אוניברסיטת ת”א אבלה על מותו של הסטודנט לפיזיקה ארז פלקסר בהתרסקות המסוק בדרום

“למרות השגיו יוצאי הדופן, ארז תמיד שידר שקט וצניעות שהשתלבו עם יעילות ומצויינת ומעולם לא התגאה בהשגיו .מעל לכל, ארז היה תמיד אהוב על כל חברי המעבדה ועזר לכולם. יהיה זכרו ברוך.” דבר הודעת האוניברסיטה
רס"ן מיל ארז פלקסר ז"ל. צילום: אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב פרסמה היום דברים לזכרו של הטייס ארז פלקסר, סטודנט בחוג לפיזיקה באוניברסיטת תל אביב שנספה אמש בתאונת המסוק הצבאי במסגרת אימונים במהלך שירות מילואים אמש ליד קיבוץ רבדים

“ארז פלקסר סיים את לימודי התואר הראשון במסלול המשולב פיזיקה-גיאופיזיקה באוניברסיטת תל אביב. הוא סיים בהצטיינות ונכלל ברשימת מצטייני הדקאן. בתום סיום לימודי התואר הראשון החל בלימודים לקראת התואר השני.:”

“כבר בסוף שנה א של התואר הראשון השתלב במעבדת המחקר בחוג לפיסיקה וגידל שכבות דקות של מוליכי על קופרטיים – חומרים מיוחדים היכולים לשאת זרם חשמלי ללא התנגדות כבר בטמפרטורה של חנקן נוזל. הוא תרם תרומה משמעותית למאמר על אפשרות לשלוט בטמפרטורת המעבר על ידי הצמדת מולקולות אורגניות לפני השטח והארתן בסוגים שונים של אור.
בסוף שנת הלימודים השלישית במסגרת פרויקט המצטיינים ואחריו הוביל מחקר על תכונות מגנטיות הקורות במשטח מפריד בין שני מבודדים לא מגנטיים. בעיקבות מחקרו אף פירסם ארז מאמר (בו הוא הכותב הראשון!!! ב Physical Review B- Rapid Communications. מדובר בהישג מאוד מאוד נדיר ויוצא דופן לתלמיד בתחילת דרכו המחקרית).”

“בשנת 2011 קיבל מלגת הנצחה בשל הישגיו בלימודים (מלגות ההנצחה מוענקות לתלמידים מצטיינים בסמוך ליום הזיכרון. כל מלגה היא על שמו של אחד מחללי הפקולטה. המלגה שקיבל ארז היא על שם יוסף קליגר ז”ל, שלא הספיק לממש את קבלתו ללימודי המתמטיקה בפקולטה, בשל שירות המילואים אליו נקרא. נפל במלחמת יום הכיפורים, והוא בן 24 במותו).
ארז היה חוקר רב גוני, הוא היה מעמיק בבעיות הפיסיקאליות ובתיאוריות מסובכות אך גם היה בעל חוש טכני כושר המצאה ואילתור. היה נכון לו עתיד מזהיר כמדען. ”