SEAT הסבה פס ייצור במפעל המכוניות להרכבת מכונות הנשמה וגייסה למשימה גם את הקובוטים (רובוטים שיתופיים)

יצרנית הרכב הספרדית מסוגלת לייצר ולהרכיב כ- 300 מכונות הנשמה ביום שמחולקות ברחבי אירופה ליחידות לטיפול נמרץ

קו הרכבה במפעל סיאט המבוסס על קובוטים. בימים כתיקונים מרכיבים מכונית תוך 30 שניות. הקו עבר הסבה לייצור מכונות הנשמה. צילום יחצ
קו הרכבה במפעל סיאט המבוסס על קובוטים. בימים כתיקונים מרכיבים מכונית תוך 30 שניות. הקו עבר הסבה לייצור מכונות הנשמה. צילום יחצ

מצב התחלואה בספרד (102 אלף חולים פעילים, 327 אלף חולים מאומתים) הביא לגיוס מערכות כולל במדינה. יצרנית הרכב Seat הספרדית התגייסה אף היא והסבה פס ייצור מכוניות לטובת ייצור והרכבת מכשירי הנשמה, שהתגלו כחיוניים לכל בית חולים. למשימה נודבו גם הקובוטים (רובוטים שיתופיים) של המפעל, שעסקו קודם לכן בהרכבת חלקים במכוניות מדגמי איביזה, או ארונה. קו ההרכבה החדש מספק כ- 300 מכונות הנשמה ביום המיועדות ליחידות לטיפול נמרץ ברחבי אירופה, והוא פועל לסירוגין, על פי הצרכים ומספר החולים הדורש הנשמה.

הקובוטים של Seat מדגמי UR10e של Universal Robots, שיכולים לעבוד 24/7, בלי להתעייף, ללא כל הפרדה פיזית בין הרובוטים לעובדים המבצעים הרכבה וללא חשש מהדבקות בקורונה, צוידו במערכת מיוחדת של ראיה מלאכותית, המשמשת בכמה שלבים של התהליך, כדי לבצע התאמות סופיות במכונות ותפקידם בכח: בדיקת איכות של מנגנון הנעילה בתיבת הבקרה של מערכות ההנשמה.

הקובוטים במפעל הם רק חלק מצבא של מעל 2,000 רובוטים תעשייתיים, שפועלים בשטח המפעל לצד 8,000 העובדים האנושיים. התפוקה הכוללת ביום רגיל: הרכבה של 2,400 רכבים מדי יום, או מכונית אחת בערך כל 30 שניות.

לדברי ד"ר ריינר פסל, מנהל המפעל, ״החברה ממצבת עצמה בחזית החדשנות והשילוב של רובוטים שיתופיים מאפשר להיות גמישים יותר, זריזים ויעילים יותר והוא מהווה דוגמא נוספת למחויבות לחזון תעשיה 4.0". הגמישות המובנית של הקובוטים של UR, התכנות המהיר והיכולת לשנות להם ייעוד בקלות, מסייעים לתמוך בפיתוח ובפריסה מהירה של אוטומציה – תכונה שחשובה תמיד אבל בעיקר בעתות משבר״.

מאפיין חשוב נוסף שמציין פסל, הוא שהקובוט אוטונומי למחצה. ״הדבר מאפשר שליטה מרחוק באמצעות טאבלט, או מחשב נייד, מה שמבטיח שמירה על תקנות הריחוק החברתי״.

“שנת 2020 הייתה צפויה להחיות מחדש את שוק המוליכים למחצה לתחום האנרגיה של הרכב”, אמר קווין אנדרסון, מוביל תחום למוליכים למחצה חשמליים, רכב ותעשייה עבור אומדיה. “עם זאת, מגיפת COVID-19 גרמה לסגירת רוב מפעלי ההרכבה של המכניות למשך כמה שבועות – תחילה בסין ואחר כך בכל רחבי העולם. במקביל, הביקוש לרכבים חדשים נפל כאשר סוכנויות נסגרו, ולאחר שהקונים הפוטנציאליים איבדו מקומות עבודה או לכל הפחות ספגו הפחתת שכר באזורים רבים של העולם. ”

אפילו המפעלים שנפתחו מחדש אינם פועלים במלוא יכולתם, בגלל מחסור ברכיבים ובהפחתה במספר העובדים בקווי הייצור בשל הצורך ליישם את הריחוק החברתי. כתוצאה מכך, כיום צפוי ייצורם של פחות מ – 70 מיליון מכוניות השנה, ירידה של יותר מ – 20 אחוזים לעומת שנת 2019.

עוד בנושא באתר הידען:

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן