סיקור מקיף

הליכת החלל השניה במשימה STS-119: בניית מחסנים חיצוניים נכשלה, והאסטרונאוטים ביצעו במקום זאת פעילויות אחרות

ביום שישי נפרשו בהצלחה קולטי השמש החדשים בשליטה מתוך תחנת החלל, ובניגוד למשימות קודמות, הפעם הקולטים נפרשו בלא תקלות * מספר תקלות אירעו דווקא במהלך הליכת החלל עצמה

פרישת קולטי השמש ביום שישי כפי שצולמו במהלך הפעילות בידי מצלמות הטלוייזיה של נאס''א
פרישת קולטי השמש ביום שישי כפי שצולמו במהלך הפעילות בידי מצלמות הטלוייזיה של נאס''א

הערב (מוצ”ש) ביצעו סטיב סוונסון וג'וזף עקבה את הליכת החלל השניה של משימה STS-119.

בחלקה הראשון של המשימה, בת 6.5 השעות שתסתיים בסביבות אחת אחר חצות שעוננו הם שחררו רתמות והתקינו רתמות לרגליים וכן התקינו ארגז כלים, כך שהולכי החלל במשימה הבאה – STS-127 יוכלו להגיע בקלות לצידו החיצנוי של רכיב P6 ולהחליף את הסוללות שלו.

לאחר מכן המשיכו השניים לרכיב P3 כדי לנסות והתקין מערכת להצמדת מחסן לא מדוחס Unpressurized Cargo Carrier Attachment System (UCCAS). ה-UCASS ישמש לאחסן ציוד ואספקה מחוץ לתחנת החלל. ואולם הם ניתקלו בקשיים בפעולה זו. הם נאבקו עם בריח שלא איפשר להתקין עד הסוף את הרכיב והם עזבו את המשימה כדי להתמודד עם עבודה דחופה יותר. ה-UCCAS ישמש בעתיד לאיחסון ציוד ואספקה מחוץ לתחנה.
המשימה הבאה היתה לחבר אנטנת GPS למעבדת קיבו היפנית. ה-GPS ישמש למפגש המתוכנן בין חללית המטען היפנית HTV בספטמבר לבין התחנה. בינתיים עקבה צילם תמונות רגילות ובאינפרה אדום של משטחי הרדיאטורים המותקנים מחוץ לרכיבי P1 ו-S1.

ביום שישי נפרשו בהצלחה קולטי השמש החדשים בשליטה מתוך תחנת החלל, ובניגוד למשימות קודמות בהן נתקעו הצלעות של הקולטים בפתיחה או בסגירה (באחד המקרים שבהם היה צורך להעביר את הקולטים הישנים למקום אחר ונדרשה עזרה של הולכי חלל כדי לתקן את התקלה), הפעם הקולטים נפרשו בלא תקלות.

במהלך הליכת החלל, בשעה 20:38 שעון ישראל, נאלצה נאס”א להפעיל את מעבורת החלל דיסקברי לצורך שמירה על גובה טיסה של תחנת החלל. זאת מכיוון שגירוסקופ בקרת המומנט נכנס למצב רוויה. בנאס”א מוסרים כי לא היתה לתקרית זו השפעה על הולכי החלל ובהזדמנות הראשונה שהגירוסקופ יתאזן הוא יחזור ליטול שליטה על גובה התנועה של התחנה.

תגובה אחת

  1. האותיות S וP מסמנים את הצד הימין ושמאל של המוט עליו מחוברים הפנאלים הסולאריים (ה trus):
    צד ימני: Starboard side
    צד שמאלי: Port side

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.