החללית מארס גלובל סרווייר חדלה לפעול בשל טעות אנוש

התקלה החלה בטעות מחשב שהועברה לחללית חמישה חודשים לפני שהפסיקה לפעול

החללית מארס גלובל סרווייר

סוכנות החלל האמריקנית, נאס”א מסרה בסוף השבוע כי טעות אנוש היא שגרמה להפסקת פעולתה של החללית מארס גלובל סרווייר לפני חודשים אחדים. החללית, בפרויקט שעלותו 250 מיליון דולרים חדלה לשדר בתחילת נובמבר, וכעת הודיעה נאס”א כי שינויים שנעשו בזכרון המחשב של החללית גרמו לחימום יתר של הסוללה.

החללית, ששרתה את נאס”א במשך כעשור שידרה לכדור הארץ אלפי תמונות של מאדים, שמהם עולה כי מים זרמו בו בעבר.

“אובדן החללית נבע כתוצאה מסדרת אירועים הקשורים לטעות מחשב שנעשתה חמישה חודשים קודם לכן, ואשר גרמה לכשל הסוללה” אומרת דולי פרקינס מנאס”א.

במהלך התקשורת האחרונה עם החללית ב-2 בנובמבר, הורו המהנדסים למארס גלובל סרווייר להתאים את מיקום קולטי השמש שלה. ואולם במהלך הזזת אחד הקולטים נחשפה אחת משתי הסוללות שלו לחום השמש. הקשר עם החללית נותק בתוך 12 שעות.

החללית שברה שיא בהקפת מאדים. היא נשאה מצלמה חזקה ושידרה ליוסטון 240 אלף תמונות, וכן מיפתה את המינרולוגיה של מאדים וסקרה אתרי נחיתה פוטנציאליים למשימות הקרקע הבאות. הפסקת פעילותה של החללית השאירה את המדענים עם שלוש חלליות אחרות המקיפות את מאדים – צופה המאדים (MRO) ומארס אודיסי של נאס”א והחללית האירופית מארס אקספרס.

1. למיקי תיקון טעות קטנה:הציפוי הפנימי האופטימלי הוא
    נקניק סלמי הונגרי(חריף) בעובי 3.5 מ"מ.

חשוב לדייק…

2. יתרה מזאת, ניסויים העלו שאם מצפים את הנייר מצדו הפנימי בפסטרמה בעובי 4 מ"מ, הלויין מוגן גם מפני טילים באליסטיים, קרני לייזר ואוגרים ממונעי רקטה ממדינות פאשיסטיות.

3. לאוהד
    כן, בטח זהב!! מיקי סתם מדבר שטויות.
    זהו נייר ממוחזר לעטיפת סנדביצ’ים. נאס”א מצאה שזהו האמצעי הזול והיעיל ביותר להגן על הלווין בתנאי חלל.

4. מדוע כל הלווינים עטופים בחומר החום והצהובב הזה מישהו יכול להסביר לי ומהו החומר העטיפתי הזה ?