נאס”א תשגר לישראל שני מטוסים לתצפית בליאונידים

נאס”א תפעיל בישראל 2 משמרות לצפיה במטאורים בליל הליאונידים: האחת מוטסת, בשני מטוסים, שימריאו לישראל מאנגליה ב- 16 בנובמבר וישאו ציוד מדידה שיכיל ספקטרוסקופים, לניתוח ההרכב הכימי של המטאורים, פוטומטרים, למדידת עצמת האור שלהם וכן מצלמות וידאו רגישות ביותר, שיתעדו את מסלולי המטאורים

נאס”א תפעיל בישראל 2 משמרות לצפיה במטאורים בליל הליאונידים: האחת מוטסת, בשני מטוסים, שימריאו לישראל מאנגליה ב- 16 בנובמבר וישאו ציוד מדידה שיכיל ספקטרוסקופים, לניתוח ההרכב הכימי של המטאורים, פוטומטרים, למדידת עצמת האור שלהם וכן מצלמות וידאו רגישות ביותר, שיתעדו את מסלולי המטאורים. תוך כדי טיסה, המטוסים יתעדו את המטר (הם יטוסו בלילה). ויגיעו לישראל בבוקר ה- 17 בנובמבר. המטוסים ישהו כאן מחצית היממה ובערבו של ה- 17 בנובמבר, ימריאו, כאשר המרחק ביניהם הינו כ- 70 ק”מ (לצורך טריאנגולציה) יבצעו מספר סיבובים סביב המזרח התיכון וימריאו לכיוון מערב, לספרד או למרוקו. יש לזכור כי התחזית היא לשיא מטר שייראה בשעה 4 זמן עולמי, כלומר, 6 בבוקר שעון ישראל וככל שאתה מתרחק מערבה, הסיכוי לראותו טוב יותר. למעשה, קו החוף המערבי של אירופה ואפריקה הינו המועדף.
הצוותים שישהו על הקרקע יפעילו ציוד מדידה דומה, שיכלול ספקטרוסקופים, מכשירי מדידת עצמות אור (פוטומטרים) ומצלמות וידאו רגישות מאוד.

במצפה וויז יצולמו השמיים על ידי מצלמת CCD שתצלם את השתקפות השמים מבעד למראה בעלת אורך מוקד קצר במיוחד, שתאפשר לצלם אזור גדול מאוד של השמים. צוותים של האגודה הישראלית לאסטרונומיה ומצפה הכוכבים בגבעתיים יתפזרו במקומות שונים בנגב ויבצעו צילומים ומדידות של המטאורים החל מה- 16 בנובמבר.