סיקור מקיף

רכב הירח – גרסת קונספט 2005

הרכב הזה איננו מבריק במיוחד, הוא לא משתרך במקומות הראשונים בטבלת מכירות הרכב והוא יכול לנסוע רק 10 קילומטרים. אך הדגמים שיבואו בעקבותיו יוכלו להגיע למקומות שבהן אף רכב 4 על 4 לא הגיע לפניהם וכאשר יגיעו לשם הם יוכלו לבצע כמה פעולות מדהימות

ניסוי של רכב הירח A 1-G ורכיביו במהלך ניסויים במכתש המטאור, אריזונה
ניסוי של רכב הירח A 1-G ורכיביו במהלך ניסויים במכתש המטאור, אריזונה
הרכב הזה איננו מבריק במיוחד, הוא לא משתרך במקומות הראשונים בטבלת מכירות הרכב והוא יכול לנסוע רק 10 קילומטרים. אך הדגמים שיבואו בעקבותיו יוכלו להגיע למקומות שבהן אף רכב 4 על 4 לא הגיע לפניהם וכאשר יגיעו לשם הם יוכלו לבצע כמה פעולות מדהימות.

הרכב שבו מדובר הוא SCOUT, ראשי תיבות של Science Crew Operations and Utility Testbed project והוא מתוצרת נאס"א.

הפרויקט ניועד לפתח רכבי שטח חכמים לשימוש על הירח, מאדים ואולי גם מעבר לכך. ברכבי ירח השתמשו כבר בשלוש משימות אפולו. סקאוט הוא תחילו של דור חדש של רכבים רב שימושיים, שבהם ייעשה שימוש במשימות מחקר ארוכות בהרבה ובמשימות פיתוח.

כלי רכב כאלו שבהם ינהגו אסטרונאוטים יוכלו לשאת ציוד ואספקה. הם גם יוכלו להגיב לפקודות קוליות ולתנועות ידיים. רכב הסקאוט הנסיוני הנוכחי יכול לפעול באמצעות שלט רחוק אלחוטי ולבצע כמה פעולות חיוניות באופן עצמאי באמצעות טייס אוטומטי. בסופו של דבר הם יעבדו בשיתוף לא רק עם בני אדם אלא גם עם רובוטים הנמצאים כעת בשלבי פיתוח.

עד כה ניסו את הרכב צוללנים שלבשו חליפות חלל, אסטרונאוטים, מהנדסים ואחרים. הניסויים ברכב, בעל שני המושבים בוצעו בעיקר במרכז החלל ג'ונסון ביוסטון.

בתמונה ניסוי הרכב בשדות העשב במרכז החלל ג'ונסון
בתמונה ניסוי הרכב בשדות העשב במרכז החלל ג'ונסון
"הרכב תפקד באופן יוצא מן הכלל בכל מצבי התפעול" אמר מנהל הפרויקט, פרנק דלגאדו (Delgado) מהמחלקה להנדסת אוטומציה, רובוטיקה וסימולציה במרכז החלל ג'ונסון. המידע שיתקבל מן בניסויים יאפשר פיתוח רכב קשיח יותר בעל יכולות גדולות בהרבה. אמר.

הסקאוט הנוכחי יכול לטפס על מדרון בזוית של 10 מעלות (המקביל ל-30 מעלות בכוח המשיכה של מאדים.), להגיע למהירות של 11 קמ"ש ולדלג על סלעים בגובה 30 סנטימטרים. השיפורים יכולים לכלול בין היתר רעיונות חדשים בתוכנה חכמה, מקום לינה לאנשי הצוות, שיפורים באספקת הכוח, בתקשורת ועוד.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן