סיקור מקיף

החללית הישראלית לירח תנחת ב-13 בפברואר 2019

כך מסרו הבוקר עמותת Space-il והתעשייה האווירית במסיבת עיתונאים. דיווח ראשוני. הרחבה בהמשך 

מימין לשמאל: עופר דורון מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, ד"ר עידו ענתבי מנכ"ל עמותת SpaceIL, מוריס קאהן, איש עסקים ונשיא עמותת SpaceIL, יוסי וייס מנכ"ל התעשייה האווירית ואיציק בן ישראל. צילום אלירן אביטל
מימין לשמאל: עופר דורון מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, ד”ר עידו ענתבי מנכ”ל עמותת SpaceIL, מוריס קאהן, איש עסקים ונשיא עמותת SpaceIL, יוסי וייס מנכ”ל התעשייה האווירית ואיציק בן ישראל. צילום אלירן אביטל

עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית לישראל הכריזו היום (ג’) על מועד השיגור והנחיתה של החללית הישראלית הראשונה לירח. באירוע עיתונאים שהתקיים הבוקר במפעל חלל של התעשייה האווירית ביהוד, הוכרז כי המשימה הלאומית תושלם עם שיגור החללית במהלך דצמבר 2018 ונחיתתה צפויה על הירח ב-13 בפברואר 2019.
למרות שמדובר בהישג היסטורי לאומי, הרי שבבסיסו הינו יוזמה פרטית שהגו לפני כ-8 שנים שלושת מייסדי עמותת SpaceIL, היזמים יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב, ששאפו להגשים את חלום להגיע לירח ונרשמו לתחרות המאתגרת Google Lunar XPRIZE.
תהליך תכנון ופיתוח החללית, הכולל עבודה מאומצת של מהנדסים, מדענים ואנשי צוות, החל ב- 2013 ונמשך עד לשנה האחרונה, עם תחילת שלב הבנייה במפעלי התעשייה האווירית. החללית שמשקלה כ- 600 ק”ג בלבד, נחשבת לקטנה ביותר שתנחת על הירח. גובהה מטר וחצי, רוחבה כשני מטרים והיא נושאת דלק המהווה כ-75% ממשקלה. מהירותה המרבית תעבור את 10 ק”מ בשנייה (36,000 קמ”ש!).

תהליך תכנון ופיתוח החללית, הכולל עבודה מאומצת של מהנדסים, מדענים ואנשי צוות, החל ב- 2013 ונמשך עד לשנה האחרונה, עם תחילת שלב הבנייה במפעלי התעשייה האווירית. החללית שמשקלה כ- 600 ק”ג בלבד, נחשבת לקטנה ביותר שתנחת על הירח. גובהה מטר וחצי, רוחבה כשני מטרים והיא נושאת דלק המהווה כ-75% ממשקלה. מהירותה המרבית תעבור את 10 ק”מ בשנייה (36,000 קמ”ש). החללית של SpaceIL תשוגר על גבי משגר מסוג פלקון 9 של חברתSpaceX מקייפ קנוורל, פלורידה שבארה”ב. החללית תהווה מטען משני ותשוגר לחלל לצד לוויין תקשורת גדול.

תורמים ושותפים
מאז הקמתה של SpaceIL, הפכה המשימה להנחתת חללית ישראלית על הירח, לפרויקט לאומי ישראלי בעל ערכים חינוכיים, במימון כספי תורמים, דוגמת: מירי ושלדון אדלסון, סמי סגול, לין שוסטרמן, סטיבן גראנד ועוד. מי שלקח על עצמו את ההובלה להשלמת המשימה ורואה בה כשליחות, הוא כאמור הפילנתרופ ואיש העסקים מוריס קאהן שבחר לממן חלק משמעותי מהפרויקט בהיקף של כ-100 מיליון שקל ואף מכהן כנשיא עמותת SpaceIL. התעשייה האווירית, שהינה בית החלל של ישראל, הנה שותפה מלאה לפרויקט מיומו הראשון. במהלך השנים נוספו שותפים נוספים מהמגזר הפרטי, חברות ממשלתיות ואקדמיה. הבולטים מבניהם: מכון ויצמן למדע, סוכנות החלל הישראלית, משרד המדע, בזק ועוד.
החללית
תהליך תכנון ופיתוח החללית, הכולל עבודה מאומצת של מהנדסים, מדענים ואנשי צוות, החל ב- 2013 ונמשך עד לשנה האחרונה, עם תחילת שלב הבנייה במפעלי התעשייה האווירית. החללית שמשקלה כ- 600 ק”ג בלבד, נחשבת לקטנה ביותר שתנחת על הירח. גובהה מטר וחצי, רוחבה כשני מטרים והיא נושאת דלק המהווה כ-75% ממשקלה. מהירותה המרבית תעבור את 10 ק”מ בשנייה (36,000 קמ”ש!).

דיווחים נוספים באתר הידען – בקרוב

עוד בנושא באתר הידען:

5 תגובות

  1. ” תהליך תכנון ופיתוח החללית, הכולל עבודה מאומצת של מהנדסים, מדענים ואנשי צוות, החל ב- 2013 ונמשך עד לשנה האחרונה, עם תחילת שלב הבנייה במפעלי התעשייה האווירית. החללית שמשקלה כ- 600 ק”ג בלבד, נחשבת לקטנה ביותר שתנחת על הירח. גובהה מטר וחצי, רוחבה כשני מטרים והיא נושאת דלק המהווה כ-75% ממשקלה. מהירותה המרבית תעבור את 10 ק”מ בשנייה (36,000 קמ”ש!).”

    הפיסקה הזו מופיעה בכתבה הקצרה הזו 3 פעמים, והסיבה ההגיונית ביותר לכך היא שהמחבר הגיע למסקנה המדעית שעצם כתיבתה, כמו גלגל-תפילה טיבטי, אמור להביא מזל טוב. לכן ציטטתי אותה כאן במלואה, והנה שוב, ליתר בטחון:

    ” תהליך תכנון ופיתוח החללית, הכולל עבודה מאומצת של מהנדסים, מדענים ואנשי צוות, החל ב- 2013 ונמשך עד לשנה האחרונה, עם תחילת שלב הבנייה במפעלי התעשייה האווירית. החללית שמשקלה כ- 600 ק”ג בלבד, נחשבת לקטנה ביותר שתנחת על הירח. גובהה מטר וחצי, רוחבה כשני מטרים והיא נושאת דלק המהווה כ-75% ממשקלה. מהירותה המרבית תעבור את 10 ק”מ בשנייה (36,000 קמ”ש!).”

    ” תהליך תכנון ופיתוח החללית, הכולל עבודה מאומצת של מהנדסים, מדענים ואנשי צוות, החל ב- 2013 ונמשך עד לשנה האחרונה, עם תחילת שלב הבנייה במפעלי התעשייה האווירית. החללית שמשקלה כ- 600 ק”ג בלבד, נחשבת לקטנה ביותר שתנחת על הירח. גובהה מטר וחצי, רוחבה כשני מטרים והיא נושאת דלק המהווה כ-75% ממשקלה. מהירותה המרבית תעבור את 10 ק”מ בשנייה (36,000 קמ”ש!).”

  2. אבי,
    כתבת שהחללית תשוגר מקייפ קנאוורל על פאלקון 9,
    האם הפרטים האלה וודאיים?

    השיגור היחיד שכרגע ידוע עליו של פאלקון מקפ קנארוול בדצמבר זה FH,
    ויהיה מוזר עם החללית הישראלית תתפוס טרמפ על הלווין שנקרא ArabSat

  3. בכותרת כתוב “חללית ישראלית תינחת על הירח ב13 לפברואר 2018.
    תאריך שכבר היה 🙂 , כך גם תנחת החללית על הירח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.