היקום אינו מתפשט באופן אחיד

חוקרים מקנדה גילו כי החלק הספציפי שלנו ביקום, עד רדיוס של 400 מיליון שנות אור לכל כיוון, אינו מתפשט באופן אחיד כפי שהיה צפוי. ההתרחבות מהירה יותר במחצית אחת של השמים לעומת המחצית השניה. אם הדבר יאושר יהיה צורך לתקן השערות באשר לדרך היווצרות היקום במפץ הגדול

גלקסיות בקצה היקום שמהירותן אינה תואמת את זרימת האבל

לפני שבועות אחדים דיווחו חוקרים כי גילו זרימה אפלה של חומר בלתי נראה בצביר כוכבים הנמצא בקצה היקום הנראה. כעת מגיעות עדויות נוספות על כוחות בלתי נראים ובלתי ידועים ביקום, אך הפעם קרוב יותר הביתה.

קבוצה של חוקרים גילתה כי החלק הספציפי שלנו ביקום – עד רדיוס של 400 מיליון שנות אור לכל כיוון אינו מתפשט באופן אחיד בכל הכיוונים כפי שהיה צפי. ליתר דיוק, ההתרחבות מהירה יותר במחצית אחת של השמים לעומת המחצית השניה.

"זה נראה כמו שבנוסף לההתפשטות, השכונה שלנו ביקום קיבלה דחיפה נוספת לכיוון מסוים" אומר מייק האדסון מאוניברסיטת ווטרלו בטורנטו, קנדה. "היינו מצפים שהיקום ילך ויהיה אחיד ככל שמתקדמים לקני מידה גדולים יותר, אך הדבר לא נמצא." אם התגלית תאושר, תוצאות הממצאים שלהם יכולות להתבטא בהבנה חדשה של מקור המבנים ביקום ואולי גם בחינה מחדש של המודל הקוסמולוגי הסטנדרטי.

האדסון ושניים מעמיתיו ביצעו מחקר על הזרימה הקוסמית בקנה מידה גדול וההתרחבות הכללית של היקום. התרחבות זו מגדילה את המרחקים בין הגלקסיות בהתמדה לאורך הזמן, והיא מכונה זרימת האבל. סטיות במהירות הגלקסיות מזרימת האבל הכוללת מכונה "המהירות המוזרה" (peculiar velocity). באמצעות בחינת המהירויות המוזרות של צבירי גלקסיות וסופר צבירים המדענים יכולים לגבש הערכות של ריכוזי המסה המקומית האחראים לגרימת השונות מזרימת האבל.

מפת השכונה הקוסמית של הגלקסיות הכוללת את שביל החלב

במיוחד, חוקרים אלה ניסו לענות על החידה ארוכת השנים אודות מקורה של המהירות המוזרה בשיעור של 600 קילומטרים לשניה של קבוצת הגלקסיות המקויית שלנו, ביחס לקרינת הרקע הקוסמית.

הם ניתחו תוצאות של מספר סקרים נפרדים וגילו כי כ-50% מהתנועה של הקבוצה המקומית מהירה מהצפוי. כדי לייצר מהירות כזו, הם מאמינים שחייב להיות מבנה גדול בלתי נראה ובלתי ידוע ביקום. הם כותבים. "הערך הגדול של התנועה השיורית מחייב קיומן של מהירויות משמעותיות הנוצרים בידי מבנים בקנה מידה גדול מאוד" והמבנים הללו נמצאים מעבר לקבוצה המקומית. הם קובעים.

בראין מקנאמרה, יו"ר המחלקה לפיסיקה ואסטרונומיה באוניברסיטת ווטרלו, אמר כי האדסון גילה שכמות גדולה של חומר ביקום הקרוב, נעה ביחד במהירוית גבוהות ומפתיעות. "אם העבודה תאושר, הדבר ידרוש שינוי גדול בדרך שבה אנו סבורים כי היקום נוצר והתפתח".

האדסון ועמיתיו הגישו את המאמר לחברה האסטרונומית המלכותית הבריטית והוא זמין בקישור זה.

לידיעה באתר יוניברס טודיי

עוד באתר הידען:

1. הכוח הזה נקרא dark flow וזה נבדק ע"י נאסא , וכנראה שההסבר לזה הוא שיש מסה שנמצאת מחוץ ליקום שלנו במרחק של 45 מיליאד שנות אור שזה אומר בעצם סוג של יקום מקביל שהמסה שלו יוצרת את כוח המשיכה הזה והכוח כ"כ חזק עד שהוא מגיע עד 2.5 מליארד שנות אור מכדור הארץ בלבד.מה שאומר שאולי צריך לעשות חושבים על כל מה שאנחנו יודעים בקשר ליקום עד עכשיו. עשו על הdark flow הזה סדרה בBBC.

2. נראה לי שאחרי היקום שלנו יש עוד יקום עם מסה הרבה יותר גדולה מהמסה של היקום שלנו והיא מושכת את היקום שלנו ותורמת להתפשטותו.
    מה דעתכם, האם זה הגיוני ???
    יום נהדר.

