול של ניו הורייזונס נעשו כבר באוקטובר 2015. ב-2026 צפויה הגשושית לסיים את משימתה.

1. יפה. מי שסבר שחקר מערכת השמש ממצה את עצמו, גילויים כאלה שבים ומוכיחים שרב הנגלה על הנסתר.
    יהיה נחמד אם בעתיד יהיה מאמר על חגורת קויפר והסיפור עם פלוטו שהפך מכוכב לכת לדמוי כוכב לכת. מעניין עד היכן מגעת השפעת קרינת השמש ביצירת מבנה עצמים מגן סביבה – החגורה הראשונה לפחות פי 2 מהמרחק לכוכב הרחוק במערכת השמש משהשמש, והחגורה השניה – אחריה עוד מחפשים. ואיך כדור הארץ הקרוב יחסית לשמש, מגן על עצמו מקרינה שמייצרת קליפת אסטרואידים וכוכבים דמויי כוכב לכת במרחק פי 2 מכוכב הלכת הרחוק ביותר מהשמש.

2. איזה יופי, פעם ראשונה שאני רואה תמונות צבע מכוכב לכת רחוק (בדרך כלל זה בשחור לבן).

האם אלו הצבעים שנראה בעין אם נהיה שם ?