שפעת החזירים מתפשטת. חוקרים מפתחים חיסון אוניברסאלי לשפעת

חוקרים מאוניברסיטת סיינט לואיס מפתחים חיסונים שיהיו טובים נגד זנים שונים של וירוס השפעת A ו-B, כצעד ראשון לקראת חיסון אוניברסאלי שיינתן ביחד עם החיסון העונתי כדי להרחיב את טווח הכיסוי

שימוש במבנה פרוטאינים בנוצר על ידי מחשבי-על עוזר למדענים להלחם בזנים שפיתחו עמידות נגד תרופות קיימות. (מקור: אוניברסיטת UC בסן-דייגו)

בעוד העולם מתמודד עם מגיפת שפעת החזירים שהחלה במקסיקו ווהתפשטה למדינות רבות בעולם, מסתבר שחיסון לשפעת שיגן מפני מוות וסיבוכים קשים מזנים שונים של שפעת קרוב יותר להפוך למציאות. כך גילו חוקרים מהמרכז לחקר החיסונים באוניברסיטת סיינט לואיס.

“זה הצעד המשמעותי הראשון בפיתוח חיסון אוניברסאלי שיאפשר להגן כנגד מגיפות שפעת” אמר ד”ר רוברט בלשה, Belshe , מנהל מרכז חקר החיסון באוניברסיטת סיינט לואיס. בלשה, החוקר המוביל במחקר של חיסון שנועד להגן מפני זני שפעת A ו-B הציג את ממצאי הצוות בועידת הקרן לחקר מחלות מדבקות המתקיים בימים אלה בבלטימור.

חברות התרופות מייצרות כיום חיסון שונה בכל שנה כדי להתאימו לזנים השונים שהחוקרים צופים כי יחלו להסתובב בעולם. הוספת חיסון אוניברסאלי לחיסון העונתי יאפשר שיפור ההגנה כנגד זני שפעת המשתנים משנה לשנה. “חיסונים חדשים המסוגלים לספק חיסון ארוך טווח ורחב יריעה כנגד זנים מגוונים, לרבות וירוסים העלולים לגרום למגיפות, הם דבר מאוד נדרש” אומר בלשה.

במסגרת המחקר קיבלו 377 מתנדבים בוגרים בריאים שלוש זריקות של תרכיב החיסון האוניברסאלי Bivalent Influenza Peptide Conjugate Vaccine (BIPCV) בתקופה של ששה חודשים.

החוקרים מצאו כי מינונים נמוכים של החיסון הם נסבלים ובטחים. בנוסף, מינון נמוך של החיסון מעוררים את התגובה החיסונית – הגוף מייצר מידה גדולה של נוגדנים – ברמות הדומות לאלו הניתנות כדי להגן על בעלי חיים קטנים שנפגעו משפעת מפני תחלואה קשה ומוות. ואולם לדברי בלשה, נדרשים ניסויים נוספים.

החוקרים גם בטוחים לאור המחקר, כי מתן חיסון כזה בעת התפרצות מגיפות שפעת יוכל להפחית את התמותה.

עדכונים בישראל

עד כה אושפזו שני חולים בישראל שאובחנו בוודאות. אחד מהם מאושפז בבית החולים לניאדו בנתניה. ילד בן 9 אושפז בבית החולים לילדים “דנה” שבתל אביב בחשד שחלה בשפעת החזירים, לאחר ששהה על אותה טיסה בה היה הגבר שמוקדם יותר פורסם כי נדבק בנגיף. נוסעי טיסת אל-על 026 שנחתה מניו-יורק ביום ראשון מתבקשים להיבדק אצל רופא אם הם מפתחים סימני שפעת

באותו נושא באתר הידען

1. שפעת החזרים היא המצאה של סוכני מפעל התרופות של ראמספילד שר ההגנה האמרקי .לשעבר עם הבהלה בא הכסף

2. כן ממש… כאילו אין תקדים למחלות שמתפרצות בעיקבות אינטרקציה מתמשכת בין אדם למשק החי.

לא טרור ולא נעליים. אבל אם בקונספירציוט חשקה נפשך תאמר כי ההפצה של המחלה היא טרור. סוכנים מרשעים מסתובבים בבתי חולים, נדבקים וטסים ברחבי העולם ותוך כדי הם מקנחים את אפם על כל עובר ושב.

3. בנתיים הוכרז על דרגה 5.
    מה שאומר שהמחלה מידבקת בין אנשים. ויש חשש לתפוצה גבוהה של המחלה.

4. היה כדאי להזכיר גם את BiondVax
    חברה ישראלית שמפתחת חיסון “אוניברסלי” לשפעת בהסתמך על תגליות של פרופ’ רות ארנון ממכון ויצמן,
    כך שיתכן שהטענה ש”זה הצעד המשמעותי הראשון …” מוגזמת משהו.