3. מכיוון שכולם חושבים שסיבוך הוא שלב מכריע בהזנחת הסבר מדעי א' ומעבר להסבר מדעי ב', נישאלת השאלה אם אפשר לכמת את הסיבוך?, כלומר, האם ניתן למצוא נוסחה שלתוכה יוכנסו נתונים רלוונטיים והתוצאה תהיה החלטה מוסכמת על הכל לצורך מעבר להסבר ב'. כלומר, אם הסיבוך יגיע לדרגע כך, וכך, אזי עוברים להסבר ב'.
    זה יכול להיות מאמר נחמד ונוסחה מעניינת גם אם נגדיר לה מסגרת רחבה של טעות אפשרית.
    מה דעתכם מגיבים, שווה לחשוב על זה?

אין לי כל גבולות ביחס לכמות.
    זה מזכיר לי את הסיפור על ברנרד שאו שניגש לאישה אחת ווניהל אתה את השיחה הבאה:
    ברנרד: מוכנה לשכב אתי?
    אישה: מה פתאום?
    ברנרד: אבל אני מוכן לתת לך מיליון דולר!
    אישה: טוב, במקרה כזה, בסדר.
    ברנרד: בעצם רק 10 דולר.
    אישה: מה – אתה חושב שאני זונה?
    ברנרד: מה שאת אנחנו כבר יודעים ועכשיו אנחנו רק מתמקחים.

אז זהו. ברגע שהסכמתי לכך שתהיה מסה אפלה – הכמות כבר לא משנה. מה שכן משנה זה הסיבוך של המודל וכל מושג חדש מסבך אותו.

5. כלומר גם עמ מחר יתגלה קבוצת כוכבים שכאילו יש לה פי מיליון מסה אפילה, זה לא יפריע לך, אבל, אם יחייב הדבר מסה אפילה שלילית זה כבר יראה לך מוגזם?
    מיכאל, תבין, אני מכבד את הבחירה שלך, רק שלא ברור לי עד להיכן יכולה להגיע אמונה מעין זו. לי למשל כבר הספיק הצורך במסה אפילה מוגזמת פי מאה כדי להסתלק מרעיון המסה האפילה, ולו חשוב אם יש לי או אין לי רעיון אלטרנטיבי לפתרון.
    מה איתך, מה הגבולות שלך, אתה יכול לתת לי מספרים?
    אני לא מנסה להקניט אני באמת רוצה להבין את ההבדל ביננו.
    זו שאלה שנשאלת בהערכה.

רוב ההצעות שהעלית לטרנספורמציה בהסבר הקיים אינן טרנספורמציות כיוון שהן מכניסות מונחים חדשים (מסה שלילית, אלוהים וכדומה) ולכן הן תפסלנה, כפי שכבר ציינתי, משום שאינן פשוטות יותר אלא להיפך – הן מסובכות יותר.
    אינני מוצא סיבה לשנות דבר בהצהרה שנתתי קודם.
    יש כאן הסבר שמסביר את כל התופעות ואינו סותר אף אחת מהן. איזו סיבה יש לי לזנוח אותו בהעדר הסבר פשוט יותר? אליו השלכות אופרטיביות תהיינה ל"זניחה" כזו?
    האם אפסיק להיות צמחוני?
    האם אפסיק לעשות ניסויים שמטרתם לאשש או להפריך הנחה זו?
    מה?
    כאמור – מעבר לעובדה שאין לי כל סיבה לזנוח את התיאוריה של המסה האפלה – יש לי סיבות רבות לזנוח את ההצעות החלופיות שאתה מעלה.

הסברת שתזניח את ההסבר הקיים (של המסה האפילה) כאשר:-
    "כשיוצע הסבר שעובד במובן זה שאיננו נמצא בסתירה עם המציאות, שהוא גם פשוט יותר מן ההסבר הקיים.". סוף ציטוט.
    שאלתי- כלומר אתה תהיה מוכן לקבל כל טרנספורמציה בהסבר הקיים:- מסה אפילה פי מיליון (פי עשרת אלפים כבר קיבלנו), מסה אפילה שלילית, אנרגיות אפילות שליליות, ואולי אפילו כוחות אלוהיים, וכל עוד לא יהיה לך הסבר יותר טוב זה יראה לך בסדר??,
    האם אתה רואה גישה שלילית במי שחושב שברגע שכל מספר זוכה בכמות המסה האפילה, אזי התיאוריה הזאת מצוצה מין האצבע?, האם אתה לא רואה כאן "שידור חוזר "לתיאוריית הפלוגיסטון", שבאותה צורה הוסיפו אותה לחומר לצורך הסברת חמום גופים?, גם שם המשיכו להוסיף כמה שרצו ואף היגיעו לידי כך שבסוף הפלוגיסטון הוגדר כבעל מסה שלילית?.
    אני מנסה למצוא מה ההבדל בין שנינו, הרי שנינו לא "אוהבים" את הסבר המסה האפילה.
    בקיצור, מכיוון שמציאת הסבר חדש אינה קשורה כהכרח לביטול ההסבר הישן,
    שאלת המפתח היא:- האם אתה רואה אפשרות שתזניח את הסבר המסה האפילה גם לפני שתמצא הסבר יותר טוב?

התשובה לשאלתך פשוטה מאד:
    ההסבר הקיים הוא היחיד שאני מכיר שאינו סותר את המציאות.
    ההסברים שאתה מציע סותרים הן את המציאות והן את עצמם.

9. יהודה שלום.
    לאחר זמן שהות בידען של 3.5 חודשים.הגיעה הוגין וכו' להחלטה,שעליה להפסיק לנשב כמו פיוז קופץ אל תוככם,כמו דמויות אחרות בפנתאון של עצמה? וכמו הוגין המנשבת בעוצמה.וללכת לישון כאחד האדם החי וישן והמורגל להרגליו הטריוויאלים לחלוטין בחייו.
    כבודה המקורי של הוגין החליטה שהעבירה באמצעות ספרה בהגיגים,באמצעות הדברים שכתבה ותיעדה
    ובידען,ובאמצעות תכתובת איתך לשעה זו ,את המסרים שהיו חשובים על מנת ליידע את הכלל.וזאת על מנת להותיר רמז של ירושה,מורשת,סוד אצור ונצור במולדת הארץ המצוי בשמירה מיוחדת על מנת להבטיח קופות אבטחה אחרות למען בטחונה..ובטחון הכלל הקשור.
    הגילויים הידועים ברבים לחלקם ו"בחלקם בלבד" ,שאני מעבירה,אינם פשוטים לאדם רגיל,שאינו רואה עצמו האחראי להרבה דברים שקורים אם בישיר ואם בעקיף ממרכזו הפנימי ועד מעגלים סמויים וגלויים החגים ומתחוללים באדוות מעגליות מתפשטות,במיתרים ישירים,ובהרבה דרכים אחרות לאפקטים מוכרים לכל בר דעת בעל חשיבה והשכלה רחבה גבוהה ובסיסית.כל הדרכים מובילות להסקת מסקנות באשר הם ולתובנות ככל שיהיו.
    למרות המוזרות המיוחדת שאני מפגינה באתר,ואולי גם בדרכי המיוחדת בדרך כל אדם ,כל
    מהלכי גם אם ניכרים בספונטניות פורצת כל מחסום ודעת ,נועזים מטבעם ובלתי שגרתיים
    כאופיי,עדיין ותמיד מצוי בהם שיקול הדעת המחושב מאוד וההכרה הערה המודעת בענק וצלולה.
    גם אם נדמה היה להיגס לא פעם ,שאני מצטטת אחרים,גם עליו לדעת שאין מקומי מעתיק
    מהאחרים אלא,מקומי הוא המקוריות לשמה,וידע נרכש מסייע לי להשתמש ולהעזר במינוחים
    השגורים ומוכרים על הבריות.שפה הינה אמצעי תקשורת הכרחי לכל דבר ועלי ,כיצור חי ונושם רגיל וטוב(ואפילו המעשן במקטרת..סיגריה נדירה חהחח "מתחסדים נא לא להקשיב.".)
    הווה ומקויים וכאחת האדם, כעצמאית ברוחי וישותי,כאשת איש בברית מחוייבת להשרדות והצדקת קיומי (לחידה בימים)
    אני אמא (מגיל 40)נחמדת ואוהבת לילדי לכל דבר-אם כי ,מאוד לא בנאלית ורגילה וכל זאת מקויימת כמו כל אדם הראוי לכבודו ,ביתו ומשפחתו.
    הנטל ה"סודי"שהיה עלי לכל אורך שנותי,ובעיקר לעת בגרותי ועם הכרתי את חובתי הפנימית היוקדת היה קשה מנשוא ובעיקר בזמנים מיוחדים מאוד המהווים צירים משמעותיים
    לכל הקורה,קרה,קורה ומתהווה בכל הרמות המוכרות בכלל והנסתרות מעיני הכרת הרבים.
    אין האדם לבדו.וכל אדם מצוי ויודע בדרכו ובדרכיו את מרכולתו הפנימית-מחשבותיו-הגיגיו-דחפיו-פעליו וכולנו מקווים שגם את כל מניעיו הגלויים והנסתרים גם מעצמו..חהחה..לא מעטים זומבים מהופנטים(כדברי גורדייף ,וגם "הר הקסמים"למי שעוד לא קרא..ועוד ועוד).
    אני שוחרת חרות אמיתית!!!ועל כן,עלי לא להבליט עצמי יתר על המידה,ועלי לרדת מהפינתאון הכללי והסיפורי והוירטואלי..ולבטח לא יראה אותי אף אחד תופסת תפקיד תארי
    כלשהו..אלא שאני חיה נושמת הווה וחווה ו"האוצרת האמיתית-המקורית"/אולי זה אכן תארי המולד ואין
    צורך ל"בחור"אותי לצורך זה.אני מה שאני.וכל אחד אחר ,שיהיה מה שהוא.עם תואר בלי תואר,אין זה חשוב לי כלל ועיקר.טוהר לב-ותהודה נקיה ונכונה,לב נקי,מוח צלול,שכל בריא ופיקח.סקרנות בריאה לומדת לקחים ומידתיות.הגיון טוב וישר,ישירות בונה.ואמונה בטוב והנכון העליון המשרת לחיים ולא משמיד אחרים לצורך עצמו.זה מה שחשוב בערכי ובדרכי לכל אורך חיי.כמובן שאין מקומי צדיק..או צדקת מופלצת,לחיות זה אומר גם לשגות ולשקם את עצמך.להבין.
    ולחיות זה אומר גם להיות גם הילדי השובב של עצמך ולמרות ההתבגרות המתבקשת מכל אדם ,כדרך הזמן להבשיל ..בכל זאת ולמרות הכל וכל הפחים והמהמורות הנקרות, לא להפסיק לחלום את עצמך,להוות את חזונך.בקיצור,לא לכבות את האש הפנימית-אור רוח-נשמת העליון הפנימית-חיצונית היוקדת,בוערת,דולקת,המפרה וגם שלא בהכרה המודעת.
    וחזונך ביום יום.
    תחרות ממני והלאה,למרות שלא פעם אני מגלה שאני סופר תחרותית כשמדובר בענייני חיים ומוות של ישותי וכבודי הפנימי.(רוח הנצח הנושבת בתוכי-הנצחות תכלית כל).וכל המזלזל או בז למהותי זו,מגלה לעיתים גם למצער ולעיתים גם לשמחתו..שיש דברים בגו.
    ומה לי ולכם לכל הרוחות?ומה לכם ולי ,שאלך קיבינימט!!זו שאלה גדולה ונצורה.שאלת גורל ענק וצפון.
    אז יהודה( וכל שאר השזורים לצופנך) ליקום הפשוט–שאתה מוכן לו באופן התאורתי!!!ואולי גם בחלום פנימי-תחת עור של פיל…ה"קוטל ענקים" בפנתאון של הוגין "פלצנית העידן הישן חדש לכאורה"הזורה חלומותיה,שגעונותיה,חזונה,שגיונותיה לעולם יפה ,טבעי,ואף הדור ואנושי מאוד.
    הבמה שלך,בינתיים ..ואני הוגין של.. רוצה מאוד לנוח..להמשיך לשורר,להעביר ליקירי את הביצוע להלחנה.לשמוע מוסיקה כדרכי בקודש(ואיך לא?)..ולהיות עם עצמי בפשט המופלא של חיי.וגם להתייחס לאיש שלי קצת..כי הוא ה"מסכן"ההכי מאושר באדם אינו יודע למי הוא
    נישא בכלל..עד כמה שהדברים נשמעים מוזרים וביזארים..(מה טוב שילדי מבינים עניין בהערצה).

ובינתיים בהצלחה מפרגנת בגדול!!

הוגין.(בשמה..המפורסם בספר הבכורה שיועד להדרכה ומתן כלים ב"מאמרות" למען הרבים).
    אני עייפה,סליחה על השגיאות..היגס.

לא קים בעולם נימוק שישכנע אותך כי אתה דבוק לפרדיגמה הקימת. כשאני רואה שמוסיפים מסה אפילה כמה שמתחשק אז בעיני זה לא מוצא חן ובעיניך זה עדין הפתרון הטוב ביותר . מתי תשתכנע, יש אפשרות?, תן לי את הסצנריו שאם כך וכך יקרה אתה תזניח את סיפורה של המסה האפילה, קים כזה, האם תזניח את המסה האפילה כשיחליטו שקימת גם אנטי מסה אפילה?, הרי יגיע היום הזה שהסיבוך ילך ויגבר?, לא ניראה לי שיש מצב שתשתכנע שמסה אפילה יוק!.
    להוגין היקרה
    הרבה דברים אמרו על היקום הפשוט, אבל זה שהוא ממיס לבבות של המין היפה עוד לא אמרו עדין. הלילה יהיו לי כניראה חלומות שונים מהרגיל.
    להיגס
    תודה על הסברת הדברים. מעניין איך תתנהג תורת היחסות בעולם עם 3.5 מימדים, ומעניין אם יש מיתרים פרקטאליים בתורת המיתרים.

11. סבדרמיש יהודה
    כאוס המדובר איננו מיתולוגי. הוא מתאר מערכות לא ליניאריות אמנם אבל ברות חישוב וניבוי בתחום הטווח ההסתברותי. מורכבות הקשרים ההדדיים בין הפרמטרים השונים יוצר מרחב בעל ממדים לא שלמים (פראקטאלי) באוםן שמגמת השינוי איננה סופית נוצרים מושכים מוזרים כלומר מן מסלולים בטווח מסויים המתארים את המגמה בתוך מרחב המצבים. הממדים למעשה תלויי מצב של המערכת בכל רגע נתון. מנדלברוט פיתח לראשונה את המתמתיקה הפראקטאלית ישנם פונקציות כאלו שבאמצעותם מציירים את הציורים הפראקטאליים הידועים.

12. כשיהודה רושם בכתב ידו..
    סבבדרמיש יהודה
    היקום הפשוט.
    משהו בי נמס.
    "אך אין זה אומר שהמיתר לא תקף".

