שימוש רפואי בפסולת צגי טלוויזיות

חוקרים בריטים מצאו דרך למחזור החומר PVA מצגי טלוויזיות ולהמירו לחומר המתאים לשמש בפיגומי רקמה, המסייעים להתחדשותם של תאים בגוף. הם יכולים לשמש גם בכמוסות או במילויים תרופתיים המיועדים להעברה של תרופות לאתרים מסוימים בגוף האדם.

טלוויזית LCD שנשברה במהלך ההובלה. חומרים המרכיבים אותה עשויים להפוך לתרופות

חומרי-פסולת מטלוויזיות שנזרקו יכולים להיות ממוחזרים ולשמש ברפואה – לפי מחקר חדש שנערך ע”י מדענים באוניברסיטת יורק.

התרכובת הכימית פוליויניל-אלכוהול (PVA) נפוצה ביותר בתעשייה ומהווה מרכיב מפתח של טלוויזיות בעלות טכנולוגיה של צג של גביש נוזלי(LCD) . כאשר מכשירים אלו נזרקים, צגי ה- LCD לרוב נשרפים או נטמנים באתרי-פסולת.

עתה, מצאו מספר חוקרים דרך למחזור החומר PVA מצגי טלוויזיות ולהמירו לחומר המתאים לשמש בפיגומי רקמה, המסייעים להתחדשותם של תאים בגוף. הם יכולים לשמש גם בכמוסות או במילויים תרופתיים המיועדים להעברה של תרופות לאתרים מסוימים בגוף האדם.

המחקר נערך ע”י חמישה חוקרים מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת יורק והוא פורסם בכתב-העת המדעי .Green Chemistry

פרופסור James Clark, אחד מכותבי המאמר, אומר: “כאשר יש שני מיליארד וחצי צגי LCD שהגיעו לסוף חייהם ומהווים מוצר פופולארי היום, צומחת לה כמות אדירה של פסולת מסוג זה. “חשוב למצוא דרכים למחזור אפשרי של מירב הרכיבים בטלוויזיות LCD כדי שלא נצטרך פשוט לזרוק או להטמין אותם במזבלות.”

החוקרים פיתחו שיטה שבה חומר ממוחזר מחומם במים בתוך מיקרוגל ונשטף באתאנול להפקת PVA. אחת מתכונותיו החשובות של חומר זה הינה העובדה כי הוא אינו מייצר תגובה חיסונית בגוף ועל-כן שימושי בתחומי הביו-רפואה.