הישג לנבחרת הטכניון בתחרות בינלאומית לכלי טיס אוטונומיים (AUVSI)

הסטודנטים זכו במקום הראשון בשתי קטגוריות, ובמקום הרביעי בדירוג הכללי

תמונה משותפת לנבחרת הטכניון. עומדים, מימין לשמאל: דולב סיימון - טייס ביטחון, יבגני גוטניק - עוזר מנחה (אווירונוטיקה), הסטודנט עידו גרינפלד (אווירונוטיקה), הסטודנט עמרי ארגוב (אווירונוטיקה), הסטודנט זיו שיין (אווירונוטיקה), דרור ארצי - מרצה בכיר ומנחה הפרויקט (אווירונוטיקה), הסטודנטית עדי טופרק (אווירונוטיקה), הסטודנט יובל פז (חשמל), הסטודנטית עדי ניסים (חשמל), הסטודנט ניצן שמואל (חשמל), הסטודנטית מיה סקוט (אווירונוטיקה), הסטודנט אורי אברהם (חשמל), הסטודנט רוני פורטה (חשמל), עמית איידס, דוקטורנט ומנחה (חשמל). יושבים מימין לשמאל: הסטודנט שלומי בושר (חשמל), הסטודנט גל צולקר (אווירונוטיקה), הסטודנט סטניסלב שוגייב (אווירונוטיקה), ראש הפרויקט הסטודנט אלירן אייל (אווירונוטיקה), הסטודנט רע דוד (אווירונוטיקה), הסטודנט דור נוטי (אווירונוטיקה). חסרים בתמונה: הסטודנטים יגור שמוקלרביץ (אווירונוטיקה) ואחמד כסואני (חשמל). קרדיט צילום: דוברות הטכניון
תמונה משותפת לנבחרת הטכניון. עומדים, מימין לשמאל: דולב סיימון – טייס ביטחון, יבגני גוטניק – עוזר מנחה (אווירונוטיקה), הסטודנט עידו גרינפלד (אווירונוטיקה), הסטודנט עמרי ארגוב (אווירונוטיקה), הסטודנט זיו שיין (אווירונוטיקה), דרור ארצי – מרצה בכיר ומנחה הפרויקט (אווירונוטיקה), הסטודנטית עדי טופרק (אווירונוטיקה), הסטודנט יובל פז (חשמל), הסטודנטית עדי ניסים (חשמל), הסטודנט ניצן שמואל (חשמל), הסטודנטית מיה סקוט (אווירונוטיקה), הסטודנט אורי אברהם (חשמל), הסטודנט רוני פורטה (חשמל), עמית איידס, דוקטורנט ומנחה (חשמל). יושבים מימין לשמאל: הסטודנט שלומי בושר (חשמל), הסטודנט גל צולקר (אווירונוטיקה), הסטודנט סטניסלב שוגייב (אווירונוטיקה), ראש הפרויקט הסטודנט אלירן אייל (אווירונוטיקה), הסטודנט רע דוד (אווירונוטיקה), הסטודנט דור נוטי (אווירונוטיקה). חסרים בתמונה: הסטודנטים יגור שמוקלרביץ (אווירונוטיקה) ואחמד כסואני (חשמל). קרדיט צילום: דוברות הטכניון

 

צוות סטודנטים מהטכניון זכה במקום הרביעי בתחרות הסטודנטים החשובה בעולם לכלי טיס אוטונומיים: AUVSI. בתחרות, המתקיימת במרילנד, השתתפו אוניברסיטאות מכל העולם (רובן מארה"ב) ובהן נבחרת מהטכניון, המשתתפת בתחרות זו הפעם השלישית.

הסטודנטים – צוות משותף מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל ומהפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי בטכניון – פיתחו במהלך שנת הלימודים כלי טיס מקורי, בלתי מאויש, המסוגל להמריא, לטוס, לבצע סיור אווירי, לחמוק ממכשולים, לזהות ולפענח מטרות ולהטיל מטען לנקודה נתונה על הקרקע. חלק מהמשימות חייבות להתבצע באופן אוטונומי, כלומר תוך "קבלת החלטות" עצמאית של כלי הטיס וללא סיוע מהקרקע.

לתחרות ניגשו צוותים מ-46 אוניברסיטאות מכל העולם, אך רק כמחצית מהם (24 צוותים) צלחו את האתגרים המוקדמים והגיעו לשלב הטיסה. נבחרת הטכניון זכתה כאמור במקום הרביעי בציון הכולל, וזאת על בסיס שקלול הישגיה במהלך התחרות: מקום ראשון ברמת הדו"ח ההנדסי המסכם את הפיתוח (25% מהציון הכולל), מקום ראשון בהצגת "סקר מוכנות לטיסה" (25%) ומקום חמישי במשימות הטיסה של המערכת.

את הפרויקט הנחה דרור ארצי מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה והנדסת חלל יחד עם עמית איידס מהפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי ועם יבגני גוטניק מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, בסיועם של יוחנן ארז ומנחים מהמעבדות בפקולטה להנדסת חשמל. לדברי ארצי, "בשפת התעשייה קוראים לזה כטב"מ – כלי טיס בלתי מאויש – אבל בתחרות הזאת מדובר במערכות אזרחיות לכל דבר. מאחר שמדובר בפרויקט מורכב מאוד, המשלב דיסציפלינות רבות – אווירודינמיקה, מבנה, הנעה, שליטה ובקרה, תקשורת, מחשוב ועיבוד תמונה – החלטנו לשלב בקבוצה סטודנטים משתי הפקולטות."

המשלחת קיבלה תמיכה מהנהלת הטכניון ומיחידות שונות בטכניון – הפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי (בעיקר המעבדה לראייה ומדעי התמונה VISL והמעבדה לתקשורת בפקולטה), היחידה למערכות אוטונומיות ומשורה של גופים נוספים: רפאל, התעשייה האווירית, אלביט, DHL, אינטל, VECTORNAV, INTELLITECH, PGRC ו-OTENTIK.
ארצי, טייס פרטי בוגר הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון, עבד בתעשייה האווירית במשך 21 שנה. לדבריו, "מנסיוני בתעשייה אני יודע שלא מספיק להיות מהנדס טוב – אתה חייב לדעת 'למכור' את הפיתוחים שלך. זה מה שאני אומר לסטודנטים שלי: שהם חייבים להציג נכון את הרעיון, את המחקר ואת הפתרון, אחרת גם אם הם מהנדסים מבריקים, אף אחד לא יידע את זה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.