הוגין:והשעון מתקתק..תיק,טק,תיק,טק.

יש כאן בלבול.
    אני מקבל את כל הפיתוחים המתמטיים שמשייכים לנושא הכאוס ואת תיאורן של מערכות מסוימות ככאוטיות.
    מה שאינני מקבל הוא שיש הצדקה לשם "תורת הכאוס" כי השימוש במילה כאוס אינו מוסיף דבר להבנה המתמטית של התופעות.
    קרא את מה שכתבתי בקישור.
    כשאני קוטל מישהו אני עושה זאת עם נימוקים כבדי משקל ולמרות שהפעם לא מדובר בקטילה של תיאוריה אלא רק בקטילה של שם – כבר הבעתי כאן לא פעם דעות הסותרות תיאוריות שהוצגו – חלקן מפורסמות ומקובלות יותר – כמו "עיקרון ההכבדה" וחלקן פחות מוכרות (ולכן עדיין לא ידוע אם תתקבלנה) – כמו מאמר שהוצג כאן בנושא חוש הריח.
    לטעמי, יהודה, אתה כלל לא קוטל ענקים. אתה מביע דיעה השוללת את תגליותיהם אבל אינך מנמק זאת באופן משכנע ומה שיוצא נקטל הוא דעתך.

14. מיכאל????
    אתה טוען שלא קיימת תורת הכאוס?,אתה לא מקבל תורה שמקובלת על רוב האקדמיה?
    כאן הפתעת אותי!, חשבתי שרק אני קוטל ענקים.
    בהערכה
    היקום הפשוט

15. יהודה../גם מיכאל.
    אגב,הספר "מסרים מהמים" מבוסס על מחקר שנערך על פי כל אמות המידה הנדרשות להוכחה מדעית ומלווה בהדגמות מדהימות ומשכילות.
    למעשה הספר מוכיח את האינטלגנציה התודעתית של המים ולא רק הרגש כפי שנכתב(שהוא כמובן אינטלגנציה ערכית ויסודית הנעלה בפני עצמו)הביקורת שקראת ,למרות רצונה לשבח יוצא שהיא ממעיטה מערכו.ולכן מודגש כי רצוי לקרוא,הלכה למעשה את הספר.לרכשו.(שחס וחלילה לא תחשוב שיש לי יד אינטרסנטית בעניין מלבד ערך התובנה עצמה במלואה ,למען היושר הצרוף).
    חוץ מזה ,שיהיה בהצלחה "יקומית ..עולמית".וד"ש מפלקור ההוריקני של ה"מכושפת"על- ידי צופן/הרצון העליון /הווה אומר י.ה.ו.ה-"שטן האגדי" כן כן (הג'ד-הגדי-מחול סיריוס-קבוצת הכלב-וכמובן ,שגם לפי תורות ה"ילידים, במערב/ראה ספרים מפה -תרבויות עולם ועוד)ועוד ,כאשר הוריקן נושב..מה קורה??מה הוא אוסף בדרכו??האין זה אדמות סחף וחול שחור??אדום??ג'יפה של ג'אנקים ועוד ועוד..האין זה דומה לאופל??האין זו מסה אפילה??אפללו??אובכים??דרקון כהה בעל עין וציר???הנחש האובלי המיתולוגי?
    כוח הנחש הסובב האגדי??הדרקון הקוסמי???נו…לא נכון גם למיכאל??.ועוד….לגיבוש התאוריה?.?

להורדה לעולם הממשות(חומר ,חומר,חומר)..וכן זכרון של ספוג וגם אפקט ערוץ שמיים/אפקט אורני.
    אכן ,לא יפלא שלאותה משיכה מגנטית-טבעית ושזורה..גם מקומי( במפתיע ובמודע ובצרוף מקרים משתלשל) נשאב..פנימה..כמו פיוז קופץ ,אתה יהודה, מסתנכרן עם מיכאל..ועוד ועוד נתונים רבים ועלומים לרגע זה לאלה העושים-פועלים-מושכים-נמשכים..אך לא בדיוק בקיאים בדקויות המעניינות (איך וכיצד הכל עובד בכל.. לנתון סובב ומסובב -חל-ומחולל)ללוגיקה
    צורפת,צרופה,מפתיעה ומדהימה.ולספונטנית חדורה.
    למזלינו.הצופן נמצא בלבנו-בחושינו-בשכלינו..ובכל גרם ודבר נושם..ואשרי המבין עניין ודבר וחיי והווה הכל.בדרכו.(הצופן תמיד אוניברסלי!!!!!!ומשתרג אצל כל אחד ואחד על ידי "צינורות"חיבור אישי).

טוב,שלא תטבעו חס וחלילה מהצפה יתרה..רגע רגע..למה לא!!!עכשיו תורכם!!ההזדמנות
    שלכם!!ואולי פלקור יציל !!ואם לא אז הלוויתן הכחול!!ואם לא הוא..יהודה שלנו!!!
    רגע..רגע..אולי..מיכאל??ואולי??.?החצוף בן ה-17??שאינו שם לב שהוא ואני זה כמו:"הרולד ומוד"המהלכים על המתים -חיים האגדיים…ובנוסח הידען:"הוגין ונוד"..אה..איך זה
    נשמע??מי מכיר מי יודע??
    טוב,נסחפתי..כהרגלי הנושב.
    ביי "יהודה סבדרמיש".הפלקורלוג המומחה של הוגין..וחלומות הוגינים ענייניים!
    הוגין:בהערכה לברי לב הארי!!!

16. ל' תשרי-תשס"ט/לפי לוח עברי=זמן מיעוט לבנה.
    הירח=הנפש=אפקט ה"בצל"=כיסוי אור ישיר=חההחה/ אפקט ה"נטש"="שטן"מיתולוגי.
    אך מה קורה לנו ברגע זה?
    הרשו לי להבהיר:
    בעת מיעוט לבנה,כלומר כאשר הנפש במיעוטה ואפקט הכיסוי או ה"בצל"נסוג..במחזורים
    הקוסמיים-קוסמולוגים-אסטרוליים,מתאפשר "אור" ישיר גלוי להכנס פנימה להבנה ובהירות
    צלולה(ללא המסך של ה"נפש"השמנה או השבעה/מבוצלת/חשוכה)
    ביהדות הקדומה:וחוכמת ידע מסובב עמי עולם ישנה התייחסות לאפקט "המיעוט"ונאמר
    יהיה חכם ,עשיר,ומשפיע..
    אומנם באפקט זה מקויים גם ה"דפקט"היחסי,כיוון שהמושפע -המשפיע-המשופע מאור ישיר אינו רגיל בדרכיו
    ובמעשיו-כלומר איננו כדרך עם=(נפש צביריתבסך).ועל כן איננו "מסוגל"להיות קל להבנה.
    על יצור או מצב תודעה כמו זה מתבקש לעתים לעטות או ללבוש "מסיכות"משתנות (בהתאם לסיטואציה המדוברת)על מנת להכנס אל דרך ארץ-ככל אדם ולהעביר או להעשיר
    לדרכו של אור (תובנה גבוהה).או את פעליו ומעשיו-כפי שהוא למהות העניין הצפונה בתוכו.
    ה-כ-ר-ה.
    הכרה עצמית.
    הכרה מלאה.
    כעת יחליט יהודה שלנו,וכל אחד אחר הקורא ומצוי באתר הידען,אם הדברים בסך המתקשר
    או המצטבר לידע נרכש וגובר מקטבים רבים-אם הידע האסטרו-לוגי כל כך מבוזה..או שמא
    "קוסמו-לוגיה" ו"אסטרו-לוגיה" מהווים משלימים ה"חופפים" תובנות יקום-טבע-חיים/עולם ומלואו.
    כשאין האדם מכיר לכל סגולותיו(סך מסוגליותו-הסתגלותו-סתגלנותו)וכל המשוייך לאותו ערך סגול..(אדום+כחול/עגול ועוד)יתכן ולא פעם יהלך כנגד עצמו-מהותו רוחו צופנו ובשרו ואפילו שפתו-מילתו-העברית לשונית ,מאם./ומהות "שמו" ,כמובן.הטומנת צופן-קוד כ"שם" הנושא-השמות הנושאים והנישאים.במכלול החיים.

ועקרונית נוגדת!!על אדם להתנגד עקרונית ולמשוך בכל כוחותיו התבוניים-מושכלים כל עוד
    אינו שלם עם עצמו ועם הסובב את חייו ולפעול כמתכונתו הפנימית-לב לבו באינסטינקט הישר.וללמוד את עצמו!!!..ללמוד..ללמוד באמת!!!
    ועוד ועוד ועוד.
    בינתיים.
    הוגין.

17. ובנוסף, החלטתי שאני מתחיל לאסוף חומר לכתיבת ספר על היקום הפשוט ושאר מחשבותי הקוסמולוגיות. אם מישהו כותב רב מכר על הגיגים של מים מוזיקליים אז אין ספק שיש מקום גם ליקום הפשוט.
    אז גברת הוגין, תודה על הדחיפה, וד"ש לפלקור.

18. להוגין

אני חיב לומר לך שהיה מגיע למגיב המגניב שתטרפי אותו בתגובתך. שום סיבה שבעולם לא הייתה לו לקלל אותך. אבל תשימי לב שפעמים רבות הוא מגיב בטוב טעם כך שיש נסיבות מקלות לא לטרוף אותו לחלוטין כך שיתאפשר לו ברגנרציה פשוטה להשלים את עצמו.

ולעיניינינו.
    אכן העולם כולו מסתובב , ולא רק כך אלא גם ידוע חתך הזהב שהוא יחס של 1:1.618 המופיע בהרבה גופים מסתובבים וצורות של שבלול בטבע. כך שודאי שיש איזה חוט השני שעובר בין כולם (כעת עלי להיזהר מאד בתגובתי שלא תסתור את דברי בתגובתי למאמר של מכון ויצמן) אבל…יש להיזהר ולא להסיק מכך שקימים השטן והאסטרולוגיה.
    ניסיונותיי שלי להשליך מצורתו של הוריקן מצוי על צורתה של גלקסיה בלבד, כבר ניתקלת בזעקה אדירה בסיגנון:- "איך אתה מעיז לעשות את זה ומה הקשר?", אז צריך להיות אמיץ ועם עור עבה!.
    אבל הנה , הוגין שלנו, ללא כל יראה מאחדת לא רק הוריקנים וגלקסיות אלא מוסיפה לכך את היקום של דן במקרו ואת היצורים הקטנים במיקרו. זה להיות אמיץ. חכי שמיכאל יקרא את זה!
    אבל… לצאת בלא כלום לא יתכן, אני מאמין ביקום הפשוט. ואני אמין שעיקרון הפרש הלחצים הוא זה שמסובב את הגלקסיות או לפחות עוזר לסיבובן ולא רק הגרביטציה. שלחתי כידוע את מאמרי האחרון, העוסק בנושא זה, לאבי, ואני ממתין בסבלנות להחלטתו אם לפרסם אם לאו. הוא ביקש מימני להמתין ולא להפיץ בדרכים אחרות. אני מכבד את רצונו. היחידי שהתוודע למאמרי היה המגיב א. בן-נר, וכבר היו לנו קצת מחלוקות בנושא אם כי חלקן לפחות ניפתר.
    ונחזור להוגין שלנו , ואני מסכים לסיומת דבריה "בסופו של דבר היקום פשוט!!!ומופלא!!!!", זה חייב להיות כך, אלוהים לא היה מסתבך, אלא אם הוא טיפוס כמו מיכאל שטוען שהוא ברא את העולם וגאה במרק שהוא רקח.
    נותר לחפש את הספר המומלץ על ידך- "מסרים מהמים" מאת ד"ר מאסארו אמוטו (בעל תואר NDברפואה אלטרנטיבית) מקדיש את חייו לחקר המים ובמסגרת התנהגותם למשמע מוזיקות שונות כגון באך.
    http://www.altlife.co.il/homepage_rimon.php – 41k – Cached – Similar pages
    ומכיוון שהוגין של פאלקור היזהירה לא לצחוק מהרעיון מראש כי "לפני שצוחקים על דעתו של מישהו-מומלץ לבדוק טוב טוב לעומק " אז אני אבדוק לעומק (המים) ומקווה שלא אטבע!
    כבר אחריי חצות, עוד לא כיבו את הירח, אז ניכנס וניראה את המאמרים החדשים בידען.
    לילה טוב הוגין המסובבת- (את כל היקום כמובן)
    בהערכה

19. תגובה מס 12 של דן:"יכול להיות שכל היקום מסתובב דרך ציר מסויים"?
    נראה לי ש(ד"ר)יהודה סבדרמיש ה"פלקרולוג" של הוגין הצית בה רעיון מבריק.
    אריה סתר זה גם בשבילך.
    הנכון שצורתו של פלקור נראית למעשה כמו רוח הוריקן לבנה וענקית מסתחררת?
    הנכון שדרכון לבן ואגדי במיתולגיות נראה גם כך?
    יהודה?
    כשאתה רואה סופת הוריקן עצומה הנכון שיש עין וגם ציר?
    כאשר מביטים על כל התנועות בטבע(כולל מאובנים)הנכון שרואים לרוב ספירלות?
    כאשר רוח שקטה נכנסת למצב קנטי האין היא מסתחררת ומגבירה תאוצה כך היא מתפשטת במעגלים גוברים מתעצמים ומסחררים יותר ויותר ויותר וזו גם התעצמותה והתפשטותה עדי מצב רגיעה..לאט לאט באה ההתנייחות התקררות גיבוש והרי לך יקום..והרי לך כוכב במחזורי רוח (צפונית) עזה לכלל כיווני הרוחות היוצרים זמן ושעה ..ו כן הלאה וכן הלאה.
    אישית לא מעניינם אותי החישובים.
    אבל כך נראית מתחוללת ומתהווה רוחי היחידנית- ההוייתית-חוויתית-תודעתית- והממשית.בענק בגדול בעצום שקשה ממש לתאר.
    אם יש בסיפורי משהו שישפוך אור גם על התאוריה שלך..לך עם זה.
    אגב,אפשר לשלוח לך המחאה על סך 1001 שח שרשמתי למענך-עבור איך נקרא לזה??פיענוח?ניתוח צופן?תגמולי מחקר?
    אבל קודם עליך ללמוד עוד משהו!יצא ספר הנקרא:"מסרים מהמים"מחקר מענין מאוד שערך חוקר יפני(מסרתי את הספר..כך שאיננ י זוכרת את שמו של החוקר)..לפני שצוחקים על דעתו של מישהו-מומלץ לבדוק טוב טוב לעומק וליסוד תשתית הדבר.כיייי"צוחק מי שצוחק אחרון""ולא הבז לאחרים למד.
    בכל אופן:בסופו של דבר היקום פשוט!!!ומופלא!!!!
    תודה יהודה.
    **************
    ומה עוד?

כן.לתגובה מס 9 המגיב המגניב!לך אתה קיבינימט הכי רחוק שמעיפה הרוח של דן ופלאקור
    אם תחזור(ו"תאפללו" כולכם למעני)תוכל לספר לחברה מה חויית ואולי לנתח את המצב.
    אז עוף לכל הרוחות ולך קיבינימט!!!!
    ד"ש מוינה האוסטרית-היה שם נורא!!!והנה חזרתי עם רוח קרב חדשה ורעננה.
    וכך נשבה לה גם הוגין לדרכה.
    והרוח מנשבת מנשבת ומנשבת.
    להוויה הסטורית-פלאקורית חדשה…

20. מה חדש:
    כנראה שאינך מבין מהי שיחה בין בני אדם.
    בשיחה בין בני אדם – אדם א אומר משהו, ב מגיב עליו, ואם א רואה שב לא הבין את כוונתו אז הוא מבהיר את הדברים.
    לכן כש א אומר אתאיזם הרי שמדובר באתיאיזם אליו התכווןן א ואין זה תפקידו של ב להסביר לו למה התכוון.
    אז כן.
    אתה מדבר אתי ולא עם המילון שבמקרה מצאת.
    ברור?
    לכן ההגדרות שציטטת מן המילון אינן רלבנטיות ואני ממש מופתע מכך שלא הבנת זאת בעצמך.
    המשפט אותו תיארת כחסר פשר ומוזר אינו מוזר כלל ויש לו משמעות רבה.
    אם תקח תערובת עם מינונים דומים של חלב ורעל ותשתה אותה – מה יקרה?
    ניחשת?
    אם לא – אז אגלה לך: אתה תורעל.
    תערובת של חלב ורעל במינונים דומים היא רעל. ברור?
    באותה מידה, תערובת של היסטוריה ומיתולוגיה שבה לא ניתן להבחין בין האחד לשני היא מיתולוגיה.
    ואל תגיד לי שאפשר להבחין בין החלק ההיסטורי לחלק המיתולוגי באמצעות הארכיאולוגיה כי זה לא מתבסס על המיתולוגיה. זה ממש כמו לומר שאפשר, באמצעים כימיים להפריד את החלב מן הרעל.
    רואה?
    לפעמים, למצוא פשר זה רק עניין של אינטליגנציה ורצון וכשמוצאים (ובמקרה הנ"ל – ממש בקלות) את הפשר אז זה גם כבר לא מוזר.

אני תמיד קורא את התגובות שאני מגיב להן ולא חשוב כמה הן שטותיות.
    לפעמים אני קורא רק חלק כי השטות זועקת לשמיים אבל אז אני מציין שקראתי רק חלק.
    מה הביא אותך להציע לי לעשות את מה שאני עושה ממילא?

מתוך ויקיפדיה
    אתאיזם זכה להיות הגרסה הרשמית של כמה מדינות, כמו למשל ברית המועצות, מדינות מזרח אירופה הקומוניסטיות והרפובליקה העממית של סין. קרל מרקס, אתאיסט, כתב כי "הדת היא אופיום להמונים" והיא מזיקה לחברה.

כמובן אתה יכל לתת הגדרות פרטיות כרצונך אבל מה לעשות אתה לא קובע .

"יש בו מיתולוגיה והסטוריה שמעורבים זה בזה באופן שאינו ניתן להפרדה ולכן לא ניתן להתייחס אליו אלא כאל מיתולוגיה"

מישפט מוזר חסר פשר.
    אני מציאה לך לקרוא עוד פעם מה שכתבתי, ולא להמציא דברים .

אם אתה לא מתענין במורשת של עמך (תנ"ך)
    אז אולי יעניין אותך המיתולוגיה של אודין (לא זאת שכותבת כאן) ותור של הסקנדינבים הנערצים בגלל האטאיזם הנהדר שלהם.

22. מה חדש:
    אתה בוחר להגדיר אתאיזם כרצונך אבל לא על פי מה שהוא באמת.
    ברית המועצות הבולשביקית וסין של מאו היו מדינות דתיות, על פי הגדרתי – מכיוון שהאמינו בתורה מוסרית (ובמובן מסויים אפילו תורה של הטבע) שאיש לא העמיד לביקורת.
    זה לא האתיאיזם עליו דברתי.
    המדינות עליהן דברתי הן מדינות סקנדינביה ואם היית טורח להקשיב להרצאה שבקישור שנתתי היית יודע זאת (ולומד עוד דברים רבים אחרים).

זה שאתה בוחר בספר התנ"ך שיצווה עליך משהו שקול בעיני לבחירתו של מישהו אחר למצוא ציוויים בהארי פוטר.
    אין לזה שום בסיס הגיוני והכל נובע משטיפת המוח שעברת.
    יש בו מיתולוגיה והסטוריה שמעורבים זה בזה באופן שאינו ניתן להפרדה ולכן לא ניתן להתייחס אליו אלא כאל מיתולוגיה.
    זה מופת רק למי שחושב שרצח הומואים ומחללי שבת הוא מעשה מופתי.