מהנדסי נאס"א וקבלני המשנה שלה עדיין עורכים בדיקות מקיפות של השסתומים מהסוג של זה שהתפרק במשימת אנדוור בנובמבר 2008, ושבעטיין נדחתה משימת דיסקברי שיועדה להרחבת יכולת ייצור החשמל של תחנת החלל הבינלאומית
מינהלת תוכנית המעבורות של נאס"א הרכיבה תוכנית שתכלול בדיקות מקיפות של שסתומי בקרת הזרימה של המימן הנוזלי והמערכות הקשורות אליהן, כדי לאפשר את שיגור המעבורת דיסקברי. המועד הטנטטיבי שנקבע הוא 12 במארס, תאריך מדויק יותר ייקבע לפי התקדמות העבודה על השסתומים.
במרכז החלל קנדי החלו המהנדסים בהסרת שלושת השסתומים של דיסקברי, שניים מהם יעברו בחינות מדוקדקות. נאס"א תצלם 4,000 תמונות של כל שסתום והם ייבחנו כדי לאתר סדקים. שסתומים ששימשו פחות פעמים במשימות חלל יותקנו על דיסקברי במקומם. צוותי המהנדסים יבצעו ניתוח ובדיקה שלמים של השסתומים כדי להבין מה יהיו ההשלכות אם פיסות מהשסתומים ישברו ויפגעו בקווי הדחיסה המובילים את הנוזל בין מכל הדלק החיצוני ומנועי המעבורת. עשויות להתבצע התאמות לצינורות הדחיסה כדי להוסיף שכבת הגנה עודפת למקרה של שחרור שברים.
קבלני משנה של נאס"א פועלים לזהות מה גרם לנזק לשסתומי הבקרה של מעבורת החלל אנדוור במשימתה בנובמבר 2008. כחלק ממערכת ההינע העיקרית, השסתומים הללו מנתבים מימן בחזרה מהמנועים למכל הדלק החיצוני במקרה של לחץ יתר. לאחר בחינה של מוכנות המעבורת דיסקברי לטיסה ב-20 בפברואר החליטו מנהלי נאס"א כי נדרשת הבנה טובה יותר של פעולת השסתומים לפני שניתן יהיה לאשר את שיגור דיסקברי.
ב-4 במארס תתקיים פגישה במטרה לבחון את הנתונים החדשים ולהעריך את המשך העבודה. המנהלים גם יקבעו העם להתקדם הלאה למפגש מוכנות לטיסה ב-6 במארס. אם התאריך שנקבע אכן יתממש, לא תהיה לכך השפעה על שתי המשימות הבאות – STS-125 לטלסקופ החלל האבל ו-STS-127 לתחנת החלל הבינלאומית.
משימתה העיקרית של דיסקברי כעת היא להעלות את סט קולטי השמש הגדולים האחרונים לתחנת החלל הבינלאומית ולהתקין אותם בסדרת הליכות חלל.