סיקור מקיף

שם חדש למשגרים העתידיים של נאס”א: ארס1 וארס 5. לחללית הנוסעים טרם נקבע שם

נאס”א הכריזה השבוע על שמם של המשגרים (טילי השיגור) שישיבו את בני האדם לירח, ובהמשך, גם יאפשרו טיסות למאדים וליעדים אחרים. רכב שיגור אנשי הצוות יקרא ארס 1 [Ares I], ומשגר המטען יכונה ארס 5 [Ares V]

  
 
נאס”א הכריזה השבוע על שמם של המשגרים (טילי השיגור) שישיבו את בני האדם לירח, ובהמשך, גם יאפשרו טיסות למאדים וליעדים אחרים. רכב שיגור אנשי הצוות יקרא ארס 1 [Ares I], ומשגר המטען יכונה ארס 5 [Ares V].
“מתאים לקרוא לחלליות אלה בשם ארס. אחד השמות הנרדפים של מארס.” אמר סקוט הורוביץ, עוזר מנהל נאס”א לפיתוח משימות מחקר במטה נאס”א בוושינגטון. “אנו מכבדים את העבר בכינויי כלי הטיס שלנו, ומצדיעים לעתיד בשם המזוהה עם משימות התגלית של נאס”א.”
המספרים 1 ו 5 מציינים מחווה לטילים של תוכנית אפולו – סאטורן 1 וסאטורן 5, הטילים הגדולים הראשונים ששימשו את תוכנית החלל האמריקנית ופותחו במיוחד לטיסות מאוישות.
רכב הצוות, שכונה עד כה בפשוטו CEV (Crew Exploration Vehicle), אשר יחליף את המעבורות בכל הקשור לטיסות מאוישות, יקבל כינוי חדש בשלב מאוחר יותר. רכב זה יינשא לחלל על גבי ארס 1, שישתמש בחמישה מאיצי דלק מוצק, נגזרת של המאיצים הדומים המשמשים את המעבורות, לצורך השלב הראשון. שלב שני יונע בדלק נוזלי – שילוב חמצן ומימן מדגם J-2X שייגזר ממנוע J-2 ששימש כשלב השני של חללית אפולו. ארס 1 יוכל להעלות כ-25 טונות למסלול הקפה נמוך.
ארס 5 ישתמש במנועי מימן וחמצן נוזליים RS-68 ובגרסה גדולה יותר של מכל הדלק החיצוני וכן בשני מאיצי דלק מוצק המורכבים כל אחד מחמישה חלקים כשלב הראשון. לצורך השלב השני ישמשו בחללית??טיל?? גם במאיצי J2-X כמו בארס 1. ארס 5 יוכל להעלות כ-130 טונות למסלול נמוך. גובהו יהיה למעלה מ-100 מטרים. מערכת רב תכליתית זו תשמש לשאת מטענים ורכיבים למסלול לצורך העברתם לירח או למאדים.
 
 לידיעה באתר יוניברס טודיי
ניסוח ועריכה: ח.י.גליקזם – כתיבה טכנית, תרגום, עריכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.