מחקר בריטי יבדוק טענות לחזיונות של כמעט מוות

מחקר בריטי יקבע האם יש חיים אחרי המוות * מדענים ינסו לבדוק האם הנפש יכולה להפרד מהגוף במצב המכונה 'מוות קליני'. בשנה הקרובה ייבדקו כ-100 איש שיעידו שעברו חוויה חוץ גופית

בניסוי היסטורי שייערך בבריטניה ייקבע אחת ולתמיד: האם הנפש יכולה לצאת מחוץ לגוף, במצב של מוות גבולי. מדענים בריטים המתמחים בתחום העל טבעי הודיעו כי בכוונתם לערוך ניסוי שיענה על השאלה.

המחקר יכלול ראיונות עם אנשים ששרדו אירוע לב, ובמהלכם ייבדק האם הם עברו חוויה חוץ גופית על שולחן הניתוחים. “במהלך השנה אנחנו מקווים להגיע ל-100 איש ש'עזבו' את גופם”, אמר פיטר פנויק, נוירופסיכיאטר, בפגישה שנתית של האגודה הבריטית לקידום המדע.
החוקרים יבקשו מ-25 בתי חולים למקם תמונות וחפצים מיוחדים ביחידות לטיפול לב. כל המטופלים שיטענו שעברו חוויה שלאחר המוות, יישאלו האם שמו לב לחפצים המיוחדים. ברוב העדויות על חוויות שלאחר המוות מתוארת חוויה של ריחוף סמוך לתקרה, תוך צפייה בניסיונות ההחייאה המתבצעות בגוף המת. פנויק טוען כי “אם המטופלים יבחינו בחפצים, בעת שהמוח לא מתפקד, אז יש אפשרות שהנפש נפרדת מהמוח”.

פנויק, המתמחה בחוויות שלאחר המוות, טוען, כי עד היום התקבלו עדויות רבות על חוויות חוץ גופיות, אך מעט עובדות מוצקות. פנויק מודה שאם האנשים לא ישימו לב לחפצים, זה “יהרוג את התיאוריה”.

לידיעה באתר הבי.בי.